2026-01-08, 21:26
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
haha jag menade att han försökte krympa apparaten för att få dem mindre, inte människorna

Det var faktiskt väldigt oklart vad du menade
Citera
2026-01-09, 10:14
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Det var faktiskt väldigt oklart vad du menade

Inte för oss andra som faktiskt tittar på serien.
Citera
2026-01-10, 11:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Inte för oss andra som faktiskt tittar på serien.
Hehe, jag fattade inget av den, för tänkte hur kan man ha missat det och när det satt uppradade 5-6st som bara var mindre och mindre och sen sade det med
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Grymt andra avsnitt. Kändes verkligen som Fallout.
Håller verkligen med(Och de två nästa också.), men insett att en del som spelat har stora svårigheter att ta in "mellanspelen" så att säga.
Och tex viktiga saker som tillbaka titten, för vi som har spelat(var evigheter sedan nu, förutom ett mycket kort test.) vi har liksom redan bakgrunden även om den inte har spelat ut sig så mycket i spelen i vad jag kan minnas.

Så jag misstänker dessa tillbaka tittar är till för den som inte har en aning vad Fallout är.
Men jag tycker tillbaka tittarna är bra ändå, så får man reda lite på deras roller innan och sen hur det passar ihop nu.

Sen har någon sagt barnslig om denna säsong, lite svårt och greppa vad det skulle vara som gör det barnsligt.
Det är ju ett spel ju, så det är ju förväntat att det är lite såna med.(Vad nu det är.)
Citera
2026-01-14, 19:13
Medlem
XtraXs avatar
Citera
2026-01-14, 20:59
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Hehe, jag fattade inget av den, för tänkte hur kan man ha missat det och när det satt uppradade 5-6st som bara var mindre och mindre och sen sade det med

Håller verkligen med(Och de två nästa också.), men insett att en del som spelat har stora svårigheter att ta in "mellanspelen" så att säga.
Och tex viktiga saker som tillbaka titten, för vi som har spelat(var evigheter sedan nu, förutom ett mycket kort test.) vi har liksom redan bakgrunden även om den inte har spelat ut sig så mycket i spelen i vad jag kan minnas.

Så jag misstänker dessa tillbaka tittar är till för den som inte har en aning vad Fallout är.
Men jag tycker tillbaka tittarna är bra ändå, så får man reda lite på deras roller innan och sen hur det passar ihop nu.

Sen har någon sagt barnslig om denna säsong, lite svårt och greppa vad det skulle vara som gör det barnsligt.
Det är ju ett spel ju, så det är ju förväntat att det är lite såna med.(Vad nu det är.)

Inte barnsligt men lite mörkare stil hade inte gjort något för min del, lite mer som Fallout 1 och 2 i några avsnitt med de lite mörkare miljöerna.

Citera
2026-01-14, 23:17
Medlem
Ess85s avatar
Skrattade till lite när han säger "I need to craft a weapon" och tar tag i en bordsfläkt, skön referens till spelen.
Citera
2026-01-15, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ess85
Skrattade till lite när han säger "I need to craft a weapon" och tar tag i en bordsfläkt, skön referens till spelen.

När (kan man) kör man en sån i spelen?

(Enbart spelat 3 av dem, och bara en till slutet: New Vegas)

Det är ju en skön serie, och med snyft-många referenser.

Citera
2026-01-15, 09:24
Medlem
Ess85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
När (kan man) kör man en sån i spelen?

(Enbart spelat 3 av dem, och bara en till slutet: New Vegas)

Det är ju en skön serie, och med snyft-många referenser.

Jag fattar inte vad du menar, kör man en vad?
Vad är "snyft-många"?
Citera
2026-01-15, 11:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Inte barnsligt men lite mörkare stil hade inte gjort något för min del, lite mer som Fallout 1 och 2 i några avsnitt med de lite mörkare miljöerna.

Oki, hänger med, men det hade väl funkat det med.

Hade dom valt din tanke, så hade dom nog blivit tvungna att göra så att handlingen blir till en utredning typ.
Och hur hade vi reagerat då och när vi då vet svaret före ens dom typ började?
Jag tror dom valt detta för den oinitierade ska förstå också, men såklart är bara en gissning.
Citera
2026-01-16, 12:30
Medlem
Taufatts avatar
Ska man vara ärlig så är serien likt spelen (åtminstone 3, NW och 4) ganska fattig på huvudhistoria. Leta efter pappa eller son är tunt men allt runt omkring gör det ändå bra. Serien får fylla ut med en massa annat för att förklara loren och med en mängd tillbakablickar. Det har varit mycket fokus på deathclaw så jag hoppas även super mutanter kommer med nu när referenser till FEV dyker upp.
Den historia jag minst gillar är BS, den svarta karaktären känns helt blank och inte så intressant.
Citera
2026-01-16, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ess85
Jag fattar inte vad du menar, kör man en vad?
Vad är "snyft-många"?

Kunde man köra en bordsfläkt som vapen i nåt av spelen?

Menade att spelreferenserna är så många, igenkännelsefaktorn är stor, det blir nästan lite rörande när scenerna utspelar sig på platser det känns som man själv spenderat tid på.
Citera
2026-01-16, 18:07
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Ska man vara ärlig så är serien likt spelen (åtminstone 3, NW och 4) ganska fattig på huvudhistoria. Leta efter pappa eller son är tunt men allt runt omkring gör det ändå bra. Serien får fylla ut med en massa annat för att förklara loren och med en mängd tillbakablickar. Det har varit mycket fokus på deathclaw så jag hoppas även super mutanter kommer med nu när referenser till FEV dyker upp.
Den historia jag minst gillar är BS, den svarta karaktären känns helt blank och inte så intressant.

Trodde faktiskt et gäng Super mutants skull dyka upp och slåss med den första Deathclawn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in