2026-02-06, 14:26
Medlem
Iman2014s avatar
Vill först säga att jag inte är säker på om jag skapat inlägget i rätt tråd, moderatorn kan flytta tråden om jag lagt den på fel plats.

Men blev nyss IP-bannad på Twitter, och undrar hur man kan göra för att undvika detta. Kommer undvika i framtiden att kommentera inlägg på Twitter, då jag nu förstår att man inte har någon yttrandefrihet där. Men vill åtminstone kunna följa vad som händer i världen.

Tacksamm för hjälp!
Citera
2026-02-06, 14:27
Medlem
Chockladapas avatar
Vpn
Citera
2026-02-06, 14:29
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Vill först säga att jag inte är säker på om jag skapat inlägget i rätt tråd, moderatorn kan flytta tråden om jag lagt den på fel plats.

Men blev nyss IP-bannad på Twitter, och undrar hur man kan göra för att undvika detta. Kommer undvika i framtiden att kommentera inlägg på Twitter, då jag nu förstår att man inte har någon yttrandefrihet där. Men vill åtminstone kunna följa vad som händer i världen.

Tacksamm för hjälp!

Kanske dags att använda VPN?
Citera
2026-02-06, 14:38
Medlem
dude2ks avatar
Twitter har inte funnits på många år.
Är du ett troll?
Citera
2026-02-06, 14:40
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Twitter har inte funnits på många år.
Är du ett troll?

Jag vet att det kallas X, men gillar inte det nya namnet.
Citera
2026-02-06, 14:41
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Kanske dags att använda VPN?

Vad är det bästa gratis VPN? Orkar inte betala något för detta just nu.

Vill bara ha någonting så jag kan skapa ett nytt konto på Twitter, inget mer. Behöver inte vara något avancerat.
Citera
2026-02-06, 15:03
Medlem
Iman2014s avatar
Har nu laddat ner Proton VPN som tilläg på Chrome men det fungerar inte att skapa ett nytt konto på Twitter/X.

Kan någon hjälpa?
Citera
2026-02-06, 15:32
Medlem
nickenyfik007s avatar
Är väldigt nyfiken på hur du lyckats bli bannad på på X. Sedan Musk tog över så är forumet fullt med extrema åsikter.

Haha hur lyckas man bli bannad på X?
Citera
2026-02-06, 15:38
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfik007
Är väldigt nyfiken på hur du lyckats bli bannad på på X. Sedan Musk tog över så är forumet fullt med extrema åsikter.

Haha hur lyckas man bli bannad på X?

Jag ifrågasätte epstein hysterin. Jag svarade vissa personer som skrev att epstein var en pedofil genom att förklara att pedofili har inget med 14-17 åringar att göra.

Dessutom svarade jag vissa idioter som skrev att det är automatiskt våldtäkt om någon har sex med en 16 eller 17 åring. Jag skrev att detta är löjligt.

När det handlar om den magiska siffran 18 så har vi ingen yttrandefrihet. Så fort man påpekar till exempel att en 16 åring inte är ett barn blir man bannad. 18 har verkligen blivit en helig siffra i väst.
Citera
2026-02-06, 16:37
Medlem
nickenyfik007s avatar
Citat:
Jag ifrågasätte epstein hysterin. Jag svarade vissa personer som skrev att epstein var en pedofil genom att förklara att pedofili har inget med 14-17 åringar att göra.

Dessutom svarade jag vissa idioter som skrev att det är automatiskt våldtäkt om någon har sex med en 16 eller 17 åring. Jag skrev att detta är löjligt.

När det handlar om den magiska siffran 18 så har vi ingen yttrandefrihet. Så fort man påpekar till exempel att en 16 åring inte är ett barn blir man bannad. 18 har verkligen blivit en helig siffra i väst.

Rent juridisk sätt så har du rätt eftersom det handlar om byxmyndighet vilket man är efter 15 år. Men rent moralist sätt så är det svårt att försvara oavsett. Om du verkligen skrev det som du uttrycker dig nu så är det lite konstigt att du blev bannad eftersom du faktiskt har lagen på din sida.

Det kan dock vara så att du blivit massrapporterad av de du diskuterat med så du åkt på en automatiskt bann.
Citera
2026-02-06, 17:08
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfik007
Rent juridisk sätt så har du rätt eftersom det handlar om byxmyndighet vilket man är efter 15 år. Men rent moralist sätt så är det svårt att försvara oavsett. Om du verkligen skrev det som du uttrycker dig nu så är det lite konstigt att du blev bannad eftersom du faktiskt har lagen på din sida.

Det kan dock vara så att du blivit massrapporterad av de du diskuterat med så du åkt på en automatiskt bann.

Folk skriver mycket värre saker. Folk skriver rasistiska saker öppet och inget händer. Folk är dessutom skyldiga till förtal när dem skriver att trump eller prince edward är pedofiler men inget händer. När jag påpekar att det inte finns bevis på att epstein var pedofil eller att det inte är våldtäkt att ha sex med samtycke med en 16 eller 17 åring blir jag bannad.
Citera
2026-02-06, 17:31
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:

Tacksamm för hjälp!
Så pass. Men rysstrollen och MAGA avskrädet har ju förklarat att Musk är den sanna förespråkaren av "yttrandefrihet".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in