Citat:
Ursprungligen postat av
IB03
Då så gott folk. Då är bollen i rullning och dammluckorna rämnar.
Folk har börjat minnas och just börjat snacka och en person har hört av sig till mig i PM här alldeles nyss. Nu kommer det bli än mörkare och profilen på Jari K som mycket sannolik huvudgärningsman spetsar nu till sig alldeles betydligt. Nu vet folk som var med då och var omkring detta vad som komma skall här. Var så säkra.
Denna källa var då vän med storebrodern A*** till denna finska kvinna i Helenas ålder som då omkring 2 år innan försvinnandet var förtjust i Jari. Källan skriver att:
"Enligt A*** var XXXXX förtjust i Jari. Han var inte lika förtjust i henne men nog så intresserad av att våldta henne."
"Det var en massa snack om detta. En del menade på att XXXXX ljög, andra att hon bad om det, förtjänade det. A*** var förbannad över att hon fortfarande hade kontakt med honom."
Jag har kollat upp allt med dessa namn och vet att dessa namn hör ihop så att säga. Denna finska tjej och Jari bodde heller aldrig ihop. Broder A*** hade även en annan slutledning till detta som källan nämnde också skall sägas.
Jag vet ju samt de som var med då vet att det snackats om detta då vid denna tid. Nu ställs detta då till det jag skrivit om Jari K som jag tror var detta dåds huvudgärningsman...Enbart en olycklig slump för Jari K va ? Not.
Vi tar då denna profil på Jari som vi nu kan utröna och samtidigt tittar på det jag sagt och många med mig att "GM var mycket intresserad av Helena mot stalkingbeteende". Bilden av detta för mig orienterar sig nu mer mot en "sexual predator" som mer identifierar sitt nästa offer än en nedkärad snubbe som varit "väldigt förtjust" i Helena en tid och går helt bananas när inte dessa förväntningar infrias.
NEJ, det är det första ,mycket mörkare som det framförallt verkar handla om här. Möjligt att ett visst influx av det första till detta andra också kan tänkas...hm. En GM som inte stoppar av Helenas illskrik, gråt och vädjanden samt agerar mycket kyligt med undanskaffande av kroppen från brottsplatsen samt tiger om detta dåd sedan ger ju bilden av vad jag menar en mer kall, kapabel och psykopatiskt individ. Definitivt.
Du anjoshort verkar då inte hört talas om denna historia gällande Jari K och denna finska kvinna. En stor anledning till varför inte denna kvinna inte polisanmält Jari K för dessa våldtäkter som enligt denna källa hennes bror A*** sagt att hon utsatts för av Jari K var ju att hon tyckt om honom i vart fall inledningsvis samt att detta också resulterat i ett barn som hon behöll. Så det är inget tvivel om att umgänge funnits då mellan Jari K och denna finska kvinna. Jari K står som fader alltså för detta barn och det har jag kollat.
Brodern A bodde på Södra vägen 48 från 1991 och framåt några år och detta låg ju då i grannhuset till där Kim M och Eva L bodde på Södra vägen 44 som hade förfesten EA var på bl a och i huset mitt emot bodde alltså R*sto K med sin norska sambo.
Jari K är
den person som stämmer in klockrent i ekvationen och sambandet:
Lockerudsvittnet (Mariegärdesväg) - Vittnet på sjukhusparkeringen 4.20 - Trankärrsvittnena.
Huvudgärningsman.
Profilen(GMP) då som Jari K får:
Han bodde ensam på Lockerudsvägen 45 alltså längst ner på nuvarande Mariegärdes väg.
Jag har ju tagit mig igenom telefonkatalogen för adresserna 31-45 på denna gatan för 1992 och jag såg ju att här bodde en väldig massa invandrare frän Mellanöstern bl a samt självklart vanliga svenskar också. Det fanns då bara ett namn som kom emot mig här.
Om vi lägger till:
våldtäktsman, till detta också så är det "the real deal" om man säger så.
Bilen vet jag inte men jag är säker på att finnar där ute vet detta. Det är dags att sätta punkt för detta nu och ta ansvar för
spelet är slut. Det är schack jävla matt. KM är ju en faktor till här då också om han till slut kan berätta allting och hjälpa oss då han inte behöver rädas polisen mer och tala endast som vittne. Allt kan skötas helt diskret. KM måste nog göra detta
väldigt snart så han får ner sin version först...Ett råd.