2026-02-06, 17:52
Medlem
Iman2014s avatar
Ska testa skapa ett nytt konto med ett annat telefonnummer
Citera
2026-02-06, 18:23
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
blev nyss IP-bannad på Twitter, och undrar hur man kan göra för att undvika detta.

Så du undrar bara hur du undviker detta i framtiden, och inte hur du ska lösa problemet nu?

Citat:
Ska testa skapa ett nytt konto med ett annat telefonnummer

Varför tror du att ett annat telefonnummer ska minska risken för att bli bannad i framtiden?
Citera
2026-02-06, 18:58
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Så du undrar bara hur du undviker detta i framtiden, och inte hur du ska lösa problemet nu?

Varför tror du att ett annat telefonnummer ska minska risken för att bli bannad i framtiden?

Jag skrev att jag inte längre ska skriva på Twitter/X. För uppenbarligen får man inte lov att ha självständiga åsikter där.

Jag vill bara kunna vara inloggad på Twitter/X för att följa nyheter. Till exempel Syrien och denna hysterien kring Epstein. Tänker inte längre skriva där, och så länge jag inte skriver lär jag inte bli bannad.
Citera
2026-02-06, 19:03
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Jag skrev att jag inte längre ska skriva på Twitter/X. För uppenbarligen får man inte lov att ha självständiga åsikter där.

Jag vill bara kunna vara inloggad på Twitter/X för att följa nyheter. Till exempel Syrien och denna hysterien kring Epstein. Tänker inte längre skriva där, och så länge jag inte skriver lär jag inte bli bannad.

Om det verkligen är din ip som är bannad, kan du prova dra ur din router en timma, eller över natten. Då kanske du får en ny ip-adress från din leverantör.

Men X ser ju på dina kakor i webbläsaren också, att du är du igen. Så du bör samtidigt leta upp och rensa alla kakor som hör till x/twitter.
Citera
2026-02-06, 19:10
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Om det verkligen är din ip som är bannad, kan du prova dra ur din router en timma, eller över natten. Då kanske du får en ny ip-adress från din leverantör.

Men X ser ju på dina kakor i webbläsaren också, att du är du igen. Så du bör samtidigt leta upp och rensa alla kakor som hör till x/twitter.

Jag har nu fixat ett nytt konto med ett annat telefonnumer. Det fungerar hittils. Det nya kontot har fungerar i ungefär 15 minuter nu. Tidigare när jag skapade nya konton blev dem automatiskt bannade. Så det verkar som att det fungerar nu. Får väl bara undvika att skriva.
Citera
2026-02-06, 19:44
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Vad är det bästa gratis VPN? Orkar inte betala något för detta just nu.

Vill bara ha någonting så jag kan skapa ett nytt konto på Twitter, inget mer. Behöver inte vara något avancerat.

Tror inte det finns nån bra och säker "Gratis-VPN" faktiskt, men kan ha fel. Jag känner inte till nån iallafall.
Citera
2026-02-06, 21:19
Medlem
Victor-Cronhielms avatar
TOR-Browser
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto