2026-02-01, 18:58
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Har hon redan gjort slut med schamanen? Det var väl lite liv kring det härom året.

Du tänker på Märtha Louise, Hon är inte helt hundra någonstans, pratar med andar och skit..
Mette Marit som har varit i kontakt med Epstein var den normala, trots att hennes son i sin tur har rättegång åtalad för våldtäkt, olaga körning, plaga hot, försäljning/innehav/bruk av knark mm.

Jag är inte rojalist men de har ju varit i media så mycket
Citera
2026-02-01, 19:01
Medlem
Jag gjorde en iakttagelse när jag såg den norska versionen av ”Året med kungafamiljen” på SVT: Mette-Marit har ovanan att svara före och tala för Kronprinsen i intervjuer. Det är inte bara allmänt ohyfsat och etikettsbrott - det visar även på en tydlig dominans över Kronprinsen som låter sig bli överkörd i TV.

Som rojalist kan jag bara säga: Stackars norrmännen.
Citera
2026-02-01, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Jeg fikk bekreftet dette før jul i 2013: at Mette Marit hadde vært utro med både J. Epstein og T. Giske. Hvem som fortalte det? En god venninne av meg har en kollega/tidligere studievenn som jobbet som og ble hyrt inn som PR-rådgiver av slottet i prosessen. (Vedkommende hadde vel egentlig taushetsplikt, men den ble ikke overholdt.) Kronprinsparet holdt visstnok nesten på å gå fra hverandre. De greide vel på en eller annen måte å stoppe pressen fra å avsløre alt. Og de fortsatte ekteskapet.

Jeg tenker også nå at kronprinsparet bør skille seg. Det spillet de har kjørt går ikke lenger.

Trist at både Haakon og Märtha valgte seg klin kokos livsledsagere. Ari Behn var jo også notorisk utro. Jeg møtte ham på en fest en gang. Da hadde han seg med en kvinne på festen, og fortalte andre gjester om det etterpå. «Skandalen er et faktum» sa han spøkefullt.

Intressant. Det verkar av dokumenten att döma som att Mette-Marit har mycket ”egentid” och inte träffar sina barn särskilt mycket. Det kan ju förklara varför Marius blivit som han blivit. I ett dokument verkar det också som att Mette-Marit träffar Epstein med sina barn.

Vet du om hon det funnits några rykten om en relation med Boris Nikolic?
Citera
2026-02-01, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeRambler
Jag gjorde en iakttagelse när jag såg den norska versionen av ”Året med kungafamiljen” på SVT: Mette-Marit har ovanan att svara före och tala för Kronprinsen i intervjuer. Det är inte bara allmänt ohyfsat och etikettsbrott - det visar även på en tydlig dominans över Kronprinsen som låter sig bli överkörd i TV.

Som rojalist kan jag bara säga: Stackars norrmännen.

Vad tror du oddsen är för en skilsmässa?
Citera
2026-02-01, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av padthai241
Vad tror du oddsen är för en skilsmässa?

Jag tror det är en reell möjlighet faktiskt. Det finns ju gränser. Hennes agerande skadar förtroendet för monarkin och då i förlängningen landet. Vilket går rakt emot hennes uppgifter som gift med en tronarvinge. Hon har två huvudsakliga uppgifter.
1) föda tronarvingar - avklarat
2) stötta sin man som är kronprinsen, i hans uppgift som landets blivande kung, och sedan som kung.

Men absolut inte skandalöst beteende som skadar monarkins anseende. Det var illa nog att hennes son är anklagad för våldtäkt, men att den blivande drottningen själv uppvisat sådan brist på omdöme är ohållbart. Jag tror att antingen skiljer de sig eller möjlighen så drar hon sig tillbaka och slutar helt att representera, och använder sedan ingen drottningtitel. Men hon skulle ändå formellt vara drottning om de är gifta. Att skilja sig behöver ju ändå inte betyda att han kastar ut henne på gatan, de kan ändå leva ihop privat om de vill.
Citera
2026-02-01, 20:28
Medlem
Mette-Marit har knullat Epstein 100% garanterat. Det fanns ju nån mailkonversation
mellan Epstein och nån av hans vänner där vännen frågade ifall kryptiskt, där det var underförstått att dom knullat.

Utifrån M-M:s mail till Epstein om hur tråkigt och stelt det är på kungliga bröllop och fester så antar jag att hon är en renodlad partygirl. Alla dagar i veckan hade trivts så mycket bättre på en riktig grisfest där förfesterna börjar med orgier och kokain.

Skiljer sig inte Haakon från henne inom 6 månader så han han sin kuk bokstavligen i en kukbur som bara M-M har nyckeln till, och han får bara vädra den när han ska runka till filmerna som M-M själv spelat in när hon knullar andra män. Han axlar liksom hela Norges framtida kungahus och en hanrej är ytterst olämplig som en framtida kung, och synnerhet är M-M än olämpligare som drottning.
Citera
2026-02-01, 20:44
Medlem
Flaskpostenss avatar
Bra tråd, vi behöver en kaos mette att gräva lite i. När hon inte är i Paris dvs.
Citera
2026-02-01, 20:46
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Herregud detta är ju fruktansvärt. Helt uppenbart att de hade ett förhållande. Ich hon kände till övergreppen
Citera
2026-02-01, 20:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padthai241
Här är en annan del där Mette-Marit skriver att hon googlat Epstein och inte tyckte det såg bra ut men ändå fortsatte deras mailande och att försöka ses långt efter detta.

”On Sun, Oct 23, 2011 at 7:37 AM, H.K.H. Kronprinsessen [redacted] wrote:

Ha ha god you work fast!

I love it

But then again im not overly focused on details.
I’m more the emotional picture kind of gal
Try read with your gut not your intellect
Might get better

Googled u after last email
Agree didn’t look too good

Thanks for the video

Such a beautiful woman
If one could only hope to become like that at old age

See u later

Mm”

Hur länge dröjer det innan Mette-Marit är en frånskild kvinna tror ni? 😬

En SMILEY också efter "didn't look to good", när M-M hade fått veta utan tvivel att Epstein begått övergrepp på unga flickor..? Det är väl inget att le åt..?

Det där att fråga en man med det syndaregistret om hon ska rekommendera sin son (!) att ha en bakgrundsbild med nakna kvinnor (!) är ju också jättemärkligt. Varför skulle en mamma vilja att hennes son skulle ha en sådan bakgrundsbild, det får han väl välja själv i så fall. Och varför skulle hon fråga en manlig vän - och en sådan som Epstein också, totalt sexualfixerad..?

Nä, det här blir bara konstigare och konstigare. Kan det till och med vara så illa att hon haft med Marius till ön? Det är ju en känd sak att sexualförbrytare (som Marius är nu) nästan alltid själva blivit utsatta under uppväxten... Det fanns ju säkert män där som gillade småpojkar också, menar jag.
Citera
2026-02-01, 20:56
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
En SMILEY också efter "didn't look to good", när M-M hade fått veta utan tvivel att Epstein begått övergrepp på unga flickor..? Det är väl inget att le åt..?

Det där att fråga en man med det syndaregistret om hon ska rekommendera sin son (!) att ha en bakgrundsbild med nakna kvinnor (!) är ju också jättemärkligt. Varför skulle en mamma vilja att hennes son skulle ha en sådan bakgrundsbild, det får han väl välja själv i så fall. Och varför skulle hon fråga en manlig vän - och en sådan som Epstein också, totalt sexualfixerad..?

Nä, det här blir bara konstigare och konstigare. Kan det till och med vara så illa att hon haft med Marius till ön? Det är ju en känd sak att sexualförbrytare (som Marius är nu) nästan alltid själva blivit utsatta under uppväxten... Det fanns ju säkert män där som gillade småpojkar också, menar jag.

Det är en möjlighet att hon groomat marius till att bli nya epstein. Något jag åtminstone snaggat på när jag tänkt ibland.

Hur sjukt det här egentligen är, är det nog få som inser.
Citera
2026-02-01, 20:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogadon
ja, det är verkligen sorgligt att det blivit så stökigt i de norska kungabarnens äktenskap. Kanske finns en anledning till att man ska vara jävligt varsam när någon kunglighet vill ta sig en make/maka "av folket", för det blir många ggr fel och skandal. Märtha Louise verkar ju klin gærn, med två stollar till äkta makar. Men Håkon verkar ju ändå balanserad - dock såg man redan när de gifte sig och MMs far + bror utmärkte sig som skogstokiga, att det här kommer nog inte gå så bra. Vilket det heller inte gjort mtp skandalerna kring den otacksamme snorungen Marius.

Jomen det ÄR ju så. Då blir det FEL sort: de som är fräcka, manipulativa, målmedvetna, hänsynslösa och kan konsten att nätverka (= utnyttja människor, låtsas vara vän när de kan ha nytta av någon) och hålla sig framme, i sin jakt på att bli inbjuden till samma kretsar som den åtrådde prinsen eller kungen, så att de kan bli presenterade för varandra. Det är ju liksom inget som händer av en slump - högt uppsatta kungligheter går inte på vanliga dansställen och bjuder upp okända tjejer, eller sätter sig bredvid dem vid bardisken. Och de är ständigt omgivna av adjutanter och livvakter. Det enda sättet är att utnyttja människor mycket nära prinsen/kungen, så att man blir föreställd för honom.
Citera
2026-02-01, 21:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Det är en möjlighet att hon groomat marius till att bli nya epstein. Något jag åtminstone snaggat på när jag tänkt ibland.

Hur sjukt det här egentligen är, är det nog få som inser.

Fast skillnaden är, att Epstein klarade sig så länge för att han var intelligent och kunde uppföra sig trovärdigt och smidigt utåt sett. Marius däremot blev skadad av mammans droger redan i moderlivet - hans hjärna fungrar mycket primitivt - så han fattar inte sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in