2026-02-06, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syskonen
Jag tränar på ett dyrt innerstadsgym som mestadels befolkas av välbeställda pensionärer med PTs, det är ganska låg energi allmänt och inte så mycket utrustning men det ligger i huset jag bor så jag är gärna där. På det här gymmet finns en allmän kultur (bland pensionärerna) att gå och hämta papper, spray och torka av allt de rört (nästan, de använder inga vikter så ingen som använder vikter torkar av dom). Jag torkar aldrig eftersom jag inte svettas, lämnar inga märken, luktar inte varken neutralt eller illa samt är ung och snygg.

Jag blir alltid trevligt bemött av män och oftast också av kvinnor eftersom jag även är trevlig och försöker hålla en allmän låg profil, tar inga gymbilder eller tränar i bh. Är snyggt klädd dock.

Men när jag tränade häromdagen så var en man där som jag hälsat på vid tillfälle eller frågat om han var klar med någon vikt eller så, det var inget kontroversiellt jag fick ta över efter honom när han var klar. Slutet gott allting gott.... men när jag tränade nu och lämnade så tog han över och så går han och häntar PAPPER OCH SPRAY och torkar efter mig? Det finns ingen antydan till fläckar eller så, jag tränar lätta vikter osv. Han torkar verkligen allt. Jag blev så otroligt förvånad. Varför gjorde han så? Tycker han att jag är äcklig? Jag har inga problem att ta över hans grejer och köra. Han kunde inte röra det jag rört utan att tvätta först?

Ville han förnedra mig offentligt? Kunde inte ens koll på honom efteråt jag var så chockad. Aldrig blivit så illa behandlad av en man någonsin. Vad fan håller han på med?

Du luktar förmodligen illa (fast du inte känner det själv) och han ville inte att detta fastnar på honom?
Citera
2026-02-06, 22:10
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Tror du att han har tvångstankar som inte är relaterade till mig?

Jag har legat vaken hela natten och tänkt på det här, ingen man har någonsin behandlat mig såhär. Jag tror inte han är homosexuell.
Det är väl för fan självklart att man gör rent efter sig! Du vet att bakterier och virus inte syns?
Jävla snuskiga äckel som inte gör rent efter sig!
Citera
2026-02-06, 22:29
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Jag vill att någon förklarar varför man ska hålla på och tvätta av varje maskin och vikt istället för att bara tvätta händerna efter passet, tvätta kläderna samt undvika att typ suga på fingrarna under passet.
Fråga på ditt dagis, de kanske kan förklara för dig om du inte förstår vanlig hyfs och basal hygien.
Citera
2026-02-06, 22:38
Medlem
Citat:
Jag tränar på ett dyrt innerstadsgym som mestadels befolkas av välbeställda pensionärer med PTs, det är ganska låg energi allmänt och inte så mycket utrustning men det ligger i huset jag bor så jag är gärna där. På det här gymmet finns en allmän kultur (bland pensionärerna) att gå och hämta papper, spray och torka av allt de rört (nästan, de använder inga vikter så ingen som använder vikter torkar av dom). Jag torkar aldrig eftersom jag inte svettas, lämnar inga märken, luktar inte varken neutralt eller illa samt är ung och snygg.

Jag blir alltid trevligt bemött av män och oftast också av kvinnor eftersom jag även är trevlig och försöker hålla en allmän låg profil, tar inga gymbilder eller tränar i bh. Är snyggt klädd dock.

Men när jag tränade häromdagen så var en man där som jag hälsat på vid tillfälle eller frågat om han var klar med någon vikt eller så, det var inget kontroversiellt jag fick ta över efter honom när han var klar. Slutet gott allting gott.... men när jag tränade nu och lämnade så tog han över och så går han och häntar PAPPER OCH SPRAY och torkar efter mig? Det finns ingen antydan till fläckar eller så, jag tränar lätta vikter osv. Han torkar verkligen allt. Jag blev så otroligt förvånad. Varför gjorde han så? Tycker han att jag är äcklig? Jag har inga problem att ta över hans grejer och köra. Han kunde inte röra det jag rört utan att tvätta först?

Ville han förnedra mig offentligt? Kunde inte ens koll på honom efteråt jag var så chockad. Aldrig blivit så illa behandlad av en man någonsin. Vad fan håller han på med?

Och jag går på ett gym där man måste torka efter sig själv annars är man inte välkommen. Du får väl fråga personalen om vad som gäller och hålla dig till det som gäller.

Jag själv anser att man torkar av efter sig själv.

En anledning är att jag gick på ett sånt där sunkigt gym ,allt var smetigt. Efter ett tag fick jag massor med vårtor på händerna som var svårt att få bort. Fick behandla i omgångar.

Det är därför och nu tycker jag att det är väldigt äckligt. Hur ska någon annan veta om du är snuskig eller inte ? Då är det bättre om stället har den regeln, alla gör rent efter sig själv.
Citera
2026-02-06, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MamBaa
Du borde vara tacksam över att detta är den värsta behandlingen du har fått utstå från en man. Pinsamt att du ens gnäller. Jävla snöflinga.
Ja vad fan , det undrar jag också. Vad fan bölar han om ? buhu...

och om det är så känsligt att bli demonstrerad, då är det ju fan lättare att torka av.

?
Citera
2026-02-06, 23:19
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Fråga på ditt dagis, de kanske kan förklara för dig om du inte förstår vanlig hyfs och basal hygien.

Barn på dagis har väl ingen medvetenhet om handhygien och slickar på sina händer lite närsomhelst osv? Varför jämför du dagis med just gym?

Har ni panik över att ta i dörrar på kontor och tunnelbanan för att alla inte tvättar av alla ytor efter varje användning? Räcker det inte med att tvätta händerna innan man äter mat?

Det där resonemanget om smittskydd håller ju inte, ni får väl läsa på lite.

Riktiga argument tack. Jag går givetvis inte på dagis och jag trodde aldrig att en användare skulle vara sådär dum.

Extremt omständligt att hålla på och tvätta alla maskiner när det funkar exakt lika bra att bara låta bli att suga på tummen samt tvätta händerna efteråt och inte bära samma kläder hemma etc.
Citera
2026-02-06, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Torka av efter dig. Det är otroligt att folk är så äckliga att man inte torkar av efter sig.

Håller med, tycker det är ungefär som folk som inte spolar toaletten efter sig. Äckel som inte har lärt sig någonting.
Citera
2026-02-07, 00:28
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Barn på dagis har väl ingen medvetenhet om handhygien och slickar på sina händer lite närsomhelst osv? Varför jämför du dagis med just gym?

Har ni panik över att ta i dörrar på kontor och tunnelbanan för att alla inte tvättar av alla ytor efter varje användning? Räcker det inte med att tvätta händerna innan man äter mat?

Det där resonemanget om smittskydd håller ju inte, ni får väl läsa på lite.

Riktiga argument tack. Jag går givetvis inte på dagis och jag trodde aldrig att en användare skulle vara sådär dum.

Extremt omständligt att hålla på och tvätta alla maskiner när det funkar exakt lika bra att bara låta bli att suga på tummen samt tvätta händerna efteråt och inte bära samma kläder hemma etc.

Jag jämförde inte gym med dagis, jag jämförde din intelligensnivå med ett dagisbarns.
Förutom att det är fett onice att lämna sin rövsvett efter sig, så fräter svett på klädseln på dynorna. Genom att torka av håller de längre, det är bara en av alla orsaker att torka av efter sig.
Att just du kommer förstå och acceptera det tror jag inte på, men de flesta vettiga människor kämpar inte emot så mycket för att få lämna kvar sin rövsvett på säten.
Citera
2026-02-07, 00:32
Medlem
Citat:

Du överdriver det är säkert bara en vana från hans sida att torka av allt.
Citera
2026-02-07, 00:39
Medlem
Han är kanske en mobbare som vill få andra obekväma. Själv brukar jag torka före efter och ibland under användningen av maskinen.
Jag gillar att spraya med flaskan och gno som en tok. Jag känner mig så duktig då.
Citera
2026-02-07, 01:30
Medlem
tantrs avatar
Herregud, varför bry sig. Gå vidare med livet :P
Citera
2026-02-07, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Det kan också vara så att självbilden som ”ung, snygg och fräsch” är starkare hos dig än hos omgivningen.

Att någon torkar efter dig behöver inte vara en markering – ibland är det bara andras standard som inte matchar din egen.
Förmodligen är det inte mer komplicerat än så.

Ts, du behöver sysselsättning. Du är för navelskådande. Ingen bryr sig tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in