Citat:
Ursprungligen postat av
Hoppsasteg
En framtida drottnings beteende är inte en privatsak. Oavsett om hon rett ut det med sin man eller ej. Och det faktum att hon utan problem hänger med sexbrottslingar och presenterar sina barn för dem och (sannolikt) har uppfostrat ännu en sexbrottslingar är djupt problematiskt. Norge kommer, OM hon blir drottning har en drottning som inte kan visa sig i offentligheten. För det enda man ser om hon visar sig är en kvinna som försvarar och hänger med sexbrottslingar. Ingen vill ha med en sån person att göra. Vad händer om någon häcklar henne? ”Jag blev våldtagen Mm. Varför hänger du med våldtäktsmän?” Inget svar.
Tror du att norrmännen vill ha en sån drottning? Att det är den bilden ett kungahus ska projicera?
Vidare så ses Haakon varje gång han visar sig med henne som en hanrej. En cuck. Oavsett om det är utrett dem emellan så är det så många kommer att se på honom. Inte heller en trygg hand att leda Norge. En bedragen mes som lyder sin snedknullande sexbrottslingsälskande WT-brud. Ingen bra look.
Deras mediastrateger borde a) blocka sociala för IA och Sverre. Inte uttala sig mer. b)se till att ingen av kungafamiljen öppet visar stöd för Marius. Möjligen kan MM besöka honom i häktet. Där är hon ursäktad som mor. Att hela familjen, inklusive Haakon besöker honom dagen innan rättegången är hjärndött c) Haakon bör separera från MM. Naturligtvis sagt i ett värdigt och kort uttalande från dem båda d) slottet bör spinna skilsmässan som ”även om han älskar henne så funkar hon vare sig som drottning eller maka. Men de kommer att fortsätta att vara vänner och stötta sina barn.” Samt naturligtvis också ”även om han älskar henne gör han detta för Norge. Han är en sån plikttrogen och greit gutt. Vilken konung han kommer bli”.
Då har man lagt problemet i MMs knä. Hon får pengar och en våning på Mallis eller något. Så kan folk glömma IAs utbrott och monarkin har en chans att räddas.
Kloka ord och klok strategi men om vi backar några år så valde faktiskt kronprinsen sin wt-brud framför kronan, innan han friade.
Han sa så här ungefär: ”om jag inte får gifta mig med MM så avsäger jag mig min kronprinstitel”, varpå Kungen och Dronningen kände sig nödgade att ge sitt bifall, för att ge kronan till änglapraterskan Märta-Louise var inte aktuellt.
Jag tror att kronprinsen älskar sin fru djupt och frågan är om kärleken håller med tanke på allt som händer men om äktenskapet klarar detta så tror jag Kronprinsen väljer fru och familj före tronen, det har han gjort förr…