Citat:
Ursprungligen postat av
hanenhen
Det var ju på ditt påstående jag svarade om priser på riktigt gamla bilar.
Btw så är det jag som är TS till tråden..
Om bilarna inte är värda ett skit om tjugo år som du skriver, är väl egentligen ingen som vet idag?
Jag har aldrig påstått att bilar från 50 till 70 talet skulle vara "guldålder". Jag utgick helt ifrån de bilar jag själv äger och haft intresse för. Och hur prisbilden på dessa fullständigt rusat.
Jag vet, hänvisade till trådstarten. Men visst, jag kan hänvisa till dig själv också.
Förstås vet ingen, men mitt starka antagande är att när dom som äger bilarna idag dör ut så finns det ingen marknad bland de som är låt oss säga 20-30 år ålder än idag som kommer att vara intresserad av att köpa dom, än mindre dom som är yngre än så.
Det är knappt så att det är någon form av självklarhet att ungdomar idag ens skaffar ett körkort.
Att prisbilden rusat beror på att det finns ett intresse bland en begränsad grupp som snöat in på det och ett ännu mer begränsat utbud. Det kommer att finnas bilar från den tidsåldern även om några decennier men de som vill ha dom kommer inte längre att finnas kvar.
Om en T-ford är ytterst ointressant för de allra flest idag, kommer en kärra från -50talet vara ännu mindre intressant för någon annan när dom når samma ålder. Och som sagt, för att vara helt ärlig så är 50-tals bilarna väldigt ointressanta redan nu och därmed har det blivit en nisch där de redan invigda betalar för dom.
Visst, om man har någon obskyr modell eller exklusivt märke, annars.. nej