2026-02-06, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Han begärde 150 000kr i skadestånd för kränkning, tingsrätten värderar skäligt belopp till 120 000kr och dessa 120 000kr reducerar man sedan ned med ⅔ (till 40 000kr). Detta p.g.a. att han själv anses ha medverkat till den skadeutlösande gärningen genom att inte tidigare ha avsluta kontakten när flickan han trodde han chattade med angav sin underåriga ålder.

Som konsekvens därav behöver dumpen heller inte betala rättegångskostnaderna fullt ut, utan han får bära en del av dessa själv.

Det här får nog Dumpen vara ganska nöjda med - gäddorna pekas dels ut som delvis ansvariga själva för publiceringen, och dels synliggörs risken att gäddorna får bära betydande summor i rättegångskostnader själva även om de vinner. Det senare bör ha en starkt avskräckande effekt på andra gäddor som överväger att väcka enskilt åtal själva.

I det avseendet en rätt bra dom för Dumpen, som ju å sin sida har betydligt bättre utsikter att täcka sina kostnader med donatorer och swish.
Konstigt ändå att de lägger 66% på honom när han inte har något med publicering att göra, som max borde de vara omvända roller.
Dels då de valt just denna typ utav uppgifter att publicera. Det är bara en liten del att han deltagit i en chatt. Känns som att vi kommer få helt andra resultat i högre instanser.

Mycket då det låter som att TR valt att ta möjligheten att straffa honom också. Alltså ett indirekt straff som om han hade dömts för brott.
Citera
2026-02-06, 14:23
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Om du istället har utgångspunkten att vuxna som våldtar barn är något dåligt i samhället, börja där?

Jag kan förklara för dig hundra ggr och du kommer ändå inte förstå innebörden utan du kommer ändå tolka det som du redan gör.

Självklart har jag den utgångspunkten, den har nära nog alla (säkert de flesta pedofiler också).
Alla som begår någon form av övergrepp mot barn ska brinna i helvetet, oavsett om de är pedofiler eller inte.
Det är däremot inte schysst att dra de pedofiler som går genom hela livet utan att på något vis skada ett barn över samma kam som de pedofiler som begår övergrepp på olika vis.
Att utgå från att någon med störningen pedofili begår övergrepp mot barn är lika fel som att utgå från att någon med störningen schitzofreni är massmördare.

Jag är inte själv pedofil ("jävla pedofilkramare" eller "är du själv pedofil?" brukar vara nästa inlägg) men jag tycker det är viktigt att skilja på en persons diagnos och dess handlingar.
Citera
2026-02-06, 14:27
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Den stora frågan är om hon "vågar" fortsätta med tanke på domen?

Hon fortsätter nog, men nästa gång lär det bli hårdare straff!
Citera
2026-02-06, 14:29
Medlem
Tokfan säger i media att de ska försätta förtala, det blir intressant att se vad domstolen säger om det med tanke på prövotiden på två år.......
Citera
2026-02-06, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Konstigt ändå att de lägger 66% på honom när han inte har något med publicering att göra, som max borde de vara omvända roller.
Dels då de valt just denna typ utav uppgifter att publicera. Det är bara en liten del att han deltagit i en chatt. Känns som att vi kommer få helt andra resultat i högre instanser.

Mycket då det låter som att TR valt att ta möjligheten att straffa honom också. Alltså ett indirekt straff som om han hade dömts för brott.

I bedömning så går det hårt att i chatten har han skrivit att han var rädd att bli uthängd och det skulle skada honom.

Där med har han gjort ett medvetet val att det han gör skulle skada honomm och orsaka missaktning.

Där av vill väll inte rätten ge honom svar på ekonomiska fördelar av hans ändå riskfyllda beteende.

Sen att uthängningen och om någon nära skulle komma på honom är kanske 2 olika saker. Men att det skulle orsaka skada oavsett vem som såg/kom på honom var en självklarhet.
Citera
2026-02-06, 14:32
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
men i en normal värld så hade man haft en parallell rättegång där han samtidigt döms för sitt försök att knulla ett barn.
I samma rättegång så hade även Sara blivit dömd för att ha försökt prostituera ett barn på internet.
Citera
2026-02-06, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteNightFlight
Självklart har jag den utgångspunkten, den har nära nog alla (säkert de flesta pedofiler också).
Alla som begår någon form av övergrepp mot barn ska brinna i helvetet, oavsett om de är pedofiler eller inte.
Det är däremot inte schysst att dra de pedofiler som går genom hela livet utan att på något vis skada ett barn över samma kam som de pedofiler som begår övergrepp på olika vis.
Att utgå från att någon med störningen pedofili begår övergrepp mot barn är lika fel som att utgå från att någon med störningen schitzofreni är massmördare.

Jag är inte själv pedofil ("jävla pedofilkramare" eller "är du själv pedofil?" brukar vara nästa inlägg) men jag tycker det är viktigt att skilja på en persons diagnos och dess handlingar.

Om du sitter och sexchattar med någon som du TROR är ett barn, och sen stämmer träff med? (Oavsett om just denna kille dök upp eller inte), tänker du att det är samma sak som att vara en oskyldig och missförstådd pedofil som bara sitter hemma och virkar på dagarna?
Senast redigerad av Cooltrayne 2026-02-06 kl. 14:43.
Citera
2026-02-06, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Riktigt bra skrivet av dig, och det är pöbeln och uthängningar som gör att Dumpen kommer att få ändra på sitt arbetssätt. Ja en anhörig till en avliden vore oerhört intressant rent juridiskt att se var det landar i en domstol. Obs jag försvarar inte pedofiler, jag menar bara att det finns andra arbetssätt än det dumpen har nu.

Absolut, jag gillar dumpens frågor och kärnfrågor.

Men jag gillar inte den hyckleri som gör av personer genom att hänga ut dom offentligt.

Jag försvarar verkligen inte pedofiler eller idioter men jag tycker personer ska ha en rättvis behandling eller straff.

Jag tycker i många fall dumpens agerande skapar mer skada än nytta.

Ett exempel är utan dumpen hade det aldrig blivit en sexchat. För det är bara prova. Gå till ville. Site som helst för det kommer verkligen svämma över med kvinnor/barn som vill ha spontan sex med dig.

Dessa personer vet att dom är ute och trampar i träsket. Det dom gör är vidrigt men tror många gäddor gör det av sjukdom eller ensamhet. Hade en hund eller ett får skrivit tillbaka så hade dom chattat med dom med.
Citera
2026-02-06, 14:41
Medlem
Taebbans avatar
Fan vad ägd gäddan blev. Han tjänade i princip 0 kr på detta och hängde ut sig själv som pedofil. Så jävla ägd.
Citera
2026-02-06, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
I samma rättegång så hade även Sara blivit dömd för att ha försökt prostituera ett barn på internet.

I dagens samhälle så är det enbart Sara som är GM.

Jag tror inte att det var SÅ man tänkte att lagen skulle användas när den skrevs.
Citera
2026-02-06, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Vilket skitsnack. Dumpen har tagit många gäddor som begått brott innan - finns ingen vård för de här männen. Dumpen är en organisation som försöker påvisa ett problem i samhället för att man ska ändra lagarna. Om pedofiler vill ha 45 tusen spänn för att vikas ut ytterligare en gång för hela svenska folket är de välkomna i min värld. De belyser och agerar synligt exempel för en ännu större skara än de som följer dumpen. Tack får man säga till han som är döpt efter seger men är en jävla förlorare o pedofil

Vad går gränsen för att publikt hänga ut någon? Vilket brott är okej och vilket är inte det?

Om du röker på hemma och jag hade hängt ut dig som pundare har mer sanning än många av dessa personer hade faktiskt legat med ett barn.

Misstolka mig inte bland de 730ish uthägningar ligger det ett och annat monster. Men tyvärr göms dom av allt annat.
Citera
2026-02-06, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Gör INTE det. Att sprida bilder på en 8-årings rumpa är olagligt.

Det är det. Han försökte få en massa nakenbilder av barnen men hon skickade naturligtvis inte det. Däremot kan ni gå in o se hans chattar där han talar om hur han ska penetrera henne o hur han gillar att vara dominant samt se bild på lilla flickan han kallar gullunge o sötis . men oroar sig lite hur han ska få in den i hennes lilla lilla mun eller andra kroppsöppningar. Vill du se hans grova som han kallar den har han skickat in bild på den också till barnet. Men som sagt det är ju mer ok att försöka ligga med barn än att varna folk för dem som vill det så sprid inte öppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in