2026-02-07, 20:51
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag tror SDs räkneincels på räkneavdelningen har kalkylerat att det ger fler väljare till SD att ge pengarna till Dumpensara så hon kan ge dem till en utpekad pedofil.

Om de räknat rätt får vi se i nästa val.

Då SD inte ses som ett seriöst parti kan de ta ut svängarna mer än partier med lite historia och självaktning.

Nu gillar jag ju SD och anser dessa som det enda alternativet OM jag skulle få för mig att rösta, vilket är osannolikt, men detta är ett lågvattenmärke, helt klart!
Citera
2026-02-07, 20:53
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofmats
Två gamla knarkare som bryter mot lagen? Skitbra...

Får Jimmie som han vill kommer de att vara lagen. Dumpensara kan utan omsvep erbjudas justitieministerjobbet i Jimmies regering.

Jimmies halvmiljonsgåva är nog bara en trevare för att värva Dumpensara till SD.
Citera
2026-02-07, 20:54
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Ha ha, du ger dig inte . När de andra partierna känner av de positiva vindarna från en förkrossande majoritet bland folket FÖR Dumpen så blir det annat ljud i skällan.

Om detta är en valvinnare kommer de andra partierna att slåss om Dumpensara och hennes berättelse hur hon bröt mot lagen. SD ligger på framkant lite där tror jag.
Citera
2026-02-07, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Exakt självklart vill vi skydda de som vill ha sex med barn det är ju det enda vi i vänstern vill fy fan vad vi hatar fasisterna

Inga av de män som Dumpen pressade till att ta sina liv dömdes för övergrepp mot barn.
Citera
2026-02-07, 20:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Detta avhandlas även i tråden om förtalsmålet mot Sara Nilsson, men jag tycker detta är så pass uppseendeväckande så det är värt en egen tråd:

"SD-ledaren Jimmie Åkesson swishar pedofiljägarsajten Dumpen.
Partiet ska också erbjuda sig att ersätta ansvarige utgivaren Sara Nilsson för alla pengar hon dömts till att betala".

Nå, vad tycker medlemmarna i SD om att deras pengar kommer att gå till Sara Nilsson? Bra eller anus?

https://www.expressen.se/nyheter/politik/jimmie-akesson-swishar-dumpen-efter-domen-mot-sara-nilsson/
Ska Sd stödja brottslig verksamhet?

Lagstiftarna ska alltså börja stödja kriminella. Väldigt intressant.
Citera
2026-02-07, 20:59
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nu gillar jag ju SD och anser dessa som det enda alternativet OM jag skulle få för mig att rösta, vilket är osannolikt, men detta är ett lågvattenmärke, helt klart!

Ja, att detta utspel från Jimmie med "Dumpensaras pengar" direkt ur partikassan är riktat mot de som kämpar lite varje gång de försöker tänka, den saken är klar.

Och vem gillar pedofiler? Finns de partierna på riktigt eller är de bara en myt som SD hittat på?

Antagligen kommer tänkande SD-väljare att försöka bortse från detta pinsamma utspel från Jimmie och rösta på SD av gammal vana. Så är det nog.
Citera
2026-02-07, 21:01
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Inga av de män som Dumpen pressade till att ta sina liv dömdes för övergrepp mot barn.

Men det var ju för att det inte fanns någon pre-ten som väntade, de fick inte chansen. Antalet fångade gäddor är ju 700, så minst 700 barn slapp ifrån att bli spetsade av gamla gubbar.

Få människor i Sverige sörjer.
Citera
2026-02-07, 21:01
Medlem
Jag har kollat runt lite på nyhetsflödena och detta blev ingen stor nyhet. Vanligt folk har annat att tänka på men hatet mot pedofilerna är stort.

SD vinner på uppmärksamhet men det blir nog bara lite experter och kulturprofiler som skriker SKANDAL att det just är SD som stöder Dumpen.

Jag riktar ingen kritik mot att man bekämpar pedofilerna och stöttar pedofiljägarna.

SD behöver synas mer för att kunna växa. Skrik hårdare om "bränna ned moskéer" eller "ut med packet"men jag tycker mig se att de hårdföra som Jomshof inte når ut det blir mer lite släta figurer som Vinge och Tobias Andersson som syns.
Jimmie behöver skärpa sig och börja agitera.
Citera
2026-02-07, 21:05
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ja, att detta utspel från Jimmie med "Dumpensaras pengar" direkt ur partikassan är riktat mot de som kämpar lite varje gång de försöker tänka, den saken är klar.

Och vem gillar pedofiler? Finns de partierna på riktigt eller är de bara en myt som SD hittat på?

Antagligen kommer tänkande SD-väljare att försöka bortse från detta pinsamma utspel från Jimmie och rösta på SD av gammal vana. Så är det nog.

Du verkar gilla pedofiler. Att du motsätter dig att de fångas in så att våra söner och döttrar kan skyddas är ju ett tydligt statement. De kommer fortsätta jagas, var så säker. Föreslår att du loggar ut från eventuella chattar genast.
Citera
2026-02-07, 21:05
Medlem
Citat:

Centern "anses" som pedofilvänligt, det har växt fram och ingen rök utan eld. Som jag skrev i ett annat inlägg, denna "nyhet" är nu begravd, sansade politiska bedömare vill ha något mer för att vakna ur sin slummer.
Och det kommer säkert något mer snart som slår igenom i nyheterna.
Citera
2026-02-07, 21:06
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Det tråkiga är väl att Dumpensara saknar egna pengar och att SDs partipengar till stor del blir överförda till den utpekade pedofilen i form av skadestånd?

Varför tycker Jimmie att SD-medlemmarnas pengar ska hamna i en misstänkt pedofils fickor?

Edit: Det är väl inte så att "vanliga" SD-medlemmar kan ringa till Jimmiejouren och få skadestånd de dömts till betalda av partiet? Dumpensara är väl inte ens medlem?
En majoritet av pengarna går dock inte till peddosvinets fickor, utan till att täcka rättegångskostnaderna. Men jag instämmer i problematiseringen.
Citera
2026-02-07, 21:08
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har kollat runt lite på nyhetsflödena och detta blev ingen stor nyhet. Vanligt folk har annat att tänka på men hatet mot pedofilerna är stort.

SD vinner på uppmärksamhet men det blir nog bara lite experter och kulturprofiler som skriker SKANDAL att det just är SD som stöder Dumpen.

Jag riktar ingen kritik mot att man bekämpar pedofilerna och stöttar pedofiljägarna.

SD behöver synas mer för att kunna växa. Skrik hårdare om "bränna ned moskéer" eller "ut med packet"men jag tycker mig se att de hårdföra som Jomshof inte når ut det blir mer lite släta figurer som Vinge och Tobias Andersson som syns.
Jimmie behöver skärpa sig och börja agitera.

Så SD lajvar bara att de hatar pedofiler för att fiska röster?

Jaha. Då vet jag det.

Imorgon "bränn ned moskéer" och "ut med packet". Dumpensara kommer inte att bli glad när hennes nyhetsvärde har avtagit och till och med SD har vänt henne ryggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in