2026-02-08, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazmatic
Jadu, förmodligen är dem avundsjuka på att jag vågar göra som jag gör. Att jag är en fri själ, att jag saknar deras såkallade "skam" och att jag inte är ilurad att man "ska göra rätt för sig" eller vara en "duktig arbetare"

Alternativt är dem sura på att jag tekniskt sett helt skamlöst skulle leva på deras skattepengar, DOCK så gör ju redan hundratusen tals människor det. Jag vill heller inte leva flott, jag vill bara överleva så det krävs inte mycket pengar för det. Det roliga är ju att jag dock skulle kosta dem MER ifall jag inte får några bidrag och då skulle behöva bo i nåt gruppboende eller sitta i fängelse. Ännu roligare är alla meningslösa offentliga jobb som dem endå sitter och betalar mycket mycket mer skatt för att finansiera.
Jajamän. De har inga som helst problem med att finansiera parasiter på höga poster, som inte uträttar något mer av värde för dem än vad vilken vanlig medborgare gör, men de blir rasande när någon inte vill arbeta utan vill leva enkelt på lite pengar ur skattekistan. Hade du fått behålla alla dina pengar obeskattade hade du säkert kunna gå i graven utan att behöva tigga tillbaka lite av de pengar som du och dina förfäder har betalat in till staten tjuven genom alla år.

Om du inte vill jobba så ska du slippa det och få ut lite pengar i bidrag så att du överlever. Det är inte alltför mycket begärt.

Än så länge har de inte infört MAID i Sverige men gissar på att de kommer att försöka. Vi måste tokreagera när de försöker. De vill att fattiga ska dödas för att de kostar pengar men är det några som kostar MYCKET pengar så är det parasiterna på höga poster. Vad skulle du få ut? Långt ifrån 20k i månaden. Vad plockar t. ex. Anna Kinberg Batra ut i månaden? 125k och vad har hon gjort för mer nytta än vad du har gjort? Ingenting alls. Allt är teater.

#gaslighting #projection
Citera
2026-02-08, 14:10
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ja, jag har ju massvis av anledningar att sitta och ljuga om en sådan sak på flashback lol. Det gynnar ju mig väldigt mycket som anonym sitta och ljuga om min framgång med kvinnor till en massa anonyma läsare. Snark.

Poängen är lite den att många Incels VILL ha brudar, men ingen brud vill vara med dem.
Mitt dilemma är att jag inte VILL ha brudar, men dem vill vara med mig. Och det borde väl styrka mitt kvitto att jag är "knäpp" ännu mera?! för att förtydliga hela min problematik och ge en bredare bild menar jag!!!
Japp, jag tror du har anledningar att ljuga för dig själv. Det är enklare att du inbillar dig att det handlar om ditt eget val. Baserat på det övriga du skriver så tror jag det är så.
Citera
2026-02-08, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Jajamän. De har inga som helst problem med att finansiera parasiter på höga poster, som inte uträttar något mer av värde för dem än vad vilken vanlig medborgare gör, men de blir rasande när någon inte vill arbeta utan vill leva enkelt på lite pengar ur skattekistan. Hade du fått behålla alla dina pengar obeskattade hade du säkert kunna gå i graven utan att behöva tigga tillbaka lite av de pengar som du och dina förfäder har betalat in till staten tjuven genom alla år.

Om du inte vill jobba så ska du slippa det och få ut lite pengar i bidrag så att du överlever. Det är inte alltför mycket begärt.

Än så länge har de inte infört MAID i Sverige men gissar på att de kommer att försöka. Vi måste tokreagera när de försöker. De vill att fattiga ska dödas för att de kostar pengar men är det några som kostar MYCKET pengar så är det parasiterna på höga poster. Vad skulle du få ut? Långt ifrån 20k i månaden. Vad plockar t. ex. Anna Kinberg Batra ut i månaden? 125k och vad har hon gjort för mer nytta än vad du har gjort? Ingenting alls. Allt är teater.

#gaslighting #projection

Thanks bro! någon som förstår en! <3
Och dem enda råden dessa har är "Du är lat, jobba" "Ifrågasätt ingenting, ställ dig i ledet", inte direkt övertygande!
Citera
2026-02-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Japp, jag tror du har anledningar att ljuga för dig själv. Det är enklare att du inbillar dig att det handlar om ditt eget val. Baserat på det övriga du skriver så tror jag det är så.

Lol okej, tro vad du vill
Senaste gången jag var ut försökt 2 brudar ligga med mig men jag inbillade mig säkert då oxå Det kan inte vara så att brudarna är attraherade av min carelessness då? Nej, dem kan ju bara vilja vara med Mr.Duktiga.ArbetarRoboten!

Eller är Fitta det du vill ha mest utav allt? Och att jag skulle få det serverat på ett fat trots att jag inte ens "försöker", är något som irriterar dig kopiöst?
Senast redigerad av Pazmatic 2026-02-08 kl. 14:18.
Citera
2026-02-08, 14:17
Medlem
Om inte annat, finns det något land jag kan flytta till som lönar "Parasiter" som mig själv bättre?
Citera
2026-02-08, 14:19
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Jag bryr mig inte om ditt så kallade "självrespekt" eller i att få "mer" utav det. Jag är vad jag är, och jag står fast vid den jag är. Folk kan se mig som en loser hur mycket dem vill, rör inte mig något. Varför skulle jag bry mig? Folk kan kalla mig snygg eller ful, duktig eller kass, det betyder inget i mina öron. Bara ljud utan värde.

Sjukersättning?
Har du genomgått en sån där arbetsförmågeutredning (AFU?)
Citera
2026-02-08, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Sjukersättning?
Har du genomgått en sån där arbetsförmågeutredning (AFU?)

Som sagt, nekad alla bidrag ifrån FK trots läkarutlåtanden och överklaganden.
Har ej genomgått en sådan.
Citera
2026-02-08, 14:25
Medlem
Citat:
Jag är 28 år gammal. Jag slutade jobba för typ 5-6 år sedan. Lyckades under mina arbetsår spara ihop en hyffsad klumpsumma pågrund utav snålhet och 0 intresse av dem "roliga sakerna" man kan göra med pengar.

Det har varit så jävla skönt att slippa allt med arbetsliv och ekorrshjul. Inte saknat arbete 1 dag under min ledighet. ALLA dem arbetsplatserna jag varit på har känts som ren tortyr. Jag har älskat min utanförskap, att inte vara delaktig i samhället och att man kunnat isolera sig och göra det man vill. Har inga visioner eller ambitioner att skaffa flickvän (trots att många tjejer varit på mig), fixa hus och göra deg. Svensson livet är det absolut värsta tänkbara scenariot jag skulle kunna finna mig i. Jag är inte avundsjuk på kändisar, folk i min omgivning etc. Jag är endast avundsjuk på dem tursamma jäklarna som lyckats få bidrag utav systemet!

Hur som helst, med tiden så blev pengarna såklart mindre och mindre. Jag ansökte genom åren om diverse bidrag som typ bostadsbidrag (men jag var tydligen för fattig för att få det lol. "För liten inkomst"), vart nekad A-kassa trots att jag varit med där under mina arbetsår (självklart, eftersom dem inte ens är till för att hjälpa en) så gick ur den skiten också.

Eftersom jag inte resonerar som min omgivning så fick jag den dumma ideen att kontakta Psykiatrin för att se vad som "var fel på mig". Fick diagnoserna ADHD kombinerad form 2 och Autism 1. Fick knark på recept som utlöste paniksyndrom mm så ADHD-medicin var inte någon life-saver direkt. Det är den enda hjälpen jag fått utav psykiatrin under 2 års tid.

Vart rekommenderad att ansöka om aktivitetsersättning, fick läkarutlåtanden etc gjorda där det stod att jag "absolut hade rätt till aktivitetsersättning" men FK fortsatte neka mina ansökningar om och om igen under 1 års tid. Vart även sjukskriven av en läkare men dem nekade även sjukersättning lol.

Sååå, pengarna blev knappa och tillslut vart jag tvungen att sälja lägenheten och bilen. Flyttade hem till morsan och har levt här nu i typ 1 års tid. Nu har jag endast någon tusenlapp kvar, dem enda fasta utgifterna jag har kvar är mobilen och gymmedlemskap. Tänker att jag säger upp dem två så har jag iallafall 0 fasta utgifter.

HUR som helst, antar att det jag har kvar är att ansöka om är Ekonomiskt bistånd? Eller kommer jag bli nekad det pågrund utav att jag bor hemma nu oxå? XD
Jag lever alla dagar i veckan hellre på ekonomisk minimum, typ några tusen i månaden än att ha ett jobb och få 100 000kr i månaden. Vad gör jag nu??? har jag rätt att flytta in i någon Gruppbostad eller dylikt?

Det räckte att läsa ett par meningar innan man fick bilden av en autistisk person. Det är nog möjligt för dig att försörja dig om du hittar rätt form för arbete och rätt arbetsplats. Inget roligt liv att bli hemmasittare hos åldrande föräldrar och bli offer för sociala myndigheters blanketter och utredningar. Utbilda dig till ett jobb där du kan arbeta ensam och självständigt. Kanske montör ute på fältet av något slag?
Citera
2026-02-08, 14:30
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Bra tips mannen!

Det är inget dåligt tips. Ryggdunkarna i tråden uppmuntrar dig, och kallar dig inte för parasit, men det är inga bra råd de ger. Är du inte ekonomiskt oberoende måste du jobba om du inte vill sluta upp som hemlös.

Ditt mål i livet tycks vara att leva som socialfall. Ett sådant har mycket liten trygghet och är helt beroende av omvärldens minskande tolerans mot sådana som du.

Verklighetens saltade jätteballe riskerar att tränga in i din slackerröv. Arbeta för att det inte blir så.
Citera
2026-02-08, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Nej men Du svarade mig!
Nej jag har redan jobb.

Punkt 3, precis.
Citera
2026-02-08, 14:39
Medlem
Även om din mamma har svårt att putta sin unge ur boet, är det inte risk att hennes sambo får nog av situationen?
Citera
2026-02-08, 14:39
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Som sagt, nekad alla bidrag ifrån FK trots läkarutlåtanden och överklaganden.
Har ej genomgått en sådan.

KRÄV det!

AFU remitteras antingen av FK eller dig själv. Tjänsten köps in av FK och brukar vara en privat aktör tex Attendo..
Man blir under 1/2 dag testad och bedömd av läkare, sjukgymnast, arbetsterapeut och psykolog.
När testet är sammanställt skickas AFU till FK för beslut. Man kan beviljas sjukersättning från 25%-100% och om man själv känner att man vill börja jobba/studera igen, får man göra det tidigast ett år efter beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in