2026-02-07, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Jag varken försvarar eller ens förstår hur hon betett sig. Men jag kan inte låta bli att tänka på hur dåligt hon måste må just nu.. Ångesten lär vara tung som den tyngsta bly.

Antingen vet hon med sig att hon ställt upp på bilder som är tvivelaktiga, eller så kanske hon varit så påverkad av alkohol eller droger att hon inte ens minns.

Att gå runt och vänta på ett ev nästa släpp.. vilken klump av oro.

Finns det något lyxigt hälso-retreat hon kan resa iväg och gömma sig på?

Jag tror hon skiter i det precis som med sin son.

Hon bryr sig inte nämnvärt.
Citera
2026-02-07, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nywa
nu talar Kronprins Håkon ut:

"När det är mycket som händer på en gång, som det har varit för vår familj nu, är jag lite mån om att vi måste ha prioriteringarna i rätt ordning. För mig har det de senaste dagarna varit viktigast att ta hand om familjen. Och jag måste ta hand om kronprinsessan. Som tur är tar hon hand om mig också. Hon förstår att det är många som vill höra av sig, hon tycker att det är helt naturligt, hon skulle vilja berätta men nu kan hon inte. Och jag säger också att nu får hon inte göra det. Hon behöver tid att samla sig, sedan vill hon gärna berätta mer om fallet."

https://www.svenskdam.se/kungligt/kronprins-haakon-stoppar-mette-marit-det-tillater-jag-inte/11268920

Han är ju helt jävla naiv och bortmanipulerad av denna kvinna. Likt en häxa styr hon honom.
Citera
2026-02-07, 16:18
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Måhända en s.k. "klättermus" med litet klåda i tissan och med vilja att komma nära makt och penning.

"Klättermus" känns väl inte helt rätt.
Hon är ju av kunglig börd (kronprinsessa tillomed), i ett av världens absolut rikaste länder så tillgång till makt och penning är ju redan helt självklar utan motprestation. Hon stod ju långt över Epstein på den sociala stegen även om han hade maktkopplingar och pengar av rang. Nej....Mette står tillomed lägre än en "klättermus"....hon är helt enkelt en riktig slyna. Hon har klåda i tissan....det är rätt däremot. Hon bjuder glatt ut fittan till allskön slödder utan att ha något speciellt att tjäna på det.

En klättermus är långt mycket mer sympatiskt än simpla spermaslynan Mette.
Senast redigerad av KaninHitler 2026-02-07 kl. 16:24.
Citera
2026-02-07, 16:27
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Du kan inte veta vad som menas med den konstiga meningen om hon vill bära hans barn. Jag tycker den är väldigt talande på många sätt.

Det är ju Boris Nikolic som skriver det här om att bära barn till Epstein. Jag tror det handlar mer om att han syftar på hur intresserad MM är av Epstein. Det behöver nog inte vara sexuellt/romantisk intresserad (även om det också är en möjlighet). Jag tror inte att det ska tolkas bokstavligt.
Citera
2026-02-07, 16:46
Medlem
Bertillas avatar
"Varför är så många av Epsteins vänner norska?"

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/2p3WE4/epsteinfilerna-och-den-norska-eliten
Senast redigerad av Bertilla 2026-02-07 kl. 16:52.
Citera
2026-02-07, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Klänning
Ingen mår bra av detta. Varken de inblandade eller norrmännen.

Så för allas skull kanske republik är den bästa lösningen.

Åtminstone jag har börjat undra om den norska monarkin kommer att kunna överleva detta.

Citat:
Ursprungligen postat av padthai241
VG har intervjuat några av Epsteins offer i USA. Riktigt bra läsning för att förstå varför det inte bara går att säga att man hade ”dåligt omdöme” och varför det inte duger att Mette-Marit säger att hon inte ”klarar av” att ge en förklaring precis just nu.

Som vi tidigare konstaterat är det inte Mette-Marit det är synd om här.

https://www.vg.no/nyheter/i/JOEj1P/tre-av-jeffrey-epsteins-ofre-til-vg-krever-full-etterforskning-i-norge

Bra jobbat VG. Äntligen fokus på offren och bra journalastik.

MM fy skäms.
Citera
2026-02-07, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, utom att om någon hade gjort en dramaserie om ett fiktivt kungahus med alla de här ingredienserna, så skulle den ha floppat. Folk skulle ha sagt att det var för orealistiskt.

Det har du helt rätt i. Vilket är det sjukaste av allt. Eftersom hela showen låter helt orealistiskt så skulle ingen titta ens galet!

Men en sak begriper jag inte. När man reser iväg som Royalty har man inte vakter eller beskydd med sig?
Hur har ingen klargjort för henne att Epstein har en dom mot sig gällande sexualbrott. Hovet måste väl ha vetat om Epstein.

Fyfan jag hade själv justerat en bättre riskvärdering. För många tomma luckor.
Senast redigerad av Madrida 2026-02-07 kl. 18:35.
Citera
2026-02-07, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
"Klättermus" känns väl inte helt rätt.
Hon är ju av kunglig börd (kronprinsessa tillomed), i ett av världens absolut rikaste länder så tillgång till makt och penning är ju redan helt självklar utan motprestation. Hon stod ju långt över Epstein på den sociala stegen även om han hade maktkopplingar och pengar av rang. Nej....Mette står tillomed lägre än en "klättermus"....hon är helt enkelt en riktig slyna. Hon har klåda i tissan....det är rätt däremot. Hon bjuder glatt ut fittan till allskön slödder utan att ha något speciellt att tjäna på det.

En klättermus är långt mycket mer sympatiskt än simpla spermaslynan Mette.

Hm. Hon är ju inte född till Kronprinsessa utan det är något hon har lyckats att bli. Vissa skulle nog beskriva det som resultatet av mycket framgångsrikt "klättermusagerande".

Och stod hon verkligen över Epstein på den sociala stegen? Epstein som är personlig vän med Bill Clinton, Bill Gates, Donald Trump...och som även hänger med fd. norska statsministrar och israeliska premiärministrar. För att bra ta några exempel.

Trots Mette Marits titel så tror jag att Epstein stod över henne socialt. Och det är så båda två tycks betrakta i mailen mellan dem samt när Epstein pratar om henne med andra.
Citera
2026-02-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Sådana här mail skrev MM till Epstein. Skandallöst och vidrigt mot sin man:

She also wrote emotional letters to Epstein about an unnamed man, writing about how she met him and how "he made me feel like the most beautiful woman on earth."[11] Mette-Marit and Epstein met several times, and she stayed in Epstein's now-demolished mansion in Palm Beach as late as 2013.

Ja, hon har ju med 99% säkerhet legat med Epstein. Och här skriver hon till honom om en annan älskare. Utifrån det så kan man ju lätt räkna ut att hon har haft ytterligare älskare utöver dessa två. Det handlar om en livsstil.

Haakon har troligen vetat om det hela tiden. Han accepterar det.
Frågan är om norska folket kan acceptera henne som drottning? Men om de inte gör det så tror jag att IA kommer att säga att "då vill inte jag heller bli drottning" och göra en Meghan Markle. Och då blir ju Norge republik.
Citera
2026-02-07, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
En sak förstår jag inte. Har inte norska hovet någon säkerhetsavdelning? Har de inte koll på var kungligheterna bor på sina resor och i görligaste mån vilka de träffar, om inte annat för att säkerställa kungafamiljens egna fysiska säkerhet? ”Jaha, Mette ska bo några nätter hos en dömd sexualförbrytare, inga problem.”

Jag börjar tro att de har femtonåriga praoelever som säkerhets- och medierådgivare.

Mette hade egen security med sin när hon besökte Epstein i Florida. Undrar på bekostnad av vem?
Citera
2026-02-07, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja, hon har ju med 99% säkerhet legat med Epstein. Och här skriver hon till honom om en annan älskare. Utifrån det så kan man ju lätt räkna ut att hon har haft ytterligare älskare utöver dessa två. Det handlar om en livsstil.

Haakon har troligen vetat om det hela tiden. Han accepterar det.
Frågan är om norska folket kan acceptera henne som drottning? Men om de inte gör det så tror jag att IA kommer att säga att "då vill inte jag heller bli drottning" och göra en Meghan Markle. Och då blir ju Norge republik.

Är haakon kanske bög och hon är ett förkläde? Sjukt om det är så både i Sverige och Norge!
Citera
2026-02-07, 18:48
Medlem
Jag undrar om det var något speciellt som hände i M-M's liv 2012? Var det då som det cirkulerade skilsmässorykten kring henne och Haakon?

Ser ut som ett väldigt resande: Paris, Wien, Seattle, New York.

Tydligen vill hon undvika att vistas i Oslo?

--------------------------------------------------------------------------
(mitt fetade)

From: Jeffrey <jeevacation@gmail.com>
To: Boris Nikolic
Subject: Re: RE:
Date: Sat, 21 Apr 2012 07:39:10 +0000
I just thought she might know interesting girls/people
Sony for all the typos .Sent from my iPhone
On Apr 20, 2012, at 8:49 PM, Boris Nikolic
I already discussed that.
Mette will meet us in Paris before Vienna.
She does not like spending time in Oslo right now.
She is in Paris right now.
> wrote:
She is still thinking of going to Vienna — although it is not likely unless we push her.
The following Sunday she is coming to visit me in Seattle. And she wants to go home to see kids before Seattle
She will be also in NYC for a Met Ball Gala.
B
From: Jeffrey Epstein [mailto:jeeyacation@gmail.corn]
Sent: Friday, April 20, 2012 4:42 PM
To: Boris Nikolic
Subject:
should we go to norway befoere vienna ? , can mette orgaine intersting dinner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in