2026-02-06, 16:39
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Du har spenderat mer tid och energi på bortförklaringar än att torka av efter dig.
Man hänger/lägger tillbaka sina vikter och torkar av efter sig, och på grund av as som du torkar många även av innan de använder en maskin.
Många gym har även krav på handduk att sitta/ligga på, men det skiter du väl också i.

Jag vill att någon förklarar varför man ska hålla på och tvätta av varje maskin och vikt istället för att bara tvätta händerna efter passet, tvätta kläderna samt undvika att typ suga på fingrarna under passet.
Citera
2026-02-06, 16:45
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syskonen
Jag är per definition yngst på gymmet (OK detta var ett gym för pensionärer men jag är yngre än denna man), jag har en idealisk WHR, jag duschar varje dag, jag är varken osminkad eller tungt sminkad, har lätt makeup (ingen foundation etc har fin klar hy utan). Är alltid hel och ren med snygga gymkläder. Jag väger typ 60 kg. 50-55 när jag inte tränar, på 165 cm. Och JA alla kvinnor får höra att de är snygga av män och sina kompisar, jag får väl verifiera mitt Tiktokkonto hos någon utvald användare här som får återkomma med recension om en man måste torka av gymredskapen jag använt...

Jag är så jävla trött på allt meningslöst sprejande och torkande på gymmet. Våga vägra! Du verkar ju dessutom vara en superhet brud vilket är ytterligare en utmärkt ursäkt att låta bli.
Citera
2026-02-06, 17:08
Medlem
Sixten00s avatar
Jag förstår inte vad TS har för problem. Det är väl bara att torka efter sig. Det är bara så självklart för den allmänna trevnaden. Eller gör du samma efter ett toalettbesök, eftersom det inte syns något behöver man inte tvätta sig om händerna??

Tyvärr är det en viss sorts människor som får för sig att det är ok om andra torkar efter sig men inte just efter just dessa svagbegåvade äckliga människor. Mina fördomar får ny näring...
Citera
2026-02-06, 17:32
Medlem
Bluebeast72s avatar
Gå all in o hyr in ett saneringsteam som fan ta mig rengör varenda del efter han.
Citera
2026-02-06, 18:36
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Jag tränar på ett dyrt innerstadsgym

Har det med saken att göra var detta skedde? Om svaret är ja, i vilken stad?

Citat:
Vad fan håller han på med?

Om du inte torkade efter dig, så kunde han ju inte veta hur många innan dig som inte torkat efter sig.
Citera
2026-02-06, 19:12
Medlem
Är upp till hysterikerna att torka när dom kommer till maskinen. Varför spela med på deras absurda vanföreställningar? Som könsdysforiker.
Citera
2026-02-06, 19:19
Medlem
Citat:
Jag tränar på ett dyrt innerstadsgym som mestadels befolkas av välbeställda pensionärer med PTs, det är ganska låg energi allmänt och inte så mycket utrustning men det ligger i huset jag bor så jag är gärna där. På det här gymmet finns en allmän kultur (bland pensionärerna) att gå och hämta papper, spray och torka av allt de rört (nästan, de använder inga vikter så ingen som använder vikter torkar av dom). Jag torkar aldrig eftersom jag inte svettas, lämnar inga märken, luktar inte varken neutralt eller illa samt är ung och snygg.

Jag blir alltid trevligt bemött av män och oftast också av kvinnor eftersom jag även är trevlig och försöker hålla en allmän låg profil, tar inga gymbilder eller tränar i bh. Är snyggt klädd dock.

Men när jag tränade häromdagen så var en man där som jag hälsat på vid tillfälle eller frågat om han var klar med någon vikt eller så, det var inget kontroversiellt jag fick ta över efter honom när han var klar. Slutet gott allting gott.... men när jag tränade nu och lämnade så tog han över och så går han och häntar PAPPER OCH SPRAY och torkar efter mig? Det finns ingen antydan till fläckar eller så, jag tränar lätta vikter osv. Han torkar verkligen allt. Jag blev så otroligt förvånad. Varför gjorde han så? Tycker han att jag är äcklig? Jag har inga problem att ta över hans grejer och köra. Han kunde inte röra det jag rört utan att tvätta först?

Ville han förnedra mig offentligt? Kunde inte ens koll på honom efteråt jag var så chockad. Aldrig blivit så illa behandlad av en man någonsin. Vad fan håller han på med?

Sluta lyssna på dina tankar.
Du lägger energi på en helt meningslös händelse.
Även om han tycker du är äcklig, who gives a shit?
Citera
2026-02-06, 19:40
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzlykuma
Mycket influensa och sjukdomar nu. Låter inte annat än rimligt att man tvättar instrumentet både innan och efter man använder dem. Jorden cirkulerar inte kring dig, han prioriterade kanske mest sin egen hälsa.

Influensa smittar inte så. Det ger mycket mera skydd att tvätta händerna mellan gym och mat iaf.
Citera
2026-02-06, 21:08
Medlem
Citat:
Kunde inte ens koll på honom efteråt jag var så chockad. Aldrig blivit så illa behandlad av en man någonsin. Vad fan håller han på med?

Du borde vara tacksam över att detta är den värsta behandlingen du har fått utstå från en man. Pinsamt att du ens gnäller. Jävla snöflinga.
Citera
2026-02-06, 21:25
Medlem
Citat:
Jag tränar på ett dyrt innerstadsgym som mestadels befolkas av välbeställda pensionärer med PTs, det är ganska låg energi allmänt och inte så mycket utrustning men det ligger i huset jag bor så jag är gärna där. På det här gymmet finns en allmän kultur (bland pensionärerna) att gå och hämta papper, spray och torka av allt de rört (nästan, de använder inga vikter så ingen som använder vikter torkar av dom). Jag torkar aldrig eftersom jag inte svettas, lämnar inga märken, luktar inte varken neutralt eller illa samt är ung och snygg.

Jag blir alltid trevligt bemött av män och oftast också av kvinnor eftersom jag även är trevlig och försöker hålla en allmän låg profil, tar inga gymbilder eller tränar i bh. Är snyggt klädd dock.

Men när jag tränade häromdagen så var en man där som jag hälsat på vid tillfälle eller frågat om han var klar med någon vikt eller så, det var inget kontroversiellt jag fick ta över efter honom när han var klar. Slutet gott allting gott.... men när jag tränade nu och lämnade så tog han över och så går han och häntar PAPPER OCH SPRAY och torkar efter mig? Det finns ingen antydan till fläckar eller så, jag tränar lätta vikter osv. Han torkar verkligen allt. Jag blev så otroligt förvånad. Varför gjorde han så? Tycker han att jag är äcklig? Jag har inga problem att ta över hans grejer och köra. Han kunde inte röra det jag rört utan att tvätta först?

Ville han förnedra mig offentligt? Kunde inte ens koll på honom efteråt jag var så chockad. Aldrig blivit så illa behandlad av en man någonsin. Vad fan håller han på med?
Jag torkar alltid av efter jag använt dem.

Ser jag någon som inte torkar av så torkar jag av före användandet också.

De flesta på mitt gym torkar av.
Men det finns undantag och jag har ingen lust att använda utrustning som klibbar av någon annans svett när jag tränar.
Detta vore inget att ens diskutera om alla tog sitt ansvar och torkade av efter sig.
Man går och tränar men är för lat för att torka av redskapen... märklig ekvation..

Och hur skulle mannen veta att du inte svettades?
Citera
2026-02-06, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MamBaa
Du borde vara tacksam över att detta är den värsta behandlingen du har fått utstå från en man. Pinsamt att du ens gnäller. Jävla snöflinga.

Och jag hoppas att detta blir de sista hon någonsin behöver stå ut med från en man.. enkelt liv sen då.
Citera
2026-02-06, 21:35
Medlem
För mig är det en självklarhet att rengöra efter mig på gymmet. Ställa tillbaka vikter mm. Allt annat är ohyfsat. Respektlöst att överlåta det jobbet till andra 😡
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in