Citat:
Ursprungligen postat av
Glostrup
Om du med att ”allt roligt” menar ”knark” så, ja det är olagligt, men det finns en massa roliga saker som inte är det. Man blir inte bestraffad för att man ”har kul”, utan för att man bryter mot lagar. Prova en hobby som inte har med knark att göra istället. Eller anabola, om du nu bygger på gymmet.
Jag säger inte att man måste ha pengar för att ha ett bra liv, men ensamhet är definitivt ingen bra grund för lycka. Att arbeta kan även fylla en social funktion, och det låter ärligt talat som att du verkligen skulle behöva det. Men nu låter det plötsligt som att din utevaro från arbetsmarknaden kanske inte ändå är så frivillig som du först ville göra skenet av.
Bidrag kan du säkert få, men inte helt utan motprestationer. Så vore det inte enklare att ta ett jobb nånstans? Hemtjänster behöver alltid folk, och du behöver nog komma ur huset.
Vill inte trycka anabola. Det är farligt och kostar mycket. Dessutom är det OXÅ olagligt...? man får bara trycka testo om man anser sig själv vara fel kön, då är man plötsligen "stark" och inte kriminellt smuts som "trycker bola"...ÄNNU sjukare är att regionen oxå finansierar denna hormonbehandling.
Som autist är ensamhet bland det bästa som finns kan jag säga dig. Står inte ut med människor. "Att arbeta kan även fylla en social funktion" jag har inga sådana behov. Speciellt INTE att vara social i en Yrkesroll, att behöva bete sig på ett visst sätt. Det dränerar bara en och suger ur all energi ur en.
Den är både och, frivillig och ofrivillig. men det spelar ingen roll.
Det verkar som att jag kommer kunna få bidrag utan motprestationer då FK har nekat aktivitetsersättning trots läkarutlåtande, då lär SOC ge bidrag utan krav på att söka jobb
Så jag verkar vinna i slutändan och får som jag vill trots alla dessa motgångar.