2026-02-07, 11:54
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Haha, hennes man måste ju varit fullt medveten om vad hon sysslade med?
Det verkar som det och ändå har han hållt henne bakom ryggen och hjälpt till att mörka sanningen inför folket. Det verkar som att Mette håller Haakon runt sitt lillfinger och bestämmer allting där hemma. Hon har kommit på att hon kan ligga runt och behandla kungahuset hur som helst, för det är så känsligt att skilja sig i Haakons position.
Citera
2026-02-07, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Antar att det komplicerade för honom är att båda hans barn är släkt med MM och M. Han kan inte stänga ute MM och M utan att det faller en skugga över hans egna barn som han vill ska efterträda honom?
Fast det begriper väl vemsomhelst att barnen inte ska lastas för någon annans handlingar. Han behöver ju inte slänga ut henne för det. Bara ta en paus som en markering. Han hade kunnat säga nåt i stil med att jag tar avstånd från Mette Marits och Marius handlingar men stöttar dom som medmänniska eller nåt liknande.
Citera
2026-02-07, 12:14
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Klarsynt sammanfattning

Man kan väl kanske också lägga till Märtha-Louise tidigare man Ari Behn i bilden.

Behn känd för att vara notoriskt otrogen mot Märtha-Louise. Tog ju sedan livet av sig.

Mycket har norrmännen fått stå ut med.
Citera
2026-02-07, 12:49
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padthai241
VG har intervjuat några av Epsteins offer i USA. Riktigt bra läsning för att förstå varför det inte bara går att säga att man hade ”dåligt omdöme” och varför det inte duger att Mette-Marit säger att hon inte ”klarar av” att ge en förklaring precis just nu.

Som vi tidigare konstaterat är det inte Mette-Marit det är synd om här.

https://www.vg.no/nyheter/i/JOEj1P/tre-av-jeffrey-epsteins-ofre-til-vg-krever-full-etterforskning-i-norge

Tystnad är en oxå en STRATEGI…, om man hoppas på att folkets besvikelse och ilska lägger sig en smula och drunknar i världens övriga brus såsom Trumps eskapader, mello, kriget Ukraina-Ryssland, oron i Iran, Gaza, Marius rättegång, OS, tullhot, apvideor, skjutningar, vargfrågan, och allt annat däremellan…
Citera
2026-02-07, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Fast det begriper väl vemsomhelst att barnen inte ska lastas för någon annans handlingar. Han behöver ju inte slänga ut henne för det. Bara ta en paus som en markering. Han hade kunnat säga nåt i stil med att jag tar avstånd från Mette Marits och Marius handlingar men stöttar dom som medmänniska eller nåt liknande.

Gör folk det? MM har ju uppenbarligen uppfostrat Marius och de andra två är väl också uppfostrade av henne? Vilka tokigheter har hon lärt dem?
Citera
2026-02-07, 13:35
Medlem
En sak förstår jag inte. Har inte norska hovet någon säkerhetsavdelning? Har de inte koll på var kungligheterna bor på sina resor och i görligaste mån vilka de träffar, om inte annat för att säkerställa kungafamiljens egna fysiska säkerhet? ”Jaha, Mette ska bo några nätter hos en dömd sexualförbrytare, inga problem.”

Jag börjar tro att de har femtonåriga praoelever som säkerhets- och medierådgivare.
Citera
2026-02-07, 13:51
Medlem
Knivur-273s avatar
Måhända en s.k. "klättermus" med litet klåda i tissan och med vilja att komma nära makt och penning.
Citera
2026-02-07, 14:40
Medlem
Min teori om vem Mette-Marit är :
- Maktkåt, hon är extremt kåt på pengar och makt. När en hotshot som Epstein dyker upp på kontaktlistan så tvekar hon inte en sekund på fjäsk och rövslickeri. Hon är såpass kåt på alla möjligheter som denna herre bär med sig att hon är helt villig att totalt se mellan fingrarna när det kommer till Epsteins sexualbrott. Vilket meddelanden i Epstein-filerna visar. Vi vet nämligen att hon mycket väl kände till vad Eptstein sysslade med.

Man kan hävda både det ena efter det andra om Mette, men jag tror bara att hon är en obotligt korkad brud som helt enkelt är för korkad för konsekvenstänkande. Detta gör henne helt jävla omdömeslös.

Hennes son är ju helt fucked up också, vilket säger lite hur kapabel denna brud är när det kommer till uppfostrande. Sådan mor sådan son.

Vilken får en att dra blickarna till kronprisen Haakon. Han borde ha haft bättre omdöme kring val av brud. Här är ett solklart exempel av en man som "tänkte med kuken", valde en blåst korkad blondin.

Tyvärr tycks detta ske alltför ofta när det kommer till kungahus. De har ett helt hov som tar han om sysslor och ärenden att man inte behöver sätta så höga krav på kvinnan man väljer annat än att hon ska kunna le fint på bild och se bra ut. Kvinnan får inte heller ta för mycket plats och inte sticka ut, vilket är guld och gröna skogar tills skandalerna radas ut.
Ett plus är om hon kommer från vanliga förhållanden, det ser bra ut i folkets ögon. Dock är Mette ett praktexempel på vad som kan hända när ett vanligt drinkluder snabbt klättrar i hierarkin för fort och kliver in i elitens finrum.

Förr i tiden slapp man sånt här när kungahusen enbart gifte sig med varandra. Förvisso kom det med vissa inavels-rika konsekvenser, men man slapp iallafall skandaler.
Senast redigerad av korvstofft 2026-02-07 kl. 14:56.
Citera
2026-02-07, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Och vem är det hon avser här?

Skriver hon till Epstein om ytterligare någon älskare hon haft? Hon skriver att hon träffade honom "samtidigt som hon började röka igen" så de som känner henne kanske kan lägga pussel med de ledtrådarna.

Haakon har uppenbarligen förlåtit henne. Frågan är om den norska allmänheten gör det.

Sådana här mail skrev MM till Epstein. Skandallöst och vidrigt mot sin man:

She also wrote emotional letters to Epstein about an unnamed man, writing about how she met him and how "he made me feel like the most beautiful woman on earth."[11] Mette-Marit and Epstein met several times, and she stayed in Epstein's now-demolished mansion in Palm Beach as late as 2013.
Citera
2026-02-07, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av padthai241
Det finns inga som helst uppgifter som stödjer att Mette-Marit eller för den delen Sofia ska ha blivit gravid genom samlag med Epstein och sedan också gjort abort. Den enda som skrivits är raden om när Boris Nikolic skriver till Epstein och frågar om Mette-Marit vill bära hans barn vilket är ett skämtsamt sätt att fråga om Mette-Marit fått känslor för honom?

Vet inte vem den här karln är men det är ju knappast ett trovärdigt inlägg i debatten.

Du kan inte veta vad som menas med den konstiga meningen om hon vill bära hans barn. Jag tycker den är väldigt talande på många sätt.
Citera
2026-02-07, 16:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
En sak förstår jag inte. Har inte norska hovet någon säkerhetsavdelning? Har de inte koll på var kungligheterna bor på sina resor och i görligaste mån vilka de träffar, om inte annat för att säkerställa kungafamiljens egna fysiska säkerhet? ”Jaha, Mette ska bo några nätter hos en dömd sexualförbrytare, inga problem.”

Jag börjar tro att de har femtonåriga praoelever som säkerhets- och medierådgivare.

Ja det är ju en jävligt relevant fråga. Har de ingenting likt SÄPO i Norge? Får ens en kronprinsessa resa runt utan livvakter? Jag tror nog att detta ar fan så mycket större än det som kommit fram än så länge.
Citera
2026-02-07, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Ja det är så förljuget och genomruttet. Lägg ner hela det norska kungahuset. Det är ändå inget riktigt kungahus.

Det är en dansk kung och en svensk prinsessa de tog så sent som 1909. Så nej det är inte norskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in