Citat:
Ursprungligen postat av
Pazmatic
Det finns många som inte arbetar som fortfarande äter

Tänk alla som har tur att få bidrag tex!
Näh, klippa mig kan jag göra.
Det handlar inte om lathet. Jag kan vara ute och springa 3h sträckor, träna varje dag, göra vissa saker extremt disiplinerat. Men att vara med i ett system som inte är byggt för ens sätt att vara på för 5 öre har ingenting med lathet att göra. Det handlar om självrespekt och att skydda sig själv, att vägra låtsas passa in och känna sig som en imposter.
Nej, senaste gången jag röstade så röstade jag SD vad jag vill minnas. Så tydligen tokhöger!
Haha, SD är ju sossar fast såna som bara vill ge bidrag till de som är som de själva. Och som sosse så är din inställning till bidrag vs arbete helt naturlig.
Jag förstår personligen inte hur man kan tycka att man får mer självrespekt av att leva som en luffare som inte ens
försöker klara sig själv. Jag vet ingen som respekterar folk som frivilligt gör sig helt beroende av andras välvilja - hur mycket de än kan ”vara sig själva” då. Och jag förstår heller inte människor som väljer att leva i en värld som är så oändligt mycket mindre än vad den kunde vara. Tänker du aldrig på att vi får ett liv, och att det livet därför verkligen borde vara värt att leva?
Men du får förstås göra som du vill, men du borde se till att du bara är en belastning för din mamma och inte för oss andra - hon har ju uppfostrat dig till att bli den du uppenbarligen vill vara.