Citat:
Ursprungligen postat av
salta_killen
Vad spelar det för roll att "hålla ut" några år till, när bilarna inte attraherar tillräckligt med köpare. Stellantis har samlat alla skräpmärken under samma paraply, totalt osexiga, anonyma och minst sagt tvivelaktig kvalitet. Märkena inom stellantis konkurrerar bara med varandra, inte med andra märken (möjligtvis Renault) dvs Stellantis som helhet kan inte växa. Ett antal märken inom stellantis kommer (och måste) dö inom några år. Jämför med Amerikanska GM.
Ja, det är märkligt nog nästan bara bilar ingen vill ha längre. Inte ens som gratis företagsbilar Om folk får välja.
Opel har inget jag skulle vilja ha (var jättebra på kombi tidigare). Fiat har 500 för kvinnor (den är skitsöt, men är den bra).
Peugeot har väl de mest normala bilarna (nästan).
Någon jättevinst tror jag inte det var när vi diskuterade. Vill minnas 4 miljarder. Men samtidigt fick man jättelån av franska staten (vi har diskuterat stellantis mer i detalj tidigare).
Jag har tidigare spekulerat att allt som inte är franskt kommer att läggas ner (franska staten är största aktieägare i stellantis om än bara 5% (senaste uppgift)