2026-02-07, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Ja han verkar inte ha ngt emot att bli Sveriges rikspeddo. Han kan ju ägna sitt liv til detta - eller få hjälp för sin sexuella störning, ta ansvar för vad han pysslar med o gå vidare i livet

Jag är naiv. Jag tror alltid det ligger förhoppningsvis andra störande moment. Så dom depression, och att ut och äckla sig på internet kan vara ett tecken på självskade beteende.

Dom vet dom gör fel, dom vet att det skadar dom, dom kanske inte ens vill. Men ändå fortsätter dom.

Det finns verksamheter som har skott sig på dessa ”äckel” i åratal med diverse betalnummer osv.

Den ska jag inte krypa understolen med en och annan på dumpen är gravt störda. Dom skulle chatta och vilja ligga med en get. Sen de som går igång och kalla sig pedofiler. Tex ”PeddoPappa” ”PappaMedStorKuK” osv osv.
Citera
2026-02-07, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Det hade varit mer än ok med mig om polisen hade varnat när det bor en våldsverkare i grannskapet, och extra viktigt så klart om det är en pedofil (även RFSL's pedofilgrupp räknas in här). Men polisen gör inte detta, och än mer: de gör vad kan för att skydda personen genom att ge den en ny identitet. Då måste vi medborgare ta ansvar. Dumpen är just et sådant initiativ.

Även i en mycket avskalad stat, som en nattväktarstat, så är statens primära roll att skydda sin befolkning. Man kan bara konstatera att staten inte uppfyller det kravet. Men vi har de politiker och det samhälle vi förtjänar, de enda som kan kräva förändring är folket. Historiskt har vi gillat daltande och då kan vi egentligen inte klaga när vissa brottslingar våldtar våra barn.
Du menar att polis skall varna nät någon som har domar på sig flyttar in. Så det automatiskt går ut ett brev till alla boende inom xkm "nu har ni fått en knarkare i området som sålt droger till minderåriga" eller "nu flyttade ola petter in i erat område för 40 år sedan blev han dömd för misshandel när han blev indragen i ett slagsmål"
Eller det är inte alla brott som skall initiera dessa utskick?

Det gör också att rättsvård och rehabilitering blir helt meningslös. Då kan vi skita i att vårda och integrera människor i samhället. Då vart gång en människa kommer flytta kommer grannarna trycka ut individer. De får flytta och rättsväsende pumpa ut brev efter brev efter brev. Lika bra att ha livstidsfängelse för ringa stöld och avrättning för misshandel, sälja droger, rattfylla med mera.

Det intressanta är ju att både Patrik ocg Sara varit dömda och då kommer att få hela listan med domar spriden av staten. Alltså finns det risk att de börjar jagas. De påstår ju sig blivit rehabiliterade och slutat begå brott.
Citera
2026-02-07, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starkZenap
Fy fan va härligt!

Gött då behöver inte folk swisha mer för det här iallafall.

Nu har dumpen politiskt stöd av SD, tror du dom sätter upp SD flagga på hemsidan?

Tur att det är val år i år och alla partier kommer vilja ha röster.

Men håller med Jimmie! Detta borde göras av polis inte privata bolag.
Citera
2026-02-07, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Du verkar inte vara bekymrad över pedofilernas allvarliga brott mot lagen.

Har du vaknat igen ?

Formellt sett har de i Dumpenfallen inte brutit mot någon lag överhuvudtaget. Och just därför fälldes Sara Nilsson.

Sedan är de naturligtvis kräk i övrigt men det är en annan diskussion.
Citera
2026-02-07, 10:46
Medlem
Citat:
Även särskrivning kan vara tecken på ett allvarligt självskadebeteende...

Absolut! Dålig svenska .

Är något man alltid får dras med. Men försöker göra mig hörd ändå.

Men som exempel är det fint att Jimmie stöttar detta, men det finns 100 andra fall av förtal som varit mer fel än det här? Vad har politiken varit då?

Tex att någon skrivit i en Facebook grupp att en dömd mördare/våldtäcksman/pedofil har flyttat till byn eller tex jämte ett dagis.

De har blivit dömda.

Lagen i sig är kass. Och blir nu garanterat en valfråga.
Citera
2026-02-07, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Har du vaknat igen ?

Formellt sett har de i Dumpenfallen inte brutit mot någon lag överhuvudtaget. Och just därför fälldes Sara Nilsson.

Sedan är de naturligtvis kräk i övrigt men det är en annan diskussion.

De försökte bara begå sexövergrepp mot barn men lyckades inte pga dumpen.
Citera
2026-02-07, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hateuu
Absolut! Dålig svenska .

Är något man alltid får dras med. Men försöker göra mig hörd ändå.

Men som exempel är det fint att Jimmie stöttar detta, men det finns 100 andra fall av förtal som varit mer fel än det här? Vad har politiken varit då?

Tex att någon skrivit i en Facebook grupp att en dömd mördare/våldtäcksman/pedofil har flyttat till byn eller tex jämte ett dagis.

De har blivit dömda.

Lagen i sig är kass. Och blir nu garanterat en valfråga.

Har du dyslexi? Sorry i så fall.
Citera
2026-02-07, 10:49
Medlem
Citat:
De försökte bara begå sexövergrepp mot barn men lyckades inte pga dumpen.

I det här fallet är det ännu ett dåligt exempel då personen har sexchattat med ett barn (vad han trodde).

Dock gick han inte ut för träffa ett barn. Utan gick ut för att kolla skadorna på sin bil.

Inte mer rätt men man bör hålla sig till sak.
Citera
2026-02-07, 10:51
Medlem
Citat:
I det här fallet är det ännu ett dåligt exempel då personen har sexchattat med ett barn (vad han trodde).

Dock gick han inte ut för träffa ett barn. Utan gick ut för att kolla skadorna på sin bil.

Inte mer rätt men man bör hålla sig till sak.

Vad tror du sexchatt med barn leder till förr eller senare?
Det är uppenbart vad pedofilerna som hängs ut vill, de vill ha sex med barn.
Citera
2026-02-07, 10:51
Medlem
Citat:
Har du dyslexi? Sorry i så fall.

Jag är extremt dålig på svenska i skrift och har aldrig varit utredd för dyslexi men det ligger i släkten.

Men försöker

Du är inte ensam på påpeka det och tal och skrift går inte ihop.

Men men sånt är livet!

Jag är riktigt duktig på särskriva och är riktigt ful i skrift.
Citera
2026-02-07, 10:52
Medlem
Citat:
Jag är extremt dålig på svenska i skrift och har aldrig varit utredd för dyslexi men det ligger i släkten.

Men försöker

Du är inte ensam på påpeka det och tal och skrift går inte ihop.

Men men sånt är livet!

Jag är riktigt duktig på särskriva och är riktigt ful i skrift.

Ok, sorry, då ska jag inte anmärka mer.
Citera
2026-02-07, 10:54
Medlem
Citat:
Vad tror du sexchatt med barn leder till förr eller senare?
Det är uppenbart vad pedofilerna som hängs ut vill, de vill ha sex med barn.

Absolut absolut. Det kan göra det och det kanske inte gör det. Kanske han ville vänta till september för träffas.

Vi vet inte. Jag bara påpekade att det är ett speciellt fall och där med bör det tas upp. Försvarar inte honom mer än att jag beskriver händelsen som leder till den här rättegången.

I rättegång är det sällan straffbart att säga ”vad tror du skulle hända sen då?”

Utan dom håller sig till sak.

Där emot borde han bli dömd för grooming av minderåriga om det var ett äkta barn eller att lagen sett annorlunda och det hade inte varit mer än rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in