2026-02-07, 11:20
Medlem
pestloppans avatar
Detta avhandlas även i tråden om förtalsmålet mot Sara Nilsson, men jag tycker detta är så pass uppseendeväckande så det är värt en egen tråd:

"SD-ledaren Jimmie Åkesson swishar pedofiljägarsajten Dumpen.
Partiet ska också erbjuda sig att ersätta ansvarige utgivaren Sara Nilsson för alla pengar hon dömts till att betala".

Nå, vad tycker medlemmarna i SD om att deras pengar kommer att gå till Sara Nilsson? Bra eller anus?

https://www.expressen.se/nyheter/politik/jimmie-akesson-swishar-dumpen-efter-domen-mot-sara-nilsson/
Citera
2026-02-07, 11:44
Medlem
Ja, blir eom väl börjat kan de väl fortsätta med alla andra.

Är en liten Instagram som har en grupp som också skulle behöver pengar.

https://www.instagram.com/fortalsstodet?igsh=Y2dzeWR1ZmJldmJm

Länkar med det här som ett exempel på helt omedvetena personer som trodde sig göra en bra sak men blir dömda.

I Dumpens fall så vet de ju om att de gör fel det är bara att de trodde att utgivingsbeviset skulle skydda dem.

Men Jimmie har rätt i en sak! Lagar borde ändras och detta bör polisen hålla på med istället.

Synd att det känns lite som valfjäsk och det kommer som det kommer.

Att det är SD bryr jag mig inte om men tycker inte politiker ska stödja bolag. För det blir för svårt att dra en gräns.

Om nu Jimmie vill skänka pengar så har han all rätt i och göra det. Men tycker som sagt att partiet borde hållt sig utanför det hade varit snyggare.
Citera
2026-02-07, 11:51
Medlem
Jimmie har uppenbart inte koll på saker och ting, men det är ju inte första gången.

Det är bra att dumpen hittar pedofiler, absolut. Men det är så inni helvete fel att de agerar domare och hänger ut personer istället för att lämna över deras bevis till polisen och låta rättvisan ha sin normala gång. Och det är ju också det som de har dömts för - grovt förtal.

Det SD signalerar här är att det är okej med medborgargarden, att förbigå rättssystemet och inte låta polisen gör sitt jobb. Väldigt anmärkningsvärt för ett parti som vill bli tagna på allvar.
Citera
2026-02-07, 12:10
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Jimmie har uppenbart inte koll på saker och ting, men det är ju inte första gången.

Det är bra att dumpen hittar pedofiler, absolut. Men det är så inni helvete fel att de agerar domare och hänger ut personer istället för att lämna över deras bevis till polisen och låta rättvisan ha sin normala gång. Och det är ju också det som de har dömts för - grovt förtal.

Det SD signalerar här är att det är okej med medborgargarden, att förbigå rättssystemet och inte låta polisen gör sitt jobb. Väldigt anmärkningsvärt för ett parti som vill bli tagna på allvar.

😂 Du har naivt stor tilltro för det svenska "rättssystemet". De lata jävlarna lägger ju ner förundersökningar på löpande band trots att vittnesmål och bevis finns serverade på silverfat framför näsan.
Citera
2026-02-07, 12:17
Medlem
Palmekulans avatar
Där vinner SD och Jimmie Åkesson några röster till valet.

(FB) Jimmies Å swishar Dumpen Sara efter förtalsdommen
Senast redigerad av Palmekulan 2026-02-07 kl. 12:29.
Citera
2026-02-07, 12:23
Medlem
Vitiss avatar
Citat:

Helt och hållet enig.
Anmärkningsvärt då SD håller hårt i devisen land ska med lag byggas.
Medborgargarden är likställt med klansamhälle; vill SD ha det?
Citera
2026-02-07, 12:26
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palmekulan
Där vinner SD och Jimmie Åkesson några röster till valet.

Jag tror snarare att de kan förlora en och annan röst.
Citera
2026-02-07, 12:54
Medlem
Palmekulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Jag tror snarare att de kan förlora en och annan röst.

Att blanda in partiet att donera Dumpen är fel
tycker jag, som privatperson Jimmie, helt ok.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/akesson-har-swishat-dumpens-ansvariga
Citera
2026-02-07, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
😂 Du har naivt stor tilltro för det svenska "rättssystemet". De lata jävlarna lägger ju ner förundersökningar på löpande band trots att vittnesmål och bevis finns serverade på silverfat framför näsan.

Lösningen är inte att folk tar lagen i egna händer och börjar utdöma straff efter eget huvud. Det är absolut inte den stat som vi vill ha och inte heller den stat som SD brukar förorda.
Citera
2026-02-07, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Detta avhandlas även i tråden om förtalsmålet mot Sara Nilsson, men jag tycker detta är så pass uppseendeväckande så det är värt en egen tråd:

"SD-ledaren Jimmie Åkesson swishar pedofiljägarsajten Dumpen.
Partiet ska också erbjuda sig att ersätta ansvarige utgivaren Sara Nilsson för alla pengar hon dömts till att betala".

Nå, vad tycker medlemmarna i SD om att deras pengar kommer att gå till Sara Nilsson? Bra eller anus?

https://www.expressen.se/nyheter/politik/jimmie-akesson-swishar-dumpen-efter-domen-mot-sara-nilsson/

Detta känns spontant som ett ogenomtänkt beteende av Åkesson. Sluta reagera med reptilhjärnan och sitt still och tänk efter, noga, vad detta sänder för signaler. Det luktar populism lång väg, och det är väl detta som SD försöker fjärma sig ifrån. Nu har man lyckats ta några steg tillbaks i detta avseende.
Citera
2026-02-07, 13:38
Medlem
godboys avatar
Det handlar bara om röstfiske, inget annat. Jag hatar som alla andra normala människor pedofiler, så jag har inget bekymmer med att de hängs ut. Dock så är Sara en jävligt oskön och otrevlig människa i största allmänhet.
Citera
2026-02-07, 14:08
Medlem
Citat:

Polisen och åklagare gör ju inget. Därtill fungerar inte förtalslagen i Sverige. Helt annorlunda än mot de flesta länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in