2026-02-06, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av padthai241
Nu har hon bett om ursäkt till Harald och Sonja, men ber om tid för att få ”samla sig” eftersom att hon genomgår en ”prövande tid” just nu.

Det är inte ett skämt. Mediestrategin är löjlig.

https://www.kongehuset.no/nyheter/uttalelse

Suck. Det är för lite och för sent. Finns ju ingen förklaring att ge.
Citera
2026-02-06, 14:55
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Jag tror att det bara finns ETT sätt för MM att klara sig utan att få gå upp på häxbålet, nämligen att visa folket TOTAL ödmjukhet.
Att kräla i stoftet och be det norska folket och resten av världen om förlåtelse för att hon har agerat fel och omdömeslöst.
Att ta på sig hela skulden, att hon tar avstånd från sin äldste son och att hon upprättar en fond elr liknande för unga offer till sexuella övergrepp och uppföra sig som det anstår en kunglighet resten av livet…

Just nu visar hela norska hovet att blod är tjockare än vatten.

Just nu visar det norska hovet att de är tjocka i huvudet.

Om drottningposten vore som en minister, kanske 4 år eller så, hade det varit en sak. Det hade gått att stå ut med. Men kommande drottning kanske sitter i 40 år. Att tillsätta en person med helt labilt omdöme, men en knarkande våldtäktsman till son och som har blivit hela världens driftkucku som alla skrattar åt... Well, not possible...
Citera
2026-02-06, 15:06
Medlem
Nu finns mycket info här: https://en.wikipedia.org/wiki/Relationship_of_Mette-Marit,_Crown_Princess_of_Norway,_and_Jeffrey_Epste in

En egen wikipedia-sida bara om deras relation!

I en diskussion med Epstein om boken Lolita (ja, den handlar om exakt det du tror) så frågar Mette om "tyckte du om boken sötnos?"

Såg ett mail där Epstein frågar en bekant om han ska ta med sig Mette som "mäklare". "should I bring Mette as broker?" Då undrar man ju vad hon ska mäkla? Hus? Människor?
Citera
2026-02-06, 15:09
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Just nu visar det norska hovet att de är tjocka i huvudet.

Om drottningposten vore som en minister, kanske 4 år eller så, hade det varit en sak. Det hade gått att stå ut med. Men kommande drottning kanske sitter i 40 år. Att tillsätta en person med helt labilt omdöme, men en knarkande våldtäktsman till son och som har blivit hela världens driftkucku som alla skrattar åt... Well, not possible...

Nåväl, det är ju inte säkert att hon skulle hinna bli drottning. Hon är svårt sjuk och behöver snart nya lungor, något som inte växer på träd…hon hinner kanske dö innan hon ska tillträda och då skulle hovet ”räddas” från henne.
Citera
2026-02-06, 15:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry
Det sägs ju att han lider av abstinensbesvär. Då kan man ju må "bra" rätt snabbt med rätt sorts tabletter.

Så otroligt pinsam mediastrategi. Det lutar närmast åt att de inte har någon PR-ansvarig alls?

VARFÖR kan de inte någon endaste gång fokusera på offren i hela denna härva? I alla sina härvor?

Det handlar bara om jag, jag, jag, mitt, mitt, mitt. Inte en enda gång kan de nämna offren för Marius handlande, offren i Epsteins pedofilcirklar.

Kan hon tänka sig att be om ursäkt till Virginia Guiffre som blev misstänkliggjord och inte trodd när hon gick ut med sina vittnesmål om ex-prins Andrew? Kan hon tänka sig att skänka en tanke till de barn som uppenbarligen har blivit utnyttjade i samma hus som hon själv deltog i orgier?

"Skriftlig kontakt" är så jäkla falskt som det kan bli. Det innebär bara att de tar höjd för att fler filer är på väg ut och att de redan VET att hon finns med där också.

Nej, någon större strategi har de tydligen inte. Men de kanske ligger lågt beroende på vad som kommer härnäst i denna cirkus.

M-M kan dock knappast be om ursäkt till Guiffre, då hon är död. Men Guieffre fick ju flera miljoner av engelska hovet, så hon fick väl fram sin rätt på något sätt i alla fall. Alla Epsteins kvinnor var inte purunga offer. Tror han förtrollade kvinnor som M-M och Fergie. Vår egen höghet såg väl en väg till lyxigt leverne och rikt gifte.
Citera
2026-02-06, 15:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Jag tror att det bara finns ETT sätt för MM att klara sig utan att få gå upp på häxbålet, nämligen att visa folket TOTAL ödmjukhet.
Att kräla i stoftet och be det norska folket och resten av världen om förlåtelse för att hon har agerat fel och omdömeslöst.
Att ta på sig hela skulden, att hon tar avstånd från sin äldste son och att hon upprättar en fond elr liknande för unga offer till sexuella övergrepp och uppföra sig som det anstår en kunglighet resten av livet…

Just nu visar hela norska hovet att blod är tjockare än vatten.

Ja, precis vad jag varit inne på tidigare. Att erkänna ödmjukhet, omdömeslöshet och ånger är nog den bästa vägen. Sedan får vi se om norrmännen tar henne till sina hjärtan.
Citera
2026-02-06, 15:24
Medlem
LA8PVs avatar
Mette-Marit är tyvärr så dum att hon inte fattat att det inte går att köra någon "under radarn kommunikation".
Ett högt pris som diverse celebriteter får betala. Och få sin värld förstörd.

Detta faktum är måhända embryo till alla monarkiers förfall.
När inavel faller bort finns det i ett modernt samhälle ingen plats för monarkier.

Papper och penna upprätthöll distansen men internet förstörde allt.
Senast redigerad av LA8PV 2026-02-06 kl. 15:31.
Citera
2026-02-06, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lissi77
Ja nå saknar man vel bare at Marius skal fortelle om sin vonde barndom på øya til Epstein under rättegangen - for å få mindre straff. Da er skandalen komplett!

Japp. Inte kul att vara Mette-Marit nu 💔
Citera
2026-02-06, 15:45
Avstängd
Citat:
Det sägs ju att han lider av abstinensbesvär. Då kan man ju må "bra" rätt snabbt med rätt sorts tabletter.

Så otroligt pinsam mediastrategi. Det lutar närmast åt att de inte har någon PR-ansvarig alls?

VARFÖR kan de inte någon endaste gång fokusera på offren i hela denna härva? I alla sina härvor?

Det handlar bara om jag, jag, jag, mitt, mitt, mitt. Inte en enda gång kan de nämna offren för Marius handlande, offren i Epsteins pedofilcirklar.

Kan hon tänka sig att be om ursäkt till Virginia Guiffre som blev misstänkliggjord och inte trodd när hon gick ut med sina vittnesmål om ex-prins Andrew? Kan hon tänka sig att skänka en tanke till de barn som uppenbarligen har blivit utnyttjade i samma hus som hon själv deltog i orgier?

"Skriftlig kontakt" är så jäkla falskt som det kan bli. Det innebär bara att de tar höjd för att fler filer är på väg ut och att de redan VET att hon finns med där också.

Nej, någon större strategi har de tydligen inte. Men de kanske ligger lågt beroende på vad som kommer härnäst i denna cirkus.

M-M kan dock knappast be om ursäkt till Guiffre, då hon är död. Men Guieffre fick ju flera miljoner av engelska hovet, så hon fick väl fram sin rätt på något sätt i alla fall. Alla Epsteins kvinnor var inte purunga offer. Tror han förtrollade även kvinnor som M-M och Fergie. Vår egen höghet såg väl en väg till lyxigt leverne och rikt gifte.
Citera
2026-02-06, 15:49
Medlem
Citat:
Nu finns mycket info här: https://en.wikipedia.org/wiki/Relationship_of_Mette-Marit,_Crown_Princess_of_Norway,_and_Jeffrey_Epste in

En egen wikipedia-sida bara om deras relation!

I en diskussion med Epstein om boken Lolita (ja, den handlar om exakt det du tror) så frågar Mette om "tyckte du om boken sötnos?"

Såg ett mail där Epstein frågar en bekant om han ska ta med sig Mette som "mäklare". "should I bring Mette as broker?" Då undrar man ju vad hon ska mäkla? Hus? Människor?

Och vem är det hon avser här?

Citat:
Jeffrey he made me feel like the most beautiful woman on earth I know I will have to find that somewhere else And I know the only answer is within Thank you for seeing me

Skriver hon till Epstein om ytterligare någon älskare hon haft? Hon skriver att hon träffade honom "samtidigt som hon började röka igen" så de som känner henne kanske kan lägga pussel med de ledtrådarna.

Haakon har uppenbarligen förlåtit henne. Frågan är om den norska allmänheten gör det.
Citera
2026-02-06, 15:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Mette-Marit är tyvärr så dum att hon inte fattat att det inte går att köra någon "under radarn kommunikation".
Ett högt pris som diverse celebriteter får betala. Och få sin värld förstörd.

Detta faktum är måhända embryo till alla monarkiers förfall.
När inavel faller bort finns det i ett modernt samhälle ingen plats för monarkier.

Papper och penna upprätthöll distansen men internet förstörde allt.

M-M var nog tyvärr så förtrollad att hon inte fattade bättre. Att sedan ta risker kittlar ju ännu bättre, vare sig det gäller en fysisk "affär" eller en mental. Har man en mental romantisk affär så hoppas och längtar man. M-M skrev ju själv att Epstein "kittlade hennes hjärna". Hon tappade huvudet.
Citera
2026-02-06, 15:54
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Nu ber ju Mette Marit om ursäkt för att hon gjort folk besvikna. Samtalen mellan henne och Epstein speglar inte den människa hon vill vara!

Jasså Vilken människa vill hon vara är frågan man ställer sig...En blivande drottning bör inte vara schizofren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in