2026-02-07, 21:08
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Du verkar gilla pedofiler. Att du motsätter dig att de fångas in så att våra söner och döttrar kan skyddas är ju ett tydligt statement. De kommer fortsätta jagas, var så säker. Föreslår att du loggar ut från eventuella chattar genast.

Jag tycker fan du verkar skum..Kapten klänning syndromet, lite grann
Citera
2026-02-07, 21:09
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Detta avhandlas även i tråden om förtalsmålet mot Sara Nilsson, men jag tycker detta är så pass uppseendeväckande så det är värt en egen tråd:

"SD-ledaren Jimmie Åkesson swishar pedofiljägarsajten Dumpen.
Partiet ska också erbjuda sig att ersätta ansvarige utgivaren Sara Nilsson för alla pengar hon dömts till att betala".

Nå, vad tycker medlemmarna i SD om att deras pengar kommer att gå till Sara Nilsson? Bra eller anus?

https://www.expressen.se/nyheter/politik/jimmie-akesson-swishar-dumpen-efter-domen-mot-sara-nilsson/
Vad händer när Jimmies fotsoldater vill agera hårt mot alla som gjort sig skyldiga till bristande vandel? Räcker det då med uthängning på sociala medier? Eller blir det hårdare straff direkt på gatan utan rättegång?
Citera
Medlem
KillPus avatar
Ok. Då är SD FÖR lagbrott???
Lovade de inte att bekämpa brottsligheten?
Fast det väl kryllar av kriminella inom och runt detta parti?
Citera
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Samtidigt spelar det ingen roll hur korkade eller vilseledda dina väljare är när rösterna räknas. En av de insikter som fått SD att växa.

Om en halv miljon av partikassan till Dumpensara kan köpa några aldrig så korkade röster kanske det är värt pengarna?

Möjligen, möjligen. Jag är nog inte lika anti-SD som du, men ja sådana här billiga trick som egentligen inte förändrar någonting är en av anledningar till att vår politiska reformverksamhet nästan helt har förtvinat under de senaste 30-40 åren. Allting är plakatpolitik idag, stora ord som inte leder till någonting i praktiken.
Citera
2026-02-07, 21:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Du verkar gilla pedofiler. Att du motsätter dig att de fångas in så att våra söner och döttrar kan skyddas är ju ett tydligt statement. De kommer fortsätta jagas, var så säker. Föreslår att du loggar ut från eventuella chattar genast.
Det är onekligen en intressant ordning om skattemedel ska finansiera brottslingars skadestånd. Eller har Jimpan tänkt sig att ha ett särskilt konto för just detta ändamål dit pengar från medlemskap och donationer går?

Naturligtvis ännu mer spännande med tanke på att Sd ingår i lagstiftande församling.

Personligen tycker jag att Dumpen varit bra. Utspelet är ändå banbrytande. Vi talar ju inte om donationer för just detta ändamål, utan om partikassan och Sd som riksdagsparti.

Ser vi begynnelsen på en ordning där partier använder partikassorna för att stödja diverse lagbrytande personer? Ska C baila ut pedofilerna? Mp baila ut bidragsfuskare?

Nya tider nu....
Citera
2026-02-07, 21:13
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Jag tycker fan du verkar skum..Kapten klänning syndromet, lite grann

Tja, vad skall man säga. Du kallade tidigare i tråden 20% av Sveriges befolkning för "lågutbildade apor". Jag tror det säger mer om dig är om de som röstar på SD .
Citera
2026-02-07, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Jimmie har uppenbart inte koll på saker och ting, men det är ju inte första gången.

Det är bra att dumpen hittar pedofiler, absolut. Men det är så inni helvete fel att de agerar domare och hänger ut personer istället för att lämna över deras bevis till polisen och låta rättvisan ha sin normala gång. Och det är ju också det som de har dömts för - grovt förtal.

Det SD signalerar här är att det är okej med medborgargarden, att förbigå rättssystemet och inte låta polisen gör sitt jobb. Väldigt anmärkningsvärt för ett parti som vill bli tagna på allvar.
Polisen gör inget åt detta, det är därför såna här sidor uppstår. Det är helt lagligt för pedofiler att söka sexuell kontakt med barn om barnet de hittat är en pedofiljägare.

Vill man att dessa sidor ska sluta existera så får man lobba för att ändra lagen så att den är mer som i USA.
Citera
2026-02-07, 21:15
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
En majoritet av pengarna går dock inte till peddosvinets fickor, utan till att täcka rättegångskostnaderna. Men jag instämmer i problematiseringen.

Om SD prioriterar dömda brottslingar som Sara så kan jag tänka mig att normala laglydiga medlemmar i SD blir upprörda. De flesta SD-medlemmar är laglydiga och har så klart inte skadestånd de är dömda till som SD kan vara med och betala. Så måste det ju vara.
Citera
2026-02-07, 21:15
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Har Dumpens arbete lett till en enda infångad pedofil? Var har du läst det?

Att den riktiga polisen jagar pedofiler är så klart bara bra.

Dumpensara är inte ett privat alternativ som ska finansieras av SDs partikassa.

? Försöker du inbilla mig att du inte har kunskap ens om att Dumpen fångat in 100-tals pedofiler, filmat dessa och sedan hängt ut dem på sin hemsida? Eller är din hang-up att de åkte fast utan att fört ha fått sätta på en pre-teen på riktigt?
Citera
2026-02-07, 21:18
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Möjligen, möjligen. Jag är nog inte lika anti-SD som du, men ja sådana här billiga trick som egentligen inte förändrar någonting är en av anledningar till att vår politiska reformverksamhet nästan helt har förtvinat under de senaste 30-40 åren. Allting är plakatpolitik idag, stora ord som inte leder till någonting i praktiken.

Jag är gammal nog att komma ihåg när politiken handlade om visioner, det är som sagt helt borta nu i alla partier.

Så då får vi sitta här och diskutera en dömd kvinna som Dumpensara och hur hon kan bli ett köpt verktyg i SDs valrörelse.

Jag tror Saras prislapp på en halv miljon kronor var något för hög, men det är min bedömning.
Citera
2026-02-07, 21:21
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoldaAvsikter
Polisen gör inget åt detta, det är därför såna här sidor uppstår. Det är helt lagligt för pedofiler att söka sexuell kontakt med barn om barnet de hittat är en pedofiljägare.

Vill man att dessa sidor ska sluta existera så får man lobba för att ändra lagen så att den är mer som i USA.

Det sker nu, lagen kommer ändras så att polisen för provocera fram pedofiler och försök till att ligga med småbarn kommer kriminaliseras. Det är Dumpens arbete som lagt grunden till förändringens vindar hop med de uppmärksammade övergrepp som skett i närtid.
Citera
2026-02-07, 21:21
Medlem
Citat:
Men det var ju för att det inte fanns någon pre-ten som väntade, de fick inte chansen. Antalet fångade gäddor är ju 700, så minst 700 barn slapp ifrån att bli spetsade av gamla gubbar.

Få människor i Sverige sörjer.

Ja, det fanns alltså inga offer. Återigen. Männen som Dumpen pressade till att ta sina liv föregrep sig inte på barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in