2026-02-06, 16:17
Medlem
.alprazolam.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Ut fra det jeg har hørt, har Marius det bra i fengselet. Han er lykkelig og har tilgang til datamaskin, PS5 og treningsstudio. Men han savner moren sin og det å gå turer.
Såklart horungen for särbehandling.
Citera
2026-02-06, 17:31
Medlem
Snapcounts avatar
Tjaa...som jag uppfattat de sista två dagarna för Marius i rättssalen så.., inget definitivt har kommit fram, inget "Perry Mason" ögonblick ifrån åklagaren där han kan säga att han tagit fast Marius i lögner. "Poäng" måste ges till Marius här.., medicinerad som han är.

Marius och BO har mera olika minnen, om man ens minns. Sen är det ju förstås också frågan om.., vad man väljer att minnas men det är ju inget som åklagare/försvarsadvokat har lyckats penetrera. Sedan har varken vittnen eller gardisten kommit med något sensationellt.

Det kommer ju förstås mera de inkommande veckorna, men tills nu så tror jag det blir betydligt tunnare för åklagarsidan i en eventuell överklagan, där bevisbördan skall stå starkare. Visst, för de 3,5 kg marjuana kommer han att torska oavsett + lite "smått och gott". Meeen..på våldtäckterna ?

De som kommit dummast ut är resten av kungafamiljen : Mette-Marit (den kåta Epstein slinkan), halvsyrran Ingid Alexandra och Haakon som besökte Marius i fängelset igår kväll. Speciellt de två sista som jag nämnt, för de hade ju sitt på det torrare innan igår..
Senast redigerad av Snapcount 2026-02-06 kl. 17:48.
Citera
2026-02-06, 17:52
Medlem
Han kommer aldri til å få 10 år i Norge, til det er hele advokatstanden for umoralsk styrt av en liten krets av advokater som får det akkurat som de vil.
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Hans mamma kommer förmodligen inte vara kronprinsessa så länge till.

Norges rättsystem må vara slappt, men 2 år räcker inte för våldtäkt. Jag gissar att Marius ihop med övrig brottslighet kommer få en dom på bortåt 10 år. Men han kommer släpps tidigare, kanske efter 6 år. Därefter tar det max 3 månader innan han är i klammeri med rättvisan igen. Han må vara nästan kunglig, men framför allt är och förblir han kriminell.
Citera
2026-02-06, 17:57
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Han kommer aldri til å få 10 år i Norge, til det er hele advokatstanden for umoralsk styrt av en liten krets av advokater som får det akkurat som de vil.

Men om det blir bevisat att han våldtagit flera + narkotikabrott: Kommer norska folket acceptera att han bara får 2-3 år?
Citera
2026-02-06, 18:06
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Men om det blir bevisat att han våldtagit flera + narkotikabrott: Kommer norska folket acceptera att han bara får 2-3 år?

Tror åtminstone inte folket skulle acceptera att han hade ett skvatt med kungahuset att göra. Eller fått ta del av en krona därifrån. Han är ju ändå uppväxt på skattepengar då han är kronprinsessans son.

Folket kommer inte vilja se honom på någon framtida kröning. De kommer inte vilja se MM eller Haakon sticka till honom en krona eller hjälpa till med boende. Folket vill nog se honom bli persona non grata.

Vill MM eller Ingrid Alexandra besöka sin son/bror får de göra det privat och inte med några kungliga medel hjälpa honom ekonomiskt eller använda inflytande för att ta honom framåt.
Det är nog en lösning som kan accepteras. Men hjälper man honom trots fällande dom kommer nog folket sparka bakut.

Men först får man väl se om MM reder ut sin egen kris. För tillfället är hon dock kronprinsessa och blivande drottning.
Citera
2026-02-06, 18:15
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
//
Vill MM eller Ingrid Alexandra besöka sin son/bror får de göra det privat och inte med några kungliga medel hjälpa honom ekonomiskt eller använda inflytande för att ta honom framåt.
Det är nog en lösning som kan accepteras. Men hjälper man honom trots fällande dom kommer nog folket sparka bakut.
//

Det var just detta jag for efter, om man skulle acceptera en positiv särbehandling. I Sverige skulle det aldrig accepteras (dock - man hade såklart från SÄPOs och hovets sida försökt hindra att allt kom fram i domstol).
Citera
2026-02-06, 18:29
Medlem
Nå er det slik, at MBH ikke behøver å bevise sin uskyld. Påtalemyndigheten må bevise hans skyld. Har MBH en plausibel forklaring, så kan den ikke fornektes.

Tenk på det folkens. Påtalemyndigheten har satt seg fore å bevise hva som foregikk en sen natt mellom to rus-påvirkede ungdommer.

Ukevis er satt av til dette.
Senast redigerad av Kva 2026-02-06 kl. 18:36.
Citera
2026-02-06, 18:33
Medlem
Citat:
Ja, det er sånn man kan si det. Han har hatt ulykken med å møte bedragerske jenter som ville utnytte æren og berømmelsen hans. Og han har hatt ulykken med å finne et par venner som prøvde å forføre den snille og godhjertede Marius til å gjøre ting som var litt for slemme.

Ære og berømmelse ? 🙊
Citera
2026-02-06, 18:43
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Man uppfattar ju Ingrid Alexandras uttalande som att hon försvarar Marius. Det kan ju knappast gynna kungahusets popularitet ??

Man uppfattar även att kronprinsen försvarar honom när han idag snackar om att han de senaste dagarna har ”tagit hand om sin flock” och att han och frun ”stöttar Marius”. Det är både sjukt och omoraliskt beteende av en kronprins.

Källa: Nyheterna TV4 (kl 17.30)
Senast redigerad av BombaySaphire 2026-02-06 kl. 18:49.
Citera
2026-02-06, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Alla kan ändra sina liv
Eller tycker du inte det
Med tanke på att han togs för att ha överträtt kontaktförbud typ 3 dar innan rättegången började så har han ju ingen ånger.

Ändra sig kan han göra i fängelse där han hör hemma. Han är inte ett skit bättre än andra våldtäktsmän och ska behandlas som det slödder till sexbrottsling han är. Är inte ens värt att diskutera något ändrat beteende förrän han avtjänat ett hårt straff.
Citera
2026-02-06, 19:22
Medlem
Att stötta och finnas där för idioten är väl en sak. Det är ju lite familjens ansvar trots vidriga handlingar.

Vad gissar de norska experterna på? I Sverige hade han åkt på 8-10 år som gissning om han fälls för dessa brott.
Citera
2026-02-06, 19:53
Medlem
Citat:
Ut fra det jeg har hørt, har Marius det bra i fengselet. Han er lykkelig og har tilgang til datamaskin, PS5 og treningsstudio. Men han savner moren sin og det å gå turer.

I Sverige kommer det en bibliotekstant med en bokvagn. Det är höjden på underhållningen på svenska häkten. Man har sin beställningslista redo, och bibliotekarierna är väldigt kunniga snälla tanter. Jag har endast läst lika mycket när jag varit på semester.

Så nog är det skillnad på folk och folk alltid. Hade jag kunnat ha kravlösa faser med PS5, dator och ett gym hade jag nog självmant valt detta eremitliv i perioder.

Jag tror inte Marius kommer lära sig ett skit.
Kan dom inte skicka honom på military school som det hotas med i amerikanska filmer? Ett år i friheten i Nordnorge är som 5 år på kåken. Skicka honom på kåken i Nordnorge.

Det enda positiva Marius får ut är ett bokkontrakt. Likt Harrys "the Spare" borde han kunna sälja ut sig själv som "the unwanted bonus child". "Bastarden".

Hovet behöver knoppa av denna tentakel. Men de kommer säkert skylla på hennes lungsjukdom som snart kommer att användas för att köpa sympati.

Jag förstår att Marius har haft en psykiskt påfrestande uppväxt. Antagligen värre tryck än någon annan i hans ålder. Jag förstår att han fuckade ur. Alla kändisbarn har detta gemensamt.

Jag förstår honom på ett sätt ändå. Hans uppväxt var helt fucked. Alla runt honom hade kunnat styra honom bättre. Han hade uppenbarligen dåligt umgänge. Det sociala arvet satt hårt i honom.

PR-byråer jobbar nog frenetiskt i både Sverige och Norge AS we speak.
Senast redigerad av Benasque 2026-02-06 kl. 20:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in