2026-02-07, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq32
Jag jobbar.
Men att läsa ditt inlägg var som att läsa in mig själv.
Tycker du mer om att bo själv eller med din morsa om du fick välja?
Finns det på något sätt du kan se jobb som något positiv, meningsfullt och bra förutom pengarna såklart?

Självklart föredrar jag att bo själv då det är mer isolerat. Men det kräver att jag skulle behöva jobba så då väljer jag hellre att bo hemma och stå ut med det. Att ha ett eget Vindskydd rättfärdigar inte det som krävs för att ha det.

Nej, det enda jobbet jag var sugen på att göra som inte var för pengarnas skull var att åka till främlingslegionen. För äventyret och spänningens skull och för att det enda "produktiva" jag gör är fysiska saker. Men alla NPCs avrådde mig såklart ifrån detta så nu är jag passiv och lugn igen. Alla fick mig att "tagga ner" så det är borta och glömt nu. Får inte heller vara med i försvaret då jag blev dömd för ett brott för 5 år sedan och efter mailkontakt med försvaret säger dem att man kommer bli nekad livet ut om man någon gång utfört ett brott, trots att det snart blivit gallrat Istället tvångsmönstrar man en massa gnällande Hen's
Senast redigerad av Pazmatic 2026-02-07 kl. 16:49.
Citera
2026-02-07, 16:21
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazmatic
Det finns många som inte arbetar som fortfarande äter Tänk alla som har tur att få bidrag tex!
Näh, klippa mig kan jag göra.
Det handlar inte om lathet. Jag kan vara ute och springa 3h sträckor, träna varje dag, göra vissa saker extremt disiplinerat. Men att vara med i ett system som inte är byggt för ens sätt att vara på för 5 öre har ingenting med lathet att göra. Det handlar om självrespekt och att skydda sig själv, att vägra låtsas passa in och känna sig som en imposter.

Nej, senaste gången jag röstade så röstade jag SD vad jag vill minnas. Så tydligen tokhöger!
Haha, SD är ju sossar fast såna som bara vill ge bidrag till de som är som de själva. Och som sosse så är din inställning till bidrag vs arbete helt naturlig.

Jag förstår personligen inte hur man kan tycka att man får mer självrespekt av att leva som en luffare som inte ens försöker klara sig själv. Jag vet ingen som respekterar folk som frivilligt gör sig helt beroende av andras välvilja - hur mycket de än kan ”vara sig själva” då. Och jag förstår heller inte människor som väljer att leva i en värld som är så oändligt mycket mindre än vad den kunde vara. Tänker du aldrig på att vi får ett liv, och att det livet därför verkligen borde vara värt att leva?

Men du får förstås göra som du vill, men du borde se till att du bara är en belastning för din mamma och inte för oss andra - hon har ju uppfostrat dig till att bli den du uppenbarligen vill vara.
Citera
2026-02-07, 16:23
Medlem
Bästa är ifall du kan vara egen företagare, då kan du välja a-kassa efter en jobb persiod, du kan även sjukskriva dig ganska ofta utan karensdag, dvs sjukskriv dig efter en arbetsdags skift typ kl 17-20 på kvällen o det räknas som en karensdag.

Välj sedan o lyfta max i a-kassa dagar mellan varje jobb period.

Ingen kommer tacka dig för du aldrig varit sjuk eller aldrig varit arbetslös.

Så länge vi har så fina förutsättningar är det dumt i inte utnyttja det till max. jag ska själv bygga ett sista lite hus med a-kassa/sjukpenning kommer lyfta a-kassa sista åren innan pension, vi vet IF metall har berättat det finns massor av pengar i strejkkassor osv, dvs det handlar om samma pengar som din a-kassa.
Citera
2026-02-07, 16:23
Medlem
Varför inte utbildning då?
Citera
2026-02-07, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ts är för lat. För allt.
Citera
2026-02-07, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ts är för lat. För allt.
Tänk om alla var så.
Citera
2026-02-07, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Haha, SD är ju sossar fast såna som bara vill ge bidrag till de som är som de själva. Och som sosse så är din inställning till bidrag vs arbete helt naturlig.

Jag förstår personligen inte hur man kan tycka att man får mer självrespekt av att leva som en luffare som inte ens försöker klara sig själv. Jag vet ingen som respekterar folk som frivilligt gör sig helt beroende av andras välvilja - hur mycket de än kan ”vara sig själva” då. Och jag förstår heller inte människor som väljer att leva i en värld som är så oändligt mycket mindre än vad den kunde vara. Tänker du aldrig på att vi får ett liv, och att det livet därför verkligen borde vara värt att leva?

Men du får förstås göra som du vill, men du borde se till att du bara är en belastning för din mamma och inte för oss andra - hon har ju uppfostrat dig till att bli den du uppenbarligen vill vara.

Jag bryr mig inte om ditt så kallade "självrespekt" eller i att få "mer" utav det. Jag är vad jag är, och jag står fast vid den jag är. Folk kan se mig som en loser hur mycket dem vill, rör inte mig något. Varför skulle jag bry mig? Folk kan kalla mig snygg eller ful, duktig eller kass, det betyder inget i mina öron. Bara ljud utan värde.
Citera
2026-02-07, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard

Hade 50% frånvaro i gymnasiet. Föröskte mig på 3 utbildningar efteråt. Hoppade av alla 3. Kommit in på 2 utbildningar som jag sedan inte påbörjat. Sökte bara för att jag försökte tvinga mig till att göra något alla gånger, och det brast alltid Var aldrig något genuint intresse för något av det.
Citera
2026-02-07, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazmatic
Jag bryr mig inte om ditt så kallade "självrespekt" eller i att få "mer" utav det. Jag är vad jag är, och jag står fast vid den jag är. Folk kan se mig som en loser hur mycket dem vill, rör inte mig något. Varför skulle jag bry mig? Folk kan kalla mig snygg eller ful, duktig eller kass, det betyder inget i mina öron. Bara ljud utan värde.
Vad händer när morsan ruttnar på ditt freeloadande och kickar ut dig?

Svara inte "det gör hon inte" utan lek med tanken.
Citera
2026-02-07, 16:34
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakelikrankel
Har sett att det råder stor brist på bussförare, så det kanske kunde vara en karrirär.

Man måste ha tillstånd för att få köra buss med ADHD. Med autism får du inte köra buss alls.

Edit: Ny lag som gör att man kan få köra buss med autism med läkarintyg. Men läkaren måste ju absolut inte säga att man är lämpad, måste ju säga sanningen.
Senast redigerad av zombie-nation 2026-02-07 kl. 16:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad händer när morsan ruttnar på ditt freeloadande och kickar ut dig?

Svara inte "det gör hon inte" utan lek med tanken.

Söker försörjningsstöd? Vilket är det jag funderar på nu
Citera
Medlem
Ja du lär förbli singel lång tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in