2026-01-16, 18:25
Medlem
Ess85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Kunde man köra en bordsfläkt som vapen i nåt av spelen?

Menade att spelreferenserna är så många, igenkännelsefaktorn är stor, det blir nästan lite rörande när scenerna utspelar sig på platser det känns som man själv spenderat tid på.
Han säger ju "i need to CRAFT a weapon"
Just dom där bordsfläktarna innehöll material som man använde vid crafting i framförallt Fallout 4
minns att jag spenderade mycket tid på att leta efter dom där fläktarna eftersom dom innehöll skruvar som kunde vara rätt svårt att hitta annars.
Citera
2026-01-16, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ess85
Han säger ju "i need to CRAFT a weapon"
Just dom där bordsfläktarna innehöll material som man använde vid crafting i framförallt Fallout 4
minns att jag spenderade mycket tid på att leta efter dom där fläktarna eftersom dom innehöll skruvar som kunde vara rätt svårt att hitta annars.

Ok, då fattar jag!
Citera
2026-01-17, 12:30
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Oki, hänger med, men det hade väl funkat det med.

Hade dom valt din tanke, så hade dom nog blivit tvungna att göra så att handlingen blir till en utredning typ.
Och hur hade vi reagerat då och när vi då vet svaret före ens dom typ började?
Jag tror dom valt detta för den oinitierade ska förstå också, men såklart är bara en gissning.

Citera
2026-01-17, 12:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Lite komiskt, satte och tänkte det samma och att det kanske inte var korrekt.
Och sen började jag fundera på spelen, men de var så länge sedan jag verkligen spelade så i minnet fann jag ingen hjälp med.
Citera
2026-01-17, 14:46
Medlem
XtraXs avatar
Inte kan
.
Citera
2026-01-17, 23:20
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Kunde man köra en bordsfläkt som vapen i nåt av spelen?

Menade att spelreferenserna är så många, igenkännelsefaktorn är stor, det blir nästan lite rörande när scenerna utspelar sig på platser det känns som man själv spenderat tid på.

Jag minns när jag spelade Goldeneye på N64 och kände igen ställen ifrån inledningsscenen när Bond är ovanför toaletten.
Det kändes trippat.
Längtar efter att se New Vegas på film.
Ska bli coolt som fan.
För övrigt anser jag att NV är det sista Falloutspelet.
Tänker köpa tabletopversionen istället för jag kräks på 4an.
Citera
2026-01-25, 09:26
Medlem
GreenBastards avatar
Citera
2026-01-31, 20:59
Medlem
XtraXs avatar
Ska inte Macaulay Culkin vara med mer än de 10 sekunderna han var i bild.
Citera
2026-02-06, 16:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Ska inte Macaulay Culkin vara med mer än de 10 sekunderna han var i bild.
Blev mer, och antyder än mer nästa säsong.

Och S02 gillade jag mycket med, för mig en underbar serie och även om jag inte är så förtjust i spelen längre.
Så vet jag det fanns en tid jag gjorde, och kanske den nya Fallout-spelet som kommer får en att gilla det igen.

Förresten, har inte sett Culkin typ alls sen just Home alone, vad konstigt det är att se han vuxen nu.
Sitter och vrider på huvudet och undrar vad det är jag ser, men vet detta försvinner senare med mer, dock skum känsla helt klart.
Citera
2026-02-06, 19:38
Medlem
Taufatts avatar
Grymt mycket referenser till spelet och fan service, inte dåligt men undrar om folk som inte spelat Fallout riktigt fattar och uppskattar allt. Bjöd på en kort introduktion av super mutanter så det kommer nog mer av den varan i framtiden. Jag är väl inte riktigt såld på dödsklorna som vakter av New Vegas, muren eller stängslet kändes inte tillräckligt starkt för att hålla de borta från människorna. Förväntade mig att House skulle släppa loss gizmokvack robotarna på ett hjul för att rensa upp så där blev det en överraskning med NCR.
Citera
2026-02-06, 21:42
Medlem
Hirvis avatar
Måste erkänna att jag blivit väldigt positivt överraskad. I synnerhet säsong 2 tycker jag fångar väldigt mycket av charmen med New Vegas-spelet och det är spännande men också väldigt underhållande. Är deppig över att säsongen redan är slut och väntar spänt på nästa säsong.

Otroligt imponerande hur dom lyckas både skapa riktiga känslor men också väva ihop storylines i nutiden och dåtid på ett riktigt bra sätt så att dom går i symbios.
Citera
2026-02-06, 22:55
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Grymt mycket referenser till spelet och fan service, inte dåligt men undrar om folk som inte spelat Fallout riktigt fattar och uppskattar allt. Bjöd på en kort introduktion av super mutanter så det kommer nog mer av den varan i framtiden. Jag är väl inte riktigt såld på dödsklorna som vakter av New Vegas, muren eller stängslet kändes inte tillräckligt starkt för att hålla de borta från människorna. Förväntade mig att House skulle släppa loss gizmokvack robotarna på ett hjul för att rensa upp så där blev det en överraskning med NCR.

Riktigt besviken på att det inte blev mer mutanter, hoppades på att dom skulle tagit sig an dödsklorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in