2026-02-06, 13:59
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Gäddan är nog besviken över att skadeståndet blev så litet, han hade själv försatt sig i skiten.
Det här lockar nog inte fler gäddor att visa upp sig igen.
Skammen hos de flesta är säkerligen väldigt stor.

Skadan är ju redan gjord. De har inget att förlora. Däremot kan de skada dumpen nu när det är fritt fram och stämma och vinna.
Citera
2026-02-06, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
"Alltså valde han att stanna hemma tills vi ringde och berättade att vi gärna vill prata med honom i ett ärende rörande hans bil."

Stämmer. Ganska ofta det är på det sättet att Dumpen får lura alternativt tjata ut männen.

Ofta? Definitivt inte!
Nu tramsar du.
Citera
2026-02-06, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteNightFlight
Jag tolkar ditt inlägg som att du tror att det är olagligt att vara pedofil, men att det kan komma att bli lagligt. Jag tolkar det även som att du tror att domstolen stiftar lagarna.
Menade du något annat än det du skrev, eller hur ska jag tolka det?

Om du istället har utgångspunkten att vuxna som våldtar barn är något dåligt i samhället, börja där?

Jag kan förklara för dig hundra ggr och du kommer ändå inte förstå innebörden utan du kommer ändå tolka det som du redan gör.
Citera
2026-02-06, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Skadan är ju redan gjord. De har inget att förlora. Däremot kan de skada dumpen nu när det är fritt fram och stämma och vinna.

Du menar att de på nytt skulle dra uppmärksamheten till dig? För 40 000?
Näpp, kommer inte att hända.
Citera
2026-02-06, 14:06
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Tvivlar på att HD tar upp det. Vad menar du skulle föranleda det?

Avvägningen mellan allmänintresset och privatlivets helgd?
Citera
2026-02-06, 14:06
Medlem
Gäddans skadestånd blev lite då hans arbetsförlust ogillades. Då han var uppsagd som inte kunde härledas till artikeln.

Så där gick han miste om 450,000 i krav där rätten inte tyckte det var skäligt om jag förstod rätt.

Det är för viktigt i domen om jag tolkar rätt är att S beskrivning av journalistik och vad dom vill åstadkomma sågas totalt.
Domen förespråkar att dom kunde få sin agenda igenom utan offentliga upphandlingar.

Vilket står i mitt tycke med. Ut och jaga dom. Ge dom hjälp. Väck frågorna. Osv osv. Men att skicka en samhällspöbel på dom är kanske lite magstarkt och försvara självmord med att det skyddar barnen.

Det intressanta skulle vara om någon tar en person som begått självmord upp i rätten.
Citera
2026-02-06, 14:08
Avstängd
Den stora frågan är om hon "vågar" fortsätta med tanke på domen?
Citera
2026-02-06, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Dom kan ju inte fortsätta som förut i alla fall och gör dom det blir det slutet för dom. Helt klart kommer det fler anmälningar nu och fortsätter dom i samma anda så kommer dom att bli anmälda direkt.

Dumpen kommer att fortsätta precis som förut. Det har de redan uttalat.

Det jag funderar på är vad regelverket säger om ansvariga utgivare som är dömda.

Om HorSara torskar mot cancern är det däremot säkert över. Sjöberg kommer aldrig att få bli ansvarig utgivare. Och även om Patrik & Sara har mängder med följare så är de ändå bara nyttiga idioter och jag har svårt att så att nån av deras anhängare skulle vara tillräckligt korkad för att kliva fram och ta över.
Citera
2026-02-06, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Den stora frågan är om hon "vågar" fortsätta med tanke på domen?

Det gör hon. Hon har redan sagt det.
Citera
2026-02-06, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Skrivs lagen om så gäller den från det datumet, den gäller inte retroaktivt.
Det var som fan, det hade jag ingen aaaaning om.
Citera
2026-02-06, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hateuu
Gäddans skadestånd blev lite då hans arbetsförlust ogillades. Då han var uppsagd som inte kunde härledas till artikeln.

Så där gick han miste om 450,000 i krav där rätten inte tyckte det var skäligt om jag förstod rätt.

Det är för viktigt i domen om jag tolkar rätt är att S beskrivning av journalistik och vad dom vill åstadkomma sågas totalt.
Domen förespråkar att dom kunde få sin agenda igenom utan offentliga upphandlingar.

Vilket står i mitt tycke med. Ut och jaga dom. Ge dom hjälp. Väck frågorna. Osv osv. Men att skicka en samhällspöbel på dom är kanske lite magstarkt och försvara självmord med att det skyddar barnen.

Det intressanta skulle vara om någon tar en person som begått självmord upp i rätten.
Riktigt bra skrivet av dig, och det är pöbeln och uthängningar som gör att Dumpen kommer att få ändra på sitt arbetssätt. Ja en anhörig till en avliden vore oerhört intressant rent juridiskt att se var det landar i en domstol. Obs jag försvarar inte pedofiler, jag menar bara att det finns andra arbetssätt än det dumpen har nu.
Citera
2026-02-06, 14:21
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Tvivlar på att HD tar upp det. Vad menar du skulle föranleda det?
Hovrätten är sista instans i dessa mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in