2026-02-05, 20:05
Medlem
40.000 utgifter varje mån för herr AA som han ska bidra med
20.000 kommer in från Youtube
20.000kr behöver herr AA dra in utöver dagens läge från något annat

Det blir en liten peng som AA behöver få in för att familjen ska rulla vidare. Vi har knappast räknat med några räntor eller andra månadsvis rörliga summor då AA inte lägger någon större vikt vid dessa. Det kan således lika gärna vara 30.000kr någon månad, inte så noga, AA har ju känsla för det där med att dra in kronor.

Blir nog inte så många miljoner för framtida Fagerbergs
Citera
2026-02-05, 21:37
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekniskanalytiker
För alla haters så var det en kanon dag .först upp flera hundra tusen(för analytikern) o sedan ner igen ..Riktigt kul .Glad blir man ju också utav att höra att analytikern blir glad (fattar inte varför ,kanske mediciner) Så nära men ändå så långt borta .Växelpengar kvar i egen ekonomi..Mängder av idiot vidios kommer pumpas ut men det kommer inte rädda honom den här gången …Skall bli kul o höra hur veckan har gott men d är ju en dag kvar

Ja det var en klassisk "upp som en sol, ner som en pannkaka"!
Citera
2026-02-06, 09:01
Medlem
RobertSmiths avatar
Helgen är ev. räddad för AA

SEB höjer rekommendationen till köp från behåll. Riktkursen höjs från 22 till 31 kronor.
https://www.di.se/live/kopstamplar-ncc-efter-kursras-har-ar-dagens-rekar/
Citera
2026-02-06, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSmith
Helgen är ev. räddad för AA

SEB höjer rekommendationen till köp från behåll. Riktkursen höjs från 22 till 31 kronor.
https://www.di.se/live/kopstamplar-ncc-efter-kursras-har-ar-dagens-rekar/

En rejäl höjning .Ger dom något tidsperspektiv! Hur lång tid det kommer ta ? Hitte på Analys som är lika verklighetsbunden som analytikerns ”Analyser” Sjäv är jag långt ifrån imponerad och tror det kommer bli en skakig resa för hexatronic
Citera
2026-02-06, 14:47
Medlem
AA har haft ett samtal med sin psykolog som råkar vara AA själv. Tyvärr spelades samtalet in.

AI sammanfattar
I den här videon reflekterar Joakim Fagerberg, även känd som Aktieanalytikern, över sitt liv och sina strategier i samband med ett kraftigt snöfall i Falkenberg.

Han uttrycker en djup tillfredsställelse över de senaste kvartalsrapporterna, särskilt gällande innehavet i Hexatronic, och betonar vikten av att ha ett mentalt övertag på marknaden. Genom att kombinera kunskap med självförtroende och mod menar han att man kan nå en position där man till fullo äger sin situation.

Fagerberg beskriver sin vardag som arbetsfri och fokuserad på hur de framtida vinsterna ska användas till allt från nya bilar till materiell livskvalitet. Han kontrasterar sitt eget metodiska sannolikhetstänk mot den breda massans mer osäkra agerande på börsen. Sammanfattningsvis förmedlar han en känsla av lugn och kontroll där ekonomisk framgång ses som en logisk följd av en genomtänkt livsplan.

Inget nytt,. Jag ger filmen 6 av 5 möjliga spyhinkar. Det är totalt bortkastad tid att titta på. Ingen jordgubbsciggarr, men frågan är vad AA har konsumerat idag

AI klarar inte kommentera smörjan.
Citera
2026-02-06, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AA har haft ett samtal med sin psykolog som råkar vara AA själv. Tyvärr spelades samtalet in.

AI sammanfattar
I den här videon reflekterar Joakim Fagerberg, även känd som Aktieanalytikern, över sitt liv och sina strategier i samband med ett kraftigt snöfall i Falkenberg.

Han uttrycker en djup tillfredsställelse över de senaste kvartalsrapporterna, särskilt gällande innehavet i Hexatronic, och betonar vikten av att ha ett mentalt övertag på marknaden. Genom att kombinera kunskap med självförtroende och mod menar han att man kan nå en position där man till fullo äger sin situation.

Fagerberg beskriver sin vardag som arbetsfri och fokuserad på hur de framtida vinsterna ska användas till allt från nya bilar till materiell livskvalitet. Han kontrasterar sitt eget metodiska sannolikhetstänk mot den breda massans mer osäkra agerande på börsen. Sammanfattningsvis förmedlar han en känsla av lugn och kontroll där ekonomisk framgång ses som en logisk följd av en genomtänkt livsplan.

Inget nytt,. Jag ger filmen 6 av 5 möjliga spyhinkar. Det är totalt bortkastad tid att titta på. Ingen jordgubbsciggarr, men frågan är vad AA har konsumerat idag

AI klarar inte kommentera smörjan.

Mycket underhållande, 😀.
Onekligen en egensnickrad syn på börsen hos AA. Vilket väl är helt i linje med hans motto om att tänka själv. Nog bra om andra tänker annorlunda.
Men stor show som vanligt. Tackar vi AA för (via vår Uddafigur).
Citera
2026-02-07, 08:21
Medlem
RobertSmiths avatar
Här kommer min gissning hur veckan har gått för AA exkl. 6.0% i andra innehav.
Jag har tagit med att dollarn stärkts med 1.16% under veckan

AMD (24%) = -11.95%
NVIDIA (16%) = -2.99%
Hexan (53%) = 16.32% exkl. TJP o Buffert

En riktig TACO fredag för AA
Baserat på AA:s tre största innehav och en hävstång på 2.35 är min gissning att EK har ökat med 148K (13.88%).
Nytt EK (inkl. 150K i blacolån 19/11-25) 1216K.

Har sedan i november trackat antal betalande medlemmar på AA:s patreon
Max: 158 betalande
Min: 145 betalande
Nytt ATL:145 betalande, 9 988SEK/månad
Baserat på en faktor 2.35 för YT intäkter så uppskattar jag intäkterna totalt till ish 33.4K vilket medför ca 20.8K i lön efter arbetsgivaravgifter och skatt, dvs avsevärt mindre än de ca 50K som AA behöver bidra med varje månad för att täcka klanens utgifter.
Citera
2026-02-07, 12:24
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekniskanalytiker
En rejäl höjning .Ger dom något tidsperspektiv! Hur lång tid det kommer ta ? Hitte på Analys som är lika verklighetsbunden som analytikerns ”Analyser” Sjäv är jag långt ifrån imponerad och tror det kommer bli en skakig resa för hexatronic

Ja och inte ens 31 kr räcker för att AAs kalkyler ska gå ihop. Han ligger sannolikt med ett GAV runt 42 kr och han har bara sålt när han tvingats till det lch då med förlust. Han har aldrig tagit hem nåcon vinst.

Ska bli intressant att följa hans härjnkngar i år och se hur han ska får fram cash varje månad.

Han har ju gått in för en lånefinansierad ekonomi där har ska få loss cash genom att öka sin belåning i takt med att Hexatronics kurs stiger.

Hans egen analys har ju landat i en riktkurs på 200 kr. Frågan är hur långe han kan hålla ut om inte kursen snart drar över 40 kr?

Han är en given lyxfällankandidat!

Han är skyhögt skuldsatt och belånad och har en extremt riskabel plan som jag tror kommer misslyckas.

Eftesom han läser mina inlägg: Vad har du för GAV i Hexatronic?
Citera
2026-02-07, 12:26
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

AMD (24%) = -11.95%
NVIDIA (16%) = -2.99%

Baserat på AA:s tre största innehav och en hävstång på 2.35 är min gissning att EK har ökat med 148K (13.88%).

Baserat på en faktor 2.35 för YT intäkter så uppskattar jag intäkterna totalt till ish 33.4K vilket medför ca 20.8K i lön efter arbetsgivaravgifter och skatt, dvs avsevärt mindre än de ca 50K som AA behöver bidra med varje månad för att täcka klanens utgifter.

Tackar! Men vet vi om han skattar för inkomsterna?
Citera
2026-02-07, 13:00
Medlem
RobertSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Tackar! Men vet vi om han skattar för inkomsterna?
Enl. årsredovisningen för Fagerberg enterprises AB så var personalkostnaderna 298 516 > Bruttolön = 18 929 SEK/månad för Räkenskapsåret 2024
Citera
2026-02-07, 14:51
Medlem
Citat:

AMD (24%) = -11.95%
NVIDIA (16%) = -2.99%

Kul för AA i så fall. Åter över miljonen i EK.
Men lite oroväckande utveckling med medlemsantalet.

En joker är väl om AA klarade sig från överbelåning under torsdagen och fick hela återhämtningen i fredags.
Citera
2026-02-07, 16:55
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Enl. årsredovisningen för Fagerberg enterprises AB så var personalkostnaderna 298 516 > Bruttolön = 18 929 SEK/månad för Räkenskapsåret 2024

Tackar! Lön får man om man arbetar, arbetar man så har man inte gjort någon FIRE. AA är uppenbarligen mytoman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in