2026-02-05, 23:26
Medlem
Det er så mye, mye, MYE verre med de norske griske politikerne enn med Mette Marit.
Hun har nok bare blitt bledet av sjarmen og har sikkert fått en forvridd forklaring på Epsteins forbrytelser.

Og at mange viktige personer og kjendiser har hatt han som venn og foretningspartner bekrefter jo bare dette. Mange hadde kontakt og drev business med han til han ble fengslet andre gang. Mette Marit var ikke ute etter penger som alle de andre griske idiotene.

Jeg syns Mette Marit er en fantastisk kronprinsesse og Haakon en fantastisk kronprins. Håper virkelig de fortsetter sine roller. Og disse mailene er mange år siden nå.

Syns ikke hun fortjener dette i det hele tatt. Som om hun ikke har nok. Jeg frykter virkelig for helsen hennes nå.

Tror mange må bite i seg alle de stygge ordene som har haglet mot henne. Som om ingen av kritikerne aldri har gjort en ting galt i hele sitt liv. Mange av de som kritiserer har sikkert gjort ting som er en million ganger verre enn noen uskyldige og litt kleine e-mails.

Av en eller annen grunn visste hun ikke bedre. Om hun hadde visst hvor alvorlig det var er jeg sikker på at hun aldri ville hatt kontakt med han. Han har kanskje bare fått det til å se ut som utpressing og løgner. Han var jo steinrik.

Mette Marit er et empatisk og virkelig godt menneske. Det er lett å både se og høre. Og hun blir en strålende dronning for Norge en dag.
Citera
2026-02-05, 23:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Då förtjänar ni ert kungahus.

Var då stolta över MM och hennes otrohet och vurmande för kriminallitet och pedofili och våldtäkter och knarkande våldtäkts son som slår kvinnor.

Vi andra friska kommer föralltid fördömma pedofili, kriminallitet, våldtäktsmän, kvinnomisshandlare, droger och annat olagligt i världen.

Men kör ni ert rejs.
Whatever. Jeg tror hun er blitt grundig groomet. Der kommer nok mer frem etter hvert, men ikke hold pusten. Denne saken er mye større enn dere skjønner.
Citera
2026-02-05, 23:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ptjah..vad tror du de europeiska kungahusen syns om Mette-Marit idag då ?

"-Jag kjeder meg !"

På ett kungligt bröllop dessutom...
Som sagt, denne saken er nok mye større enn hva dere skjønner.
Citera
2026-02-05, 23:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
När jag läste vad som står i länken är min första tanke ett citat från filmen The Queen där Tony Blair säger något liknande: ”why can’t someone save these people from themselves?”

Jisstes amalia. Ska denna korkade brud vara kungafamiljens framtid? Tala om att leva i en bubbla, dessutom en där tydligen narkotikaintag och umgänge med sexförbrytare är helt ok. Om jag vore kung Harald skulle jag sitta i ett mörkt rum och undra vad jag gjort som förtjänat en familj som denna….

Jag antar att denna förtvivlan delas av slottets pr-avdelning… Det är bara för republikanerna i Norge att ta fram chipsen och se kungahuset gräva sin egen grav.
Ja, det var olämpligt och korkat. Man kan inte begära att en ung tjej ska gå ut och direkt ta avstånd från sin mor och bror, men hon kunde väl bara ha hållit tyst? Nu blev det ju som att hon STÖDER våldtäktsmän och pedofiler...
Citera
2026-02-06, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Men vad som kan hända är väl att andra kungahus, representanter för andra länder och betydande personer inte vill umgås med en sådan drottning och bojkottar statsbesök? Inte heller lär M-M; och Haakon bli inbjudna till Luxemburg igen och det är väl få som vill ha sitt bröllop sönderviskat om hon skulle närvara? Eller snacka om fel person vid fel plats om det skulle gälla ett barndop eller konfirmation?

Det är väl få i denna värld, åtminstone bland de europeiska kungahusen och allehanda regeringar som är ovetande om M-M's bakgrund som nära väninna (plus)? till Epstein.

Jag tror inte de bryr sig så mycket faktiskt, en del av dem kanske gjort liknande grejer. Och det där om att skriva att ett bröllop är tråkigt tror jag att de flesta kungahus skriver under på. Bara att ingen säger det högt, och det gjorde ju inte hon heller. Tänk er själva, det är inte direkt avslappnad stämning och man känner på riktigt ingen där så det är ju inte som vanliga bröllop. Mest ett jippo där media ska få fota och man ska vara snygg och le på alla bilder. Säkert jävligt utdraget också och så ska man konversera om okontroversiella saker i timmar med andra kungligheter. Nej usch!
Citera
2026-02-06, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Snacka om att sopa sig själv av banan. Har ingen i den här familjen nån jävla PR-rådgivare som förhindrar sånt här skit?? Vart fan är personalen?? Säga vad man vill om de svenska kungligheterna men jag vet fan inte om jag tror att något av kungabarnen skulle sitta och bitcha på sociala medier om sånt här?

Helt sjukt att en ung kvinna sitter och försvarar både en våldtäktsman och en kvinna som hänger med pedofiler. Vad är det för sjuk mentalitet i denna familj?

Ja det där var ju lite underligt. Men hon är säkert förtvivlad. Men det hade nog varit bäst om hon inte uttalade sig för mycket om det i media. Att hon älskar sin mor och bror och vill försvara dem mot mediadrevet är väl inte så konstigt.
Citera
2026-02-06, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag tror inte de bryr sig så mycket faktiskt, en del av dem kanske gjort liknande grejer. Och det där om att skriva att ett bröllop är tråkigt tror jag att de flesta kungahus skriver under på. Bara att ingen säger det högt, och det gjorde ju inte hon heller. Tänk er själva, det är inte direkt avslappnad stämning och man känner på riktigt ingen där så det är ju inte som vanliga bröllop. Mest ett jippo där media ska få fota och man ska vara snygg och le på alla bilder. Säkert jävligt utdraget också och så ska man konversera om okontroversiella saker i timmar med andra kungligheter. Nej usch!
Mette kommer inte vara bjuden på ett enda event till fattar du väl ?

Tror inte ens Haakon kommer få en inbjudan om han inte dumpar henne

Ingen kommer glömma att hon har stöttat ett peddo

Väljer Haakon att fortsätta med henne så hamnar han på samma lista

Hon kommer försvinna från kungahuset
Ge det max 1 vecka till eller 2
Citera
2026-02-06, 00:35
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det var olämpligt och korkat. Man kan inte begära att en ung tjej ska gå ut och direkt ta avstånd från sin mor och bror, men hon kunde väl bara ha hållit tyst? Nu blev det ju som att hon STÖDER våldtäktsmän och pedofiler...

Det är inte helle första uttalandet hon gör om Marius. Han har ju varit hennes förebild trots detta som hänt. Vem vet, han kanske t om försett henne med droger.
Citera
2026-02-06, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Det är inte helle första uttalandet hon gör om Marius. Han har ju varit hennes förebild trots detta som hänt. Vem vet, han kanske t om försett henne med droger.

Jag kan föstå att hon ” håller” på sin bror o sin mamma men har ingen lärt henne att den bästa medicinen är att hålla tyst. Har ingen förklarat att det är den frustrationen, att aldrig kunna ” explain and complain” som är betalningen för hennes privilegierade liv?

Att hon nu helt bagatelliserar att hennes bror är på goda grunder är misstänkt för våldtäkt , misshandel och narkotikabrott späder bara på ryktena att hon själv testat gränser ( som MM medgav att HON gjort för tjugofem år sedan) , speciellt ryktet om att hon testat kokain.

Vi kan nog i viss mån till mans förstå hennes lojalitet som dotter och syster men hon agerar helt klart olämpligt som prinsessa.
Citera
2026-02-06, 01:08
Medlem
mearshimers avatar
Jag får cersei och joffrey lannister vibbar av metre marit och Marius
Citera
2026-02-06, 01:18
Medlem
När Mette skulle gifta sig med prinsen hörde jag att hon tydligen var väldigt vild och att det finns bilder på när hon står naken (?) framåtböjd över ett bord och snortar kokain samtidigt som hon blir ….bakifrån.

Det är ju länge sedan jag hörde det, men jag hörde det från en man som umgås i de kretsarna så att han skulle kunna veta det. Efter det som nu kommit fram så känns historien som fullt möjlig.

Jag tycker nog hennes son är ett större problem än hennes bristande omdöme, men man undrar hur mycket hon vista. Tiderna var ju annorlunda, och även om man såg och visste saker så kunde man anmäla det som man kan i dag. Allt tystades hela tiden ner.
Citera
2026-02-06, 01:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
När Mette skulle gifta sig med prinsen hörde jag att hon tydligen var väldigt vild och att det finns bilder på när hon står naken (?) framåtböjd över ett bord och snortar kokain samtidigt som hon blir ….bakifrån.

Det är ju länge sedan jag hörde det, men jag hörde det från en man som umgås i de kretsarna så att han skulle kunna veta det. Efter det som nu kommit fram så känns historien som fullt möjlig.

Jag tycker nog hennes son är ett större problem än hennes bristande omdöme, men man undrar hur mycket hon vista. Tiderna var ju annorlunda, och även om man såg och visste saker så kunde man anmäla det som man kan i dag. Allt tystades hela tiden ner.

Låter som bullshit. Herregud, flashback er jo fuckings sinnsykt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in