2026-02-06, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Så, dömd och skall överklaga till HR. Det kommer ta en stund. Ser att det diskuterats en del kring det, så jag kollade om #342 är kvar på Dumpen, jodå det är han.

Hur taktiskt är det?

Vad ska hända tänker du, att hon blir dömd en gång till?
Citera
2026-02-06, 20:57
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Vet inte riktigt vad du babblar om här. Det är inte HR som beviljar prövningstillstånd till HD. Men däremot måste domen prövas i HR innan den kan gå till HD.

Kan du länka bilagan du pratar om?
https://files.catbox.moe/47gswi.pdf

Sida 21 å fram.
Citera
2026-02-06, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Ber om ursäkt, det är jag som blandar ihop dem. Fick för mig att högsta domstolen var före hovrätten.
Så alla mina uttalanden har varit om TR -> HR. Vilket med säkerhet kommer att ske. Sedan får vi se vad utfallet där blir.

Om HR höjer domen och lägger till fängelse kommer troligen HD att pröva det.
Eller om de anser att HR dömt rent åt skogen i ärendet.
Men vi måste först se vad HR säger innan vi kan skapa oss en uppfattning om HD kan tänkas bevilja det.

Vad jag sagt tidigare har varit för nästa instans som jag fått för mig var HD men är HR. Då jag fått ordningen om bakfoten. Så uttalanden jag gjort har varit där efter och inte om HD så att säga. Ber om ursäkt, det var jag som gjorde fel.
Ja, då var det något helt annat

Shit happens
Citera
2026-02-06, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
https://files.catbox.moe/47gswi.pdf

Sida 23.
Tackar, och där ser jag ingenting som stödjer Duke-Of-Wellingtons utsaga om att HR är sista instans.
Citera
2026-02-06, 21:00
Avslutad
Synd att hon inte fick böta 500 000 kr.
Citera
2026-02-06, 21:12
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen

Men vem skall nu varna för de som utgör en fara för våra barn?
Citera
2026-02-06, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen

Precis.
Hon får böta 500.000K och han kan fortsätta chatta och kanske även våldta ett barn nånstans.

Livet får sin stilla gång i det nya landet Sverige 2.0.

(Obs ironi)
Citera
2026-02-06, 21:15
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Vet inte riktigt vad du babblar om här. Det är inte HR som beviljar prövningstillstånd till HD. Men däremot måste domen prövas i HR innan den kan gå till HD.

Kan du länka bilagan du pratar om?
Finns i domen. Hovrätten beviljar prövningstillstånd innan den prövas där. Hovrätten är alltså sista instans.
Citera
2026-02-06, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Visst är det olagligt. Det hade det nog varit till och med om det hade varit frågan om grooming mot riktiga barn. Men då hade ju förövarna åkt i finkan, med det hade nog farit förtal i alla fall.

Men förändring av lagstiftning är väl på gång, att aktivt söka kontakt med barn även om barnen är fiktiva, går att öra illegalt.

Men jag ror inte att Dumpen kommer sluta. Låtsasgroomingen är inte olaglig så den kommer fortsätta. Bara att lägga filmerna på en server i Polen utan ansvarig utgivare. Bara man inte säkert kan bevisa vem som lagt upp filmerna. Vackert så.

Mja, dom kommer förr eller senare behöva sluta eftersom de är på väg i personlig konkurs.
Enda sättet för dom att juridiskt få dumpen att leva vidare är att ställa allt på någon annan.

Du blir ju inte åtalsimmun bara för att du laddar upp brottet på en utländsk server. Du menar Dumpen gör en konfrontation, spelar in men hävdar att dom blivit hackade och att någon måste ha lagt ut klippet på en polsk server utan deras vetskap? Haha!

Vad dom borde göra, helt seriöst.
Är att dom borde skapa ett tillvägagångssätt som inte är kriminellt. Du kan bedriva en juridisk korrekt version av dumpen utan problem. Maskera ansiktet, inga personliga uppgifter. De räcker med att dom avslöjar bostadsort, ålder och ev signalement.
Men eftersom dom drivs av ett personligt hat gentemot dessa människor så är de villiga att dömas.
Senast redigerad av Kvargman 2026-02-06 kl. 21:19.
Citera
2026-02-06, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Finns i domen. Hovrätten beviljar prövningstillstånd innan den prövas där. Hovrätten är alltså sista instans.
Nej, det betyder inte att HR är sista instans. HR beslutar om prövningstillstånd för HR. HD beslutar om prövningstillstånd för HD.
Citera
2026-02-06, 21:20
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Mja, dom kommer förr eller senare behöva sluta eftersom de är på väg i personlig konkurs.
Enda sättet för dom att juridiskt få dumpen att leva vidare är att ställa allt på någon annan.

Du blir ju inte åtalsimmun bara för att du laddar upp brottet på en utländsk server. Du menar Dumpen gör en konfrontation, spelar in men hävdar att dom blivit hackade och att någon måste ha lagt ut klippet på en polsk server utan deras vetskap? Haha!

De har utgivningsbevis. Journalister är fredade, det är ansvarig utgivare som svarar för eventuella olagligheter.
Citera
2026-02-06, 21:33
Medlem
Är inte risken att gäddan som det gäller blir ännu mer populär när han driver det här målet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in