2026-02-07, 15:42
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Jag saboterar tråden för att jag ifrågasätter skit som skrivs i den? Jo men det var ett rimligt argument. Alla vet ju att en diskussion mår bäst av när alla är av samma åsikt.

Det är mest tragiskt att ni försvarar diverse motsägelsefulla uttalanden av de inblandade.

Om det är någon som saknar verklighetsförankring är det ni konspiratörer som tycker det är rimligt att precis allt och alla är i maskopi för att störta random föräldrar.
Så vad är det du vill framföra om G?

Du verkar inte ha en poäng om allt du pratat om honom nu.
Citera
2026-02-07, 15:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen

Vissa har bara ett medfött (eller inlärt) behov av att få se andra lida och se dåliga ut. Kanske för att personerna själva mår dåligt.
Citera
2026-02-07, 15:46
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen

Jag vill inte framföra något om G. Jag konstaterade att det inte var tal om delad vårdnad initialt vilket du påstod.

Sen gick hela konspirationsgänget in i full defense mode och började försvara hans uttalanden.
Citera
2026-02-07, 15:53
Avslutad
Citat:
Jag vill inte framföra något om G. Jag konstaterade att det inte var tal om delad vårdnad initialt vilket du påstod.

Sen gick hela konspirationsgänget in i full defense mode och började försvara hans uttalanden.
Vad har du för belägg annat än din egen fantasi att det inte var tal om delad vårdnad?
Citera
2026-02-07, 16:02
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Vad har du för belägg annat än din egen fantasi att det inte var tal om delad vårdnad?

Kolla på UG är mitt tips. Du påstår dig stå nära familjen och borde således ha koll på vad svt fått för dokument och valt att ha med.
Citera
2026-02-07, 16:16
Avslutad
Citat:
Kolla på UG är mitt tips. Du påstår dig stå nära familjen och borde således ha koll på vad svt fått för dokument och valt att ha med.
Ditt tips...? Du har ju själv antingen inte sett programmet eller är mytoman eftersom du redan bevisligen ljugit om innehållet i det flera gånger här... senast ljög du och väntade dig att ingen skulle dubbelkolla, vilket föll direkt. Varför håller du på såhär?
Citera
2026-02-07, 16:17
Medlem
Det relevanta i tråden är om förvaltningsrätten har rätt att besluta om att LVU-vården ska fortgå för att föräldrarna t ex inte har reglerat klart föräldradagarna. M a o bioföräldrarna avser att ha fortsatt gemensam vårdnad, i annat fall är detta en ickefråga eftersom alla 450 dagar tillfaller vårdnadshavaren. Annars bara hälften om inte dagarna skrivs över (minus tre reserverade månader)
Barnets ombud säger att modern kan ha genomgått genomgripande förändring. Nämnden menar att fadern inte har genomgått en genomgripande förändring vad gäller hans förmåga att hålla borta barnet från modern. Han är helt i deras grepp och kan inte annat än att hålla med.
Det är helt jävla skandalöst!
Citera
2026-02-07, 16:18
Medlem
480 dagar. 240 dagar var. My bad
Citera
2026-02-07, 16:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarmerca
Det relevanta i tråden är om förvaltningsrätten har rätt att besluta om att LVU-vården ska fortgå för att föräldrarna t ex inte har reglerat klart föräldradagarna. M a o bioföräldrarna avser att ha fortsatt gemensam vårdnad, i annat fall är detta en ickefråga eftersom alla 450 dagar tillfaller vårdnadshavaren. Annars bara hälften om inte dagarna skrivs över (minus tre reserverade månader)
Barnets ombud säger att modern kan ha genomgått genomgripande förändring. Nämnden menar att fadern inte har genomgått en genomgripande förändring vad gäller hans förmåga att hålla borta barnet från modern. Han är helt i deras grepp och kan inte annat än att hålla med.
Det är helt jävla skandalöst!

Ja LVU-processen är som taget ur Franz Kafkas roman Processen.
Citera
2026-02-07, 16:23
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Ditt tips...? Du har ju själv antingen inte sett programmet eller är mytoman eftersom du redan bevisligen ljugit om innehållet i det flera gånger här... senast ljög du och väntade dig att ingen skulle dubbelkolla, vilket föll direkt. Varför håller du på såhär?

Suck.

Svarar en sista gång nu, sen får du släppa det här.

Mitt tips är att du ser UG. Uppenbarligen orkar du inte ens göra det.
Det jag pratar om är mellan 5 och 10min, har redan postat tidsstämpeln. Knasigt att familjen inte ens vet vad som släppts om dom.
Citera
2026-02-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja LVU-processen är som taget ur Franz Kafkas roman Processen.

Och det är om detta tråden bör handla. Allt annat är fokusförflyttning. Men det finns väl de som har intresse av det också.
Citera
2026-02-07, 16:30
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarmerca
Och det är om detta tråden bör handla. Allt annat är fokusförflyttning. Men det finns väl de som har intresse av det också.

Domen som länkats är skolexempel på just detta. Föräldern överklagar domen översätts till att föräldern förstod inte behovet av vård. Alltså ska LVU bestå. Cirkeln är sluten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in