2026-02-07, 11:30
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Enbart ett drag att fiska röster.

Defintivit inte. Draget harmoniserar med SDs politik och ideologiska moral.

Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Precis, det finns pedofilkramare och det finns de som tycker de ska hängas ut, helt korrekt.

Stämmer. Apropå det, det är utmärkt att personer som åkt fast i Dumpens nätfiske stämmer dem. Det gör ju att de kan bli kända på riktigt. Vad heter mannen i detta rättsärende och vad vet vi om honom förutom att han är en vuxen man som raggar på/och vill ligga med barn?
Citera
2026-02-07, 11:30
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Min röst kommer de aldrig mer att få.

Du har aldrig röstat på dem.
Citera
2026-02-07, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Vad yrar du om? Jag är verkligen inte vänster. Har stött SD länge men nu är det slut, det här är ett allvarligt övertramp av Jimmie att gå in och stödja kriminella och sätta sig över lagen. Ett hot mot rättssäkerheten. Åsikter om lagen kan man ha, men politiker skall inte gå in och ta ställning i enskilda rättsfall.

Har väldigt svårt att se någon som röstar SD skulle sluta med det bara för att partiet stödjer arbete mot pedofiler.
Citera
2026-02-07, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Tycker du att det gäller generellt? Att riksdagspartier inte ska respektera gällande lag för att de anser att den är fel, och sedan kringgå lagen genom att betala brottslingars rättsliga omkostnader så att den lag som tagit fram i demokratisk ordning i praktiken inte har någon effekt?

Hade du tyckt att det hade varit helt ok om ett riksdagsparti du hatar skyddade brottslingar på samma sätt i en fråga där du tycker det är helt rätt att det brottslingarna har gjort är olagligt och är glad över att de dömdes?

Det finns ingen brist på respekt för gällande lag i detta, det är inte olagligt att betala dumpens böter.
Politiker är dock lagstiftare så de ska ändra lagar de inte gillar.
Citera
2026-02-07, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Du har aldrig röstat på dem.

Jo det har jag men nu är det slut.
Citera
2026-02-07, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Defintivit inte. Draget harmoniserar med SDs politik och ideologiska moral.

Stämmer. Apropå det, det är utmärkt att personer som åkt fast i Dumpens nätfiske stämmer dem. Det gör ju att de kan bli kända på riktigt. Vad heter mannen i detta rättsärende och vad vet vi om honom förutom att han är en vuxen man som raggar på/och vill ligga med barn?

X har fullständigt exploderat med inlägg och delningar med hundratusentals views, som t ex https://x.com/SWEKLAN/status/2019839759028482212
Citera
2026-02-07, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Har väldigt svårt att se någon som röstar SD skulle sluta med det bara för att partiet stödjer arbete mot pedofiler.

Nja, det finns ju en grupp som kanske inte vill rösta på dem...PEDOFILER!
Citera
2026-02-07, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82

Det här handlar inte om det. Brottsbekämpning skall utföras av polis och rättsväsende och inte genom pöbelstraff och häxjakter drivna av 2 psykiskt labila individer som söker hämnd för sina egna traumatiska upplevelser. Vi hamnar på ett sluttande plan vad gäller rättssäkerhet.
Citera
2026-02-07, 11:36
Medlem
Citat:
Det finns ingen brist på respekt för gällande lag i detta, det är inte olagligt att betala dumpens böter.
Jag sa inte att det var olagligt att betala deras böter. Men brist på respekt för lagen finns det definitivt om man som riksdagsparti betalar böter för dömda brottslingar.

Men ska jag tolka det som att du skulle tycka att det vore helt ok om V betalade böter för afa-folk som åkt dit för misshandel? Eller om MP betalade böter för folk som går runt och repar bilar med förbränningsmotor?

Citat:
Politiker är dock lagstiftare så de ska ändra lagar de inte gillar.
Självklart. Det har jag inte sagt något om.
Citera
2026-02-07, 11:37
Medlem
Citat:
Du verkar inte vara bekymrad över pedofilernas allvarliga brott mot lagen.

Problemet här är ju att i den just nu gällande lagstiftningen så har de ju i just dessa fall inte brutit mot lagen överhuvudtaget. De har i verkligheten enbart sexchattat med en vuxen. Oavsett vad syftet var så är det inte i nuläget ett brott att sexchatta med andra vuxna, hur sjuka fantasier de än har och vem de än har trott sig chatta med.
Citera
2026-02-07, 11:37
Medlem
Karlastars avatar
Det är rätt underhållande att dumpens enda fans är WT från landsbygden. Alltså SDs väljare. Samma grupp som själva är 9/10 gäddor är dumpens största fans.

Kapten klänning syndromet är på riktigt. Måste du berätta att du inte är peddo är du förmodligen peddo.

Vad ska Jimmie få ut av att betala skadeståndet? Dom som stöttar dumpen röstar redan SD.
Citera
2026-02-07, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Jag sa inte att det var olagligt att betala deras böter. Men brist på respekt för lagen finns det definitivt om man som riksdagsparti betalar böter för dömda brottslingar.

Men ska jag tolka det som att du skulle tycka att det vore helt ok om V betalade böter för afa-folk som åkt dit för misshandel? Eller om MP betalade böter för folk som går runt och repar bilar med förbränningsmotor?

Självklart. Det har jag inte sagt något om.

Nej det är inte brist på respekt för lagen att betala någons böter, speciellt inte när partiet anser att lagen bör ändras så att dumpens arbete kan fortsätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in