2026-02-06, 18:27
  #817
Medlem
Är du ofta i ditt hatade Ukraina?
Om inte kanske det är därför du inte sett dem i luften i Ukraina

Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Varför använder Ukraina inte dessa jaktplan till att anfalla ryssarna?

Jag har inte sett ett enda F-16 kriga i Ukraina. Läst om några få som har störtat.

Var finns resterande plan? Har Ukraina inga piloter som kan använda dem?

Varför inte låta erfarna piloter från Nato flyga dem?
__________________
Senast redigerad av RusskiFob 2026-02-06 kl. 18:34.
Citera
2026-02-06, 18:35
  #818
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Ytterligare ett inlägg som åldrats fruktansvärt dåligt - som vin blivit till surt kattpiss.
Jag hör inget annat på nyheterna om att Ryssland bombar och bombar Ukraina till helvetets portar.
Stackars civilbefolkningen som behöver leva i detta krig, för att de politiska ledarna inte kan hantera diplomatin och gå för förhandling och fred.

Håller med, vi borde förhandla om fred där Ryssland drar sig tillbaka till sitt land och låter Ukraina vara ifred. Det är ungefär så alla normala människor tycker eller är du av en annan uppfattning?

Därefter kan F-16 användas till att övervaka deras luftrum ungefär som JAS gör i Sverige.
__________________
Senast redigerad av Knaseligas 2026-02-06 kl. 18:40.
Citera
2026-02-06, 18:36
  #819
Medlem
bema56s avatar
F16 används nu framgångsrikt med att skjuta ner ryska kryssningsrobotar.
Finns ingen anledning till att just nu använda dessa till att fälla glidbomber då de fortfarande har gott om gamla ryska plan som har den kapaciteten.
Ukraina håller på att bygga upp sitt stridsflyg och snart kanske vi får se JAS Gripen slå ut ryskt stridsflyg mm
Citera
2026-02-06, 18:44
  #820
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Ingen som har en vettig kommentar?

NÄ just det! Att Ukraina fick ett gäng F16 (om de ens fått några och det hela bara var ett spel för gallerierna) har inte gjort ett skit för att förändra utkomsten av detta krig.

Detta svindleri, detta sjuka slöseriet med pengarna för våra pensioner och vår välfärd, visar bara hur funtade våra politiker är, hur djupt tagna i röven vi blir av Eliten och att det är dags att säga "NEJ TACK, Inget mer bistånd med mera till Ukraina eller vapenlobbyn/industrin."

Dels ska man utreda korruptionen i Ukraina och ännu viktigare ska man utreda kick-backs till våra politiker. Minst 30% försvinner i korruption, i det här fallet sannolikt mer. Var finns alla skickliga hackers? Kan inte de få fatt på var alla pengar tagit vägen? Kan inte de avslöja svenska och europeiska politikers "hemliga" utländska konton?




Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Varför använder Ukraina inte dessa jaktplan till att anfalla ryssarna?

Jag har inte sett ett enda F-16 kriga i Ukraina. Läst om några få som har störtat.

Var finns resterande plan? Har Ukraina inga piloter som kan använda dem?

Varför inte låta erfarna piloter från Nato flyga dem?

Kanske har man sålt dem vidare.

Tyckte jag läste att polisen hittat svenska pansarskott ute i gettona. Våra korrupta politiker har gett 15.000 pansarskott till Ukraina, ukrainska korrupta har sedan sålt vissa av dessa på svarta marknaden som sedan hittat hem till invandrare-kriminella gäng i Sverige. Fy fan!!
Citera
2026-02-06, 18:49
  #821
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryssland-vinner
Eller hur? Skämtare där!
Jag förstår att du gråter nu vatnik!
Att Ukraina och flera andra länder nu förstått att JAS Gripen är kanske världens bästa stridsflyg och att vi har skrivit avtal om leverans mm till Ukraina är otroligt viktigt och inget skämt, även om du skulle önska det!
Desperationen bland er rysshoror verkar total nu då även all rysk statistik pekar på en totalkollaps.
Tyvärr vatnik så kommer det nog bara ännu sämre nyheter för ert dassrike nästa vecka ...
Citera
2026-02-06, 18:54
  #822
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Dels ska man utreda korruptionen i Ukraina och ännu viktigare ska man utreda kick-backs till våra politiker. Minst 30% försvinner i korruption, i det här fallet sannolikt mer. Var finns alla skickliga hackers? Kan inte de få fatt på var alla pengar tagit vägen? Kan inte de avslöja svenska och europeiska politikers "hemliga" utländska konton?






Kanske har man sålt dem vidare.

Tyckte jag läste att polisen hittat svenska pansarskott ute i gettona. Våra korrupta politiker har gett 15.000 pansarskott till Ukraina, ukrainska korrupta har sedan sålt vissa av dessa på svarta marknaden som sedan hittat hem till invandrare-kriminella gäng i Sverige. Fy fan!!
Ha ha! Ni foliehattar visar återigen hur jävla blåsta ni är!

Ryssen har har ännu inte kunnat visa upp några nedskjutna F16, något plan har förlorats genom olycka.

Sjukt kul att se gamla antivaxxare försöka tramsa i den här tråden.
Ett tips! Foliehattsrobban har en egen tråd för er med mer alternativa teorier och fantasier
Citera
2026-02-06, 19:10
  #823
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Ha ha! Ni foliehattar visar återigen hur jävla blåsta ni är!

Ryssen har har ännu inte kunnat visa upp några nedskjutna F16, något plan har förlorats genom olycka.

Sjukt kul att se gamla antivaxxare försöka tramsa i den här tråden.
Ett tips! Foliehattsrobban har en egen tråd för er med mer alternativa teorier och fantasier

Så Ukaina har dessa 61 plan kvar och de flyger räder över Ryssland och bombar för fullt? Är det deras "ghost pilot" som flyger? Varför skulle vi gå med i NATO för om ryssen är så värdelös och Ukraina ändå vinner? Dumjävel.
Citera
2026-02-06, 19:16
  #824
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Ha ha! Ni foliehattar visar återigen hur jävla blåsta ni är!

Ryssen har har ännu inte kunnat visa upp några nedskjutna F16, något plan har förlorats genom olycka.

Sjukt kul att se gamla antivaxxare försöka tramsa i den här tråden.
Ett tips! Foliehattsrobban har en egen tråd för er med mer alternativa teorier och fantasier

Det var ju ett tag sedan någon var inne och fiskade men nu är det tydligen dags igen. Det kommer nog inte att gå bättre den här gången… Man blir ju lite nyfiken på om det har hänt något speciellt eftersom det blev ett sådant himla liv om F-16 nu igen. Vi har ju haft besök av hela fyra troll här i tråden.

Att det svider kan man ju förstå eftersom ryzzen inte har något som ens kommer i närheten av en gammal F-16. De var ju till och med så desperata att de hävdade att alla var nedskjutna innan de ens hade levererats. Precis som med Archer, Leopard 2 och HIMARS.

Sedan de kommit har Ukraina tigit som muren och det kan man ju förstå att det retar upp trollen. Det skulle nog bli en extra säck potatis för den som avslöjar en ukrainsk flygbas och drömma kan man ju alltid.

Det var ju på förhand sagt att de skulle användas defensivt till en början. Dels för att det kräver mindre träning och dels för att Ukraina var och är i behov av mer luftförsvar. Förr eller senare kommer de att ha samlat på sig tillräckligt mycket erfarenhet för att gå på offensiven och när det händer kommer det inte att vara roligt att vara ryzz.
Citera
2026-02-06, 19:25
  #825
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Så Ukaina har dessa 61 plan kvar och de flyger räder över Ryssland och bombar för fullt? Är det deras "ghost pilot" som flyger? Varför skulle vi gå med i NATO för om ryssen är så värdelös och Ukraina ändå vinner? Dumjävel.
Du verkar vara jävligt dåligt insatt? Ändå håller du på att tramsa.
Hade du haft koll och kunnat googla hade du fått veta att Ukraina just nu anäväder sina F16 till luftförsvar och bla skjuter ner ryska kryssningsmissiler.
Citera
2026-02-06, 19:44
  #826
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Du verkar vara jävligt dåligt insatt? Ändå håller du på att tramsa.
Hade du haft koll och kunnat googla hade du fått veta att Ukraina just nu anäväder sina F16 till luftförsvar och bla skjuter ner ryska kryssningsmissiler.

Aha, så Ukraina vinner alltså? Är alla 61 planen i drift? Du som är insatt...
Citera
2026-02-06, 19:47
  #827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Aha, så Ukraina vinner alltså? Är alla 61 planen i drift? Du som är insatt...

Fiskar du militärhemligheter, så är du på fel plats.
Citera
2026-02-06, 20:15
  #828
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Aha, så Ukraina vinner alltså? Är alla 61 planen i drift? Du som är insatt...
Ja Ryssland vinner inte i alla fall.
Men hur många F16 menar du att ni skjutit ner? Det brukar finnas gott om klipp på nedskjutna stridsflyg

Kan du länka till nåt?

Varför hänger ni foliehattar här och hejar på Ryssland?
Kan ni inte hålla er i alternativa teorier och svamla om alla vaccindöda som ligger i drivor på våra gator och annat som är mer viktigt för er?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in