2026-02-05, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag fattar att man vill stärka upp, och jag gillar att man kan låna spelare av varandra (från olika ligor) där det finns ett gott samarbete mellan klubbar.

Men jag skulle hellre se att man tog underifrån, J20. Det är ett jättebra tillfälle att låta yngre spelare få prova på.

Elias Eriksson 18 år, född 2007, är med i truppen.
Citera
2026-02-05, 19:01
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Elias Eriksson 18 år, född 2007, är med i truppen.
Det är bra!
Men vi kunde tagit in en till underifrån om vi skippat Stakkestad.
Inget ont om honom dock, han kommer säkert göra det godkänt, men visst ser jag hellre juniorer.
Citera
2026-02-05, 19:03
Medlem
Citat:
Det är bra!
Men vi kunde tagit in en till underifrån om vi skippat Stakkestad.
Inget ont om honom dock, han kommer säkert göra det godkänt, men visst ser jag hellre juniorer.

Ja sant tror kanske det är lite tunt nu? Wille till IKO sen vet jag inte hur det ser ut med de andra juniorerna som spelat förut.
Citera
2026-02-05, 19:14
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ja sant tror kanske det är lite tunt nu? Wille till IKO sen vet jag inte hur det ser ut med de andra juniorerna som spelat förut.
Nä, jag har heller ingen koll på det egentligen. Norsken som spelat är inte tillgänglig tydligen.
Citera
2026-02-05, 19:17
Medlem
Citat:
Nä, jag har heller ingen koll på det egentligen. Norsken som spelat är inte tillgänglig tydligen.

Mikkel Eriksen? Vet inte om han är med ikväll i nån europeisk turnering. Norge möter Ungern.
Citera
2026-02-05, 19:18
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Mikkel Eriksen? Vet inte om han är med ikväll i nån europeisk turnering. Norge möter Ungern.
Precis, han.
Ja, han är iväg på landslagsuppdrag
Citera
2026-02-05, 22:02
Medlem
IceEyess avatar
Har svårt att se hur det här laget ska lyckas undvika kvalspel, eller ens undvika att bli degraderade. Det måste vara extremt frustrerande för Juel att behöva stå ut med dessa utespelare som glider runt och är sköna på isen i en sexpoängsmatch.
Citera
2026-02-06, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Har svårt att se hur det här laget ska lyckas undvika kvalspel, eller ens undvika att bli degraderade. Det måste vara extremt frustrerande för Juel att behöva stå ut med dessa utespelare som glider runt och är sköna på isen i en sexpoängsmatch.

Vilket lag är 'det här laget'?
Citera
2026-02-06, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamboni11
Vilket lag är 'det här laget'?
Ledtråd, Juel....

Laget som skulle rasa ihop för man skickade Jakobsson enligt expertkåren åker och plockar två raka treor på bortaplan. Ett lag där man tycks se en helt annan harmoni och det åt det positiva hållet
En lagkapten som slängt den rödatröjan (ej tacklingsbar) och ökar på träningen kliv för kliv, comeback någon gång efter OS-uppehållet känns inte osannolikt.
Varav de 10 matcherna efter uppehållet så spelas 7 st på hemmaplan vilket borde kunna resultera i en ganska trevlig avslutning på serien.
Citera
2026-02-06, 13:54
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodbud275
Vem är den här Josefsson som ni tjatar om?

Han är allt det där som de flesta ignorerar när de bedömer ishockeyspelare, som de missar när de kollar poängligor, som de inte förstår när de sätter ihop lag. När klubbar går upp i högsta ligan och troll skriker köpklubb, plast, nybörjare så är det han som håller ihop laget och låter stjärnorna få glänsa.

Hans call sign är The Ghost, och han får stjärnor som Derek Ryan att byta liga, Skellefteå att bara göra 1 mål på fyra finalmatcher och ser till att lag alltid blir bättre, till en dag då de plötsligt är bäst. Han ändrar dynamiken i Shl, där gamla klubbar, gamla stjärnor inte länge hinner med.

Om du fortfarande inte vet vem han är nu, så är han spelaren alla tränare sätter in mot Oscar Lindberg och får han att bli lika iskall som Oskar Steen.

The Ghost tar sin gamla gubbcykel till match, vinner matchen, duschar och cyklar hem igen. Allt medan Omark, Lodin eller Mr random 300-tusen blir hyllade för de gör jobbet, 1 match på 10.

Så när du tänker på framgångsrika klubbar som Växjö Lakers, så titta på vilka som gör det riktiga, varaktiga jobbet, säsong efter säsong och maler ner motståndarna och sätter nivån för egna laget. Det är Josefsson.

Dessutom har han gjort hattrick på Lars Johansson i Sverige. Hur många gånger har det hänt?

En Legend, helt enkelt.
Senast redigerad av MitchRapp 2026-02-06 kl. 14:13.
Citera
2026-02-06, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Han är allt det där som de flesta ignorerar när de bedömer ishockeyspelare, som de missar när de kollar poängligor, som de inte förstår när de sätter ihop lag. När klubbar går upp i högsta ligan och troll skriker köpklubb, plast, nybörjare så är det han som håller ihop laget och låter stjärnorna få glänsa.

Hans call sign är The Ghost, och han får stjärnor som Derek Ryan att byta liga, Skellefteå att bara göra 1 mål på fyra finalmatcher och ser till att lag alltid blir bättre, till en dag då de plötsligt är bäst. Han ändrar dynamiken i Shl, där gamla klubbar, gamla stjärnor inte länge hinner med.

Om du fortfarande inte vet vem han är nu, så är han spelaren alla tränare sätter in mot Oscar Lindberg och får han att bli lika iskall som Oskar Steen.

The Ghost tar sin gamla gubbcykel till match, vinner matchen, duschar och cyklar hem igen. Allt medan Omark, Lodin eller Mr random 300-tusen blir hyllade för de gör jobbet, 1 match på 10.

Så när du tänker på framgångsrika klubbar som Växjö Lakers, så titta på vilka som gör det riktiga, varaktiga jobbet, säsong efter säsong och maler ner motståndarna och sätter nivån för egna laget. Det är Josefsson.

Dessutom har han gjort hattrick på Lars Johansson i Sverige. Hur många gånger har det hänt?

En Legend, helt enkelt.

Åh, vad trött jag blir .
Citera
2026-02-06, 16:32
Moderator
Gromguttens avatar
Det är lika kul/självironiskt när Hellberg klagar på att andra filmar som när Shinnimin gør det.

#självmålärsnyggast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in