Citat:
Ursprungligen postat av
Ponsseman
Hej Flashback lider av kraftig flygskräck och fick 2023 utskrivet oxascand 15mg. Tog 1 tablett och den hjälpte mig inte ett skit förvissa tog jag det innan boarding, jag visste inte då att det är 2 timmar verkan för full effekt. Nu 2026 ska jag ut i luften igen en långflygning 13 timmar och har fått samma skräp utskrivet oxascand 5mg denna gången. Så jag tänker testa mig fram lite nu hemma i lugn och ro. har tagit samma dos 15 mg och det har gått ca 1 timme och jag känner mig faktiskt lugn och kommer troligen klara flygningen i detta tillstånd. Hur är detta möjligt placebo effekt?. Läkaren har ordinerat 25 mg per dygn. Kan man ta alla 5x5 mg på en gång för bättre effekt. Jag är inte ute efter att berusa mig bara vara lugn på flygningen tack för svar 😃😃
Hade rekommenderat att du går lite högre nu om 15mg ej hjälpte, testa typ 40mg om du ändå inte tänker dricka. Bör göra jobbet. Även utan tolerans kan jag behöva över 50mg för att släcka svår ångest och vet att det är likadant för för att inte säga alla så väldigt många.
Läkemedelsbolagen tänkte verkligen inte till när dem doserade oxazepam tabletter på 5 och 10mg, borde dessutom finnas upp till 50 minst på dessa och den lägsta borde ligga på 15-20