2026-02-05, 11:36
Medlem
Bodbud275s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Absolut världsklass på den hyllningen! Det fina med Erik Josefsson är den osannolika resa han gjort, vilket får ses som helt unik i Sverige under modern tid! Att gå upp, att vinna och sedan bara fortsätta vinna tills den dagen han la av. Klass rakt igenom, alltid laget främst.

Kalmar försöker göra något liknande, men de har lång väg att gå innan de är på Josefssons nivå.

Annars anser jag att hyllningen till Liam Reddox var den bästa i Sverige någonsin. Det är något som blir tilltalande när det görs på engelska, även om Josefssons resa är betydligt häftigare och unik.
Vem är den här Josefsson som ni tjatar om?
Citera
2026-02-05, 12:34
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Troligtvis en tuff match imorgon för Luleå mot bottenlaget Örebro, speciellt när man kommer från en risig insats mot ett annat bottenlag HV71 (som iofs var bra). Luleå måste fokusera på att hålla ihop spelet över hela isen och vara bra i defensiven som ännu inte varit klockren enligt mig.

Både Luleå och Skellefteå får helst golva sina respektive motståndare ikväll, och gärna också Brynäs så inte Leksand får luft och blir ett hot mot oss i bottenskiktet.

Att vi skulle vinna mot mardrömsmotståndaren Linköping är ytterst tveksamt.
Citera
2026-02-05, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
För min del får gärna Luleå få dyngpisk!

Edit: Konstiga resultat ibland kan man tycka. Örebro slog väl Frölunda för inte så länge sen? Luleå torskade mot HV. Är man inte på tårna så slår alla....alla!

Växjö och Rögle är med däruppe. Är trångt där i topp 6. Frågan är om FBK når dit. Tufft! Luleå och Malmö är tufft att gå förbi! Växjö och Rögle verkar ta sina poäng för att stanna i topp 6.

Förlora mot ett för dagen bättre lag kan jag köpa, men när ledande spelare säger i media nån dag efter match att man gör en blöt insats och att det är pga att man inte är beredd att göra jobbet och ge 100% då blir jag fan förbannad. Riktigt primadonna-beteende. Som man dessutom inte har "råd" med sett till tabelläget.
Citera
2026-02-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelclaw
Förlora mot ett för dagen bättre lag kan jag köpa, men när ledande spelare säger i media nån dag efter match att man gör en blöt insats och att det är pga att man inte är beredd att göra jobbet och ge 100% då blir jag fan förbannad. Riktigt primadonna-beteende. Som man dessutom inte har "råd" med sett till tabelläget.

Håller med dig där!
Citera
2026-02-05, 15:24
Medlem
perry2s avatar
Kul med Skånederby nere i Malmö.
Citera
2026-02-05, 16:56
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelclaw

Färjestad kommer ju också tappa Tomasek för OS, det känns som Tomasek själv gjort lika många poäng som hela Färjestad sen han kom tillbaka. Otroligt tufft att tappa den injektionen när läget är som det är.
Citera
2026-02-05, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Färjestad kommer ju också tappa Tomasek för OS, det känns som Tomasek själv gjort lika många poäng som hela Färjestad sen han kom tillbaka. Otroligt tufft att tappa den injektionen när läget är som det är.

Färjestad lånar in Åke Stakkestad från Bofors till kvällens match.
Citera
2026-02-05, 17:37
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Färjestad lånar in Åke Stakkestad från Bofors till kvällens match.

Garanterat vinst ikväll!
Citera
2026-02-05, 17:39
Medlem
Citat:
Garanterat vinst ikväll!

Vågar mig aldrig på att vara säker eller tro något. Men visst är känslan helt ok ikväll.
Citera
2026-02-05, 17:57
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Vågar mig aldrig på att vara säker eller tro något. Men visst är känslan helt ok ikväll.

Jag var mest sarkastisk till det otroliga nyförvärvet. Men vi behöver väl såklart fylla upp truppen för att inte slita för hårt på spelarna, när Kellman, Tomasek och Johansson är borta.
Citera
2026-02-05, 18:02
Medlem
Citat:
Jag var mest sarkastisk till det otroliga nyförvärvet. Men vi behöver väl såklart fylla upp truppen för att inte slita för hårt på spelarna, när Kellman, Tomasek och Johansson är borta.

Jodå, snappade sarkasmen.
Citera
2026-02-05, 18:03
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Jag fattar att man vill stärka upp, och jag gillar att man kan låna spelare av varandra (från olika ligor) där det finns ett gott samarbete mellan klubbar.

Men jag skulle hellre se att man tog underifrån, J20. Det är ett jättebra tillfälle att låta yngre spelare få prova på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in