2025-03-03, 07:27
  #805
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Behövs ingen mer offensiv för Ryssland. De har tagit vad de vill
Ofan.

Så hela Donbass är alltså återtaget nu. Precis som Putin sa i början av kriget.

Bra att du är talesperson för Ryssland också!
Citera
2025-03-03, 07:44
  #806
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ofan.

Så hela Donbass är alltså återtaget nu. Precis som Putin sa i början av kriget.

Bra att du är talesperson för Ryssland också!
Det lär ordna sig i fredsförhandlingarna. Jag lovar dig att Ryssland kommer att erövra mark även vid förhandlingsbordet, utan att behöva avlossa en enda kula. För vad ska Zelensky och Ukraina göra? Fortsätta kriga? Med vad? Fågelskrämmor och potatissäckar?

Soldaterna är slut och finansieringen är över. Och den här tråden har åldrats oerhört illa. Lite som alla förutspåelser gällande hur Ukraina skulle vinna och inta Moskva och störta Putin och allt vad Pasaakivi yrade om. Av det bidde inte ens en tumme.
Citera
2025-03-03, 08:07
  #807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det lär ordna sig i fredsförhandlingarna. Jag lovar dig att Ryssland kommer att erövra mark även vid förhandlingsbordet, utan att behöva avlossa en enda kula. För vad ska Zelensky och Ukraina göra? Fortsätta kriga? Med vad? Fågelskrämmor och potatissäckar?

Soldaterna är slut och finansieringen är över. Och den här tråden har åldrats oerhört illa. Lite som alla förutspåelser gällande hur Ukraina skulle vinna och inta Moskva och störta Putin och allt vad Pasaakivi yrade om. Av det bidde inte ens en tumme.
Ju mer ni projicerar desto sämre går det för ryzzdjuren.

Titta noga nu:
-De senaste två månaderna har ryzzdjuren stått stilla.
-Ukraina lyckas allt bättre med EW störa ut KAB och Shahed drönarna.
-Ukraina går på motoffensiv i Donbass
-Landområdena som Ukraina tog i Kursk är fortfarande ukrainskt och ryzzdjuren har torskat 60000 av sina negrer där.
-Nu lägger man till bilar, motorcyklar i fordonsförlusterna för Ryzzland därför att det är med dessa fordon deras infanteri anfaller med nu, inte bepansrade stridsfordon och stridsvagnar. De är nästan slut.
-Ryzkt artilleri har minskat dramatiskt och är totalt beroende av Nordkorea. Hur länge räcker Nordkoreas lager?
-Just inatt har Ukraina angripit två oljeraffinaderier varav den ena så längt som 1350 km från sk/ryZka gränsen. Och ryzzdjuren kan inte stoppa dessa attacker.
-F-16 flyger redan och ryzkt stridsflyg har svårare att leverera sina bomber mot ukrainska civilbefolkningen
- Det investeras enormt i Ukraina från Europa och inga investeringar i Ryzzhelvetet.
-Ukraina utvecklar sin drönar produktion tillsammans med Europa

Kriget pågår ett bra tag till och Europa går in och täcker upp USA’s bortfall.

Att det pushas för vapenstillestånd (ej fred) nu när det går knackigare för ryzzuntermenschen är ett finfint tecken på att det inte går bra för Lilleputt.
Det är bara för Ukraina att fortsätta. Det finns faktiskt just nu inget alternativ till det som skulle vara bättre. Bäst är att fortsätta förstöra ryZka anfallare och energisektor.
__________________
Senast redigerad av SuperHardStarCore 2025-03-03 kl. 08:11.
Citera
2026-01-31, 22:44
  #808
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ofan.

Så hela Donbass är alltså återtaget nu. Precis som Putin sa i början av kriget.

Bra att du är talesperson för Ryssland också!
Ja dom gör du Framsteg. Har du läst nyheten ?
Citera
2026-02-03, 22:49
  #809
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Tror du att en handfull F-16 gör en stor skillnad? De har väl bara fått 4-5 stycken om jag förstår det hela rätt varav en blivit nedskjuten av eget luftförsvar.

Uppgifter gör sig dock gällande att en F-16 skjutit ner en Su-34. Ett flygplan som kostar mer än ett gammalt F-16. Hur bra är det för Ryssland?
https://x.com/jurgen_nauditt/status/1845056623061987399

De används. Tro inget annat. Effekten kommer bli större när fler har satts i tjänst.
En riktigt Kalkonförutspåpelse du kom med där. Effekten uteblev helt och hållet. Eller kommer du dragandes med vad för undanflykt?
Citera
2026-02-04, 18:23
  #810
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Ju mer ni projicerar desto sämre går det för ryzzdjuren.

Titta noga nu:
.....
....
....
-F-16 flyger redan och ryzkt stridsflyg har svårare att leverera sina bomber mot ukrainska civilbefolkningen
- Det investeras enormt i Ukraina från Europa och inga investeringar i Ryzzhelvetet.
-Ukraina utvecklar sin drönar produktion tillsammans med Europa

Kriget pågår ett bra tag till och Europa går in och täcker upp USA’s bortfall.

Att det pushas för vapenstillestånd (ej fred) nu när det går knackigare för ryzzuntermenschen är ett finfint tecken på att det inte går bra för Lilleputt.
Det är bara för Ukraina att fortsätta. Det finns faktiskt just nu inget alternativ till det som skulle vara bättre.
Bäst är att fortsätta förstöra ryZka anfallare och energisektor.
Ytterligare ett inlägg som åldrats fruktansvärt dåligt - som vin blivit till surt kattpiss.
Jag hör inget annat på nyheterna om att Ryssland bombar och bombar Ukraina till helvetets portar.
Stackars civilbefolkningen som behöver leva i detta krig, för att de politiska ledarna inte kan hantera diplomatin och gå för förhandling och fred.
Citera
2026-02-06, 07:34
  #811
Medlem
Jag önskar höra vad ni andra anser om det blev en "game changer" när Ukraina fick F16plan?
Hur många fick dom tror ni? Hur många finns kvar?
De klipp jag ser från bla Funker530 gällande ukrainska flygplan i användning verkar inte vara F16 (men jag kan ha fel).

En sak kan jag konstatera i vilket fall - det blev definitivt ingen Game Changer i kriget.
Citera
2026-02-06, 10:29
  #812
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Jag önskar höra vad ni andra anser om det blev en "game changer" när Ukraina fick F16plan?
Hur många fick dom tror ni? Hur många finns kvar?
De klipp jag ser från bla Funker530 gällande ukrainska flygplan i användning verkar inte vara F16 (men jag kan ha fel).

En sak kan jag konstatera i vilket fall - det blev definitivt ingen Game Changer i kriget.

Detta fiskande efter militär information är ju faktiskt lite komiskt.

Vad får dig att tro att någon i den här tråden skulle sitta på (gissningsvis) hemligstämplad militär information från Ukraina?

Vad får dig att tro att någon som eventuellt har denna information skulle dela den med dig?

Att du inte vet vad som händer men Ukrainas F-16 är helt i sin ordning, vatnik. Du ska inte veta det.
Citera
2026-02-06, 17:44
  #813
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Detta fiskande efter militär information är ju faktiskt lite komiskt.

Vad får dig att tro att någon i den här tråden skulle sitta på (gissningsvis) hemligstämplad militär information från Ukraina?

Vad får dig att tro att någon som eventuellt har denna information skulle dela den med dig?

Att du inte vet vad som händer men Ukrainas F-16 är helt i sin ordning, vatnik. Du ska inte veta det.
Underbart, detta gav mig dagens garv. Sicket pannskott alltså
Är du så dum i huvudet eller spelar du? I så fall spelar du riktigt bra.
"Carry on MORON"
Citera
2026-02-06, 17:50
  #814
Medlem
Ingen som har en vettig kommentar?

NÄ just det! Att Ukraina fick ett gäng F16 (om de ens fått några och det hela bara var ett spel för gallerierna) har inte gjort ett skit för att förändra utkomsten av detta krig.

Detta svindleri, detta sjuka slöseriet med pengarna för våra pensioner och vår välfärd, visar bara hur funtade våra politiker är, hur djupt tagna i röven vi blir av Eliten och att det är dags att säga "NEJ TACK, Inget mer bistånd med mera till Ukraina eller vapenlobbyn/industrin."
Citera
2026-02-06, 17:51
  #815
Bannlyst
Varför använder Ukraina inte dessa jaktplan till att anfalla ryssarna?

Jag har inte sett ett enda F-16 kriga i Ukraina. Läst om några få som har störtat.

Var finns resterande plan? Har Ukraina inga piloter som kan använda dem?

Varför inte låta erfarna piloter från Nato flyga dem?
Citera
2026-02-06, 18:23
  #816
Medlem
Hur mycket skatt betalr du i USA och varför beklagar du dig över det i ett Svenskt forum?

F16 byggs i USA inte i Sverige!
Sverige har aldrig haft några F16 i Svenska Flygvapnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Ingen som har en vettig kommentar?

NÄ just det! Att Ukraina fick ett gäng F16 (om de ens fått några och det hela bara var ett spel för gallerierna) har inte gjort ett skit för att förändra utkomsten av detta krig.

Detta svindleri, detta sjuka slöseriet med pengarna för våra pensioner och vår välfärd, visar bara hur funtade våra politiker är, hur djupt tagna i röven vi blir av Eliten och att det är dags att säga "NEJ TACK, Inget mer bistånd med mera till Ukraina eller vapenlobbyn/industrin."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in