2026-02-05, 21:58
Medlem
Livmedikuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Den här unga prinsessan Alexandra verkar ju riktigt korkad.

Nu avfärdar hon kritiken mot hennes våldtäktsbror och pedoälskar-mamma med att det är ”personangrepp”

Herregud

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/mette-marits-dotter-forsvarar-mamma/
Håller med, herregud! Det blir bara värre och värre...Skvallret om henne kanske stämmer ändå. Hursomhelst har hon ju här visat att hon tyvärr besitter samma dåliga omdömen som åtminstone stora delar av hennes familj har. Nu inväntar vi bara hur Sverre Magnus ska utmärka sig i framtiden.
Citera
2026-02-05, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
just faktumet att mette marit reste till epstein i florida talar för att mette marit och epstein har pökat.

mette marit måste nu kliva fram och lägga korten på bordet.

Faktum att Mette-Marit reste till Epstein är ingen hemlighet, men det finns noll bevis för att de "pökade". Hon erkände misstaget, tog avstånd och fortsatte livet.

Jämfört med mongo Victoria känns Mette-Marit i alla fall äkta. Hon har inte gömt ätstörningar under perfekta fasader. Inte ignorerat gropningar från skandalskådisar som Arnault. Inte behövt hantera familjens Epstein-kris som pressar monarkin just nu. Mongon spelar alltid safe. Det är det som gör henne mindre trovärdig.
Citera
2026-02-05, 22:12
Medlem
Man säger alltid prepare for the worst. Bara min egen teori här. Men satans om det vill sig illa. Epstein och M.M har ju planerat att hon ska komma på besök. Han måste väl ha satt upp massa kameror utan hennes vetskap. Snubben har ju förfan bild på varenda person som han har mött. Därav diskuteras de ”olämpliga bilderna” i dialogen med assistenten?
Han andades för att ha något på någon.

Jag har tyvärr svårt att tro att en enda bild är vad som är ute just nu. Det går bara inte ihop. Lägg därtill hela tystnaden från M.M. Varför är man så tyst annars och inte kallar till en pressträff. Uppståndelsen är redan så stor och även om folket är förlåtande. Så tror jag för hennes eget bästa, M.M måste lägga korten på borden om relationen till Epstein.

Vill det sig illa så har US-G mer material som är av känsligt värde. Eftersom det också handlar om Royalty en blivande drottning. Att det med Prince Andrews släppts handlar bara mer om att han redan är totalt bränd i folkets ögon.

Hursomhelst borde stackars kungen fan städa upp. Det hela är ju värre än dramaserie. Skum shaman, en patetisk våldtäksman som gråter i rätten EFTER att han blivit busted, blivande drottning som ljuger om sin relation till en notorisk monster.
Alla borde skämmas verkligen!

Att man sedan inte talar till prinsessan I.A att sitta lungt i båten och inte uttala sig om något alls. Herregud vilken cirkus. Har Hovet verkligen ingen strategi alls?
Senast redigerad av Madrida 2026-02-05 kl. 22:18.
Citera
2026-02-05, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erectionem
Hon tillbringade en sommar i Florida, i Epsteins hem och det ska finnas bilder på Mette tagna där, bilder som enligt uppgift ska vara komprometterande, men som Trump för närvarande väljer att inte offentliggöra.

Jag trodde att hon bara tillbringat någon vecka där. Är nyfiken på bilderna, särskilt då jag läste mejlet som en av Epsteins anställda skickat till honom där han tillfrågas om några bilder som "skulle kunna anses vara mindre passande." Det står ingenting om komprometterande bilder men sådana kanske också finns.

Om man tänker som amerikaner och resonerar som dem, så kan jag tänka mig att det rör sig om bikinibilder. Kom ihåg att de ofta spelar puritaner. Tror inte att M-M har ställt upp på några porriga bilder. Möjligtvis att hon och Epstein är med på samma bild.
Citera
2026-02-05, 22:18
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Jag trodde att hon bara tillbringat någon vecka där. Är nyfiken på bilderna, särskilt då jag läste mejlet som en av Epsteins anställda skickat till honom där han tillfrågas om några bilder som "skulle kunna anses vara mindre passande." Det står ingenting om komprometterande bilder men sådana kanske också finns.

Om man tänker som amerikaner och resonerar som dem, så kan jag tänka mig att det rör sig om bikinibilder. Kom ihåg att de ofta spelar puritaner. Tror inte att M-M har ställt upp på några porriga bilder. Möjligtvis att hon och Epstein är med på samma bild.

Det är inte troligt att MM var medveten om att bilderna togs. Man får i alla fall hålla för troligt att det varit ligg mellan MM och E givet hur de chattat.
Citera
2026-02-05, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
Bara för MM att ta det lugnt några veckor tills alla andra lugnat ned sig. Tycker alltid det är trist när media drevar för obetydliga småsaker. Hon blir en utmärkt Drottning för Norge.

Men vad som kan hända är väl att andra kungahus, representanter för andra länder och betydande personer inte vill umgås med en sådan drottning och bojkottar statsbesök? Inte heller lär M-M; och Haakon bli inbjudna till Luxemburg igen och det är väl få som vill ha sitt bröllop sönderviskat om hon skulle närvara? Eller snacka om fel person vid fel plats om det skulle gälla ett barndop eller konfirmation?

Det är väl få i denna värld, åtminstone bland de europeiska kungahusen och allehanda regeringar som är ovetande om M-M's bakgrund som nära väninna (plus)? till Epstein.
Citera
2026-02-05, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Av allt jag läst i dessa "files" är inget lika bevingat som "Mette is a mess". Den kommentaren fäster något oerhört.

Om J. Epstein anser att någon är en "mess", då jävlar är personen garanterat en "mess".

Ja, jag håller med dig. Min reaktion var samma. Det fäste.
Dock kan Epstein ledsamt ha menat att M-M var en "mess" om hon hade gråtit, blivit deprimerad, reagerat irrationellt etc. Men mitt första intryck var att Epstein uttryckte att hon var galen, vriden eller nergången, dvs ingen komplimang.
Citera
2026-02-05, 22:39
Medlem
Efter att ha läst tidslinjen med mejl finns det väl inte särskilt mycket som talar för något mer kontroversiellt än att Mette-Marit är riktigt, riktigt korkad?
Citera
2026-02-05, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Jag skulle säga att både det svenska och det norska kungahuset räddas av det faktum att de bara är kulisser. Det är två statschefsorgan helt utan makt. De finns till bara för media, i första hand veckotidningsmedia, för att skapa en känsla av flärd. I ett konstitutionellt sammanhang har de ingen funktion alls. Men om husen hade haft någon makt så hade dessa händelser stjälpt båda monarkierna. Media och politikerna hade haft en helt annan angreppsvinkel i det läget.

Men kungahusen är också instutioner med PR-syfte gentemot de länder de representerar. Sedan håller de en hel del diplomatiska vägar öppna länder emellan. Då måste de bestå av trovärda människor.

Det är därför jag anser att M-M, pga inblandning med en världsberömd pedofil eller f.d. nakenmodeller / är föga goda reklampelare för oss andra.
Citera
2026-02-05, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erectionem
Det finns bilder på horan från en sommar i Florida i Epsteins hem, bilder som ska kunna få en gammal man att bli blixtsnabb hård i brallan, men som Trump nu envist vägrat att visa för världen.

Vart har du sett de bilderna?
Citera
2026-02-05, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Där sa du nåt!! Hon fick dessutom pengar av Epstein!

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
En SMILEY också efter "didn't look to good", när M-M hade fått veta utan tvivel att Epstein begått övergrepp på unga flickor..? Det är väl inget att le åt..?

Det där att fråga en man med det syndaregistret om hon ska rekommendera sin son (!) att ha en bakgrundsbild med nakna kvinnor (!) är ju också jättemärkligt. Varför skulle en mamma vilja att hennes son skulle ha en sådan bakgrundsbild, det får han väl välja själv i så fall. Och varför skulle hon fråga en manlig vän - och en sådan som Epstein också, totalt sexualfixerad..?

Nä, det här blir bara konstigare och konstigare. Kan det till och med vara så illa att hon haft med Marius till ön? Det är ju en känd sak att sexualförbrytare (som Marius är nu) nästan alltid själva blivit utsatta under uppväxten... Det fanns ju säkert män där som gillade småpojkar också, menar jag.
Ja nå saknar man vel bare at Marius skal fortelle om sin vonde barndom på øya til Epstein under rättegangen - for å få mindre straff. Da er skandalen komplett!
Citera
2026-02-05, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Den här unga prinsessan Alexandra verkar ju riktigt korkad.

Nu avfärdar hon kritiken mot hennes våldtäktsbror och pedoälskar-mamma med att det är ”personangrepp”

Herregud

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/mette-marits-dotter-forsvarar-mamma/

När jag läste vad som står i länken är min första tanke ett citat från filmen The Queen där Tony Blair säger något liknande: ”why can’t someone save these people from themselves?”

Jisstes amalia. Ska denna korkade brud vara kungafamiljens framtid? Tala om att leva i en bubbla, dessutom en där tydligen narkotikaintag och umgänge med sexförbrytare är helt ok. Om jag vore kung Harald skulle jag sitta i ett mörkt rum och undra vad jag gjort som förtjänat en familj som denna….

Jag antar att denna förtvivlan delas av slottets pr-avdelning… Det är bara för republikanerna i Norge att ta fram chipsen och se kungahuset gräva sin egen grav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in