2026-02-05, 14:52
Medlem
ReijoHervonens avatar
På ena sidan har vi en orange senildement åldring som bajsar ner sig och på den andra sidan en flintskallig senildement potatisnäsa som bär runt på väskor med sitt eget bajs i.

Nej, detta är inget psyksjukhus. Detta är dom som styr världen idag 2026.
Citera
2026-02-05, 15:21
Medlem
Har du aldrig hört en fis förr? Kommunistfjant.
Citera
2026-02-05, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Efraim
Här har vi ju två helt andra tillfällen där man verkligen ser att nåt hänt!
I det första blir en fläck större och större i den vita soffan.
Den andra (som kan vara fotoshoppad) verkar en lite olycka hänt...

Tydlig skillnad mot filmen på pressträffen...

AIklipp. Om folk inte kan förstå/förutsätta att klipp likt dessa är fake så går det inte att ha en rimlig diskussion(kring något egentligen).
Citera
2026-02-05, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nukewarm
Det finns videor när folk klipper ner det så det är lättare att se/höra, men detta är orginalet.
Tror du blandar ihop presidenterna, du tänker nog på pedo-Joe som ju skämde ut sig genom att bajsa på sig när han var i Vatikanen.
Citera
2026-02-05, 15:53
Medlem
Citat:
jag fattar att du inte pallar läsa genom tråden. Men det är otroligt tröttsamt hur alla börjar försvara det genom att apa andra amrikaner om Biden, vill alla på detta forum emmigrera? varför orkar ni engagera er i den sörjan? jänkarnas sak är inte vår. De bryr sig inte om dig, varför bryr du dig om dem. Nej problemet med en dement facist i Washington är att det är problematiskt för Sverige och för oss.

Citat:
Ja och jag menar, jag har följt det näst intill maniskt emellanåt över åren.

Det jag tycker är provocerande, är att höra folk med uppenbar gymnasie utbildning, och tillgång till media på ett sätt som amerikanerna saknar, stödja Trump för att de har ryckts med i den amerikanska propagandan.

Att folk har suttit på reddit och blivit bluepilled eller vad fan de kallar det, och nu hejar på något som går rakt i stick och stäv mot allt den svenska självbilden står för. Bara för att de drogs med när de var 19 och innan Trump var riktigt lika disfunktionell som idag. Folk behöver sluta konsumera så sjukt mycket amerikans media, se sig om och ta lite självständiga beslut om vilka värderingar de har.

Gillar man ytlig underhållning, memecoins och inte bryr sig om vetenskapliga instutitioner, fri press, ett fortsatt soft power mäktigt Sverige, och bara lite vanligt vett och vänlighet så fine, då kanske man kan fortsätta ge sig in och strida med amerikanska ungdommar på internet. Men faktum består, att de amerikanska folket satte trump två gånger till makten (och biden när han var på tok för gammal), de går inte lita på. De tar puckade beslut för omvärlden.

Jag tycker det känns bara så patetiskt att hör folk försöka försvara hans beteende. Antingen är svenska trumpvänner lika dekadenta och urblåsta som snitt amerikanen, eller så har de kopplat idén av trump till något som han inte är, åtminstone inte idag.

Citat:
Okej, jag tänker säga det en sista gång sen ger jag mig. Det finns ett väldigt tydligt sekundärt diskussionsämne* som jag försökt driva genom tråden. USA bedriver en politik som är farlig, detta pga att de inte intresserat sig/ är för dumma för att lära sig om historia/geografi/omvärlden de senaste decenier. Det faktum att din ryggradsreaktion, när du hör kritik mot vita huset, är att angripa opositionspartiet är ett tecken på att du konsumerar för mycket amerikask media. Du bara papegojar amerikask propaganda, tänk över din nyhetskonsumption. Om någon kommer på sig själv att göra detta, oavsett om det gäller trump eller biden, bör du skära ner på internet, titta på rapport istället och försöka tänka för dig själv.
Att säga "ja men titta på det andra partiet" är som att jag skulle kritisera kina, och du börjar prata om hur alternativet till Xi gjorde något dumt en gång. Varför antar du att jag ens fattar vad du snackar om? Jag är inte kines, jag har nog sjå med inhemsk partipolitik för att orka vara partibunden i ett annat land?

Att bete sig som en tomhuvad amerikan är inte eftersträvvärt. Och har man lyckats klara av en gymnasieutbilning eller högre och ändå gör det, så har du sakta men säkert blivit aklimatiserad till den idiotiska debatt som sker på de amerikadomminerade hemsidorna

*(det sekundära ämnet är alltså att det är ett problem att svenskar har som ryggradsreaktion att skicka opositionspartiet en zinger. Jag känner på mig att någon kommer läsa första meningen och tro att det sekundära ämnet är usas farliga politik som alltså är en premiss istället)

Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Tror du blandar ihop presidenterna, du tänker nog på pedo-Joe som ju skämde ut sig genom att bajsa på sig när han var i Vatikanen.

Detta blir mitt svar.
Citera
2026-02-05, 16:03
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Videon ifråga: https://www.youtube.com/watch?v=u_6kGluvINg

Det finns videor när folk klipper ner det så det är lättare att se/höra, men detta är orginalet.

Sen att han förlorade 2020 så har jag känt att han tydligt har verkat tappa det. Han säger fel på mer och mer bizarra sätt. Han verkar blanda ihop verkligheten och vita husets sagor (alltså att jag misstänker han har börjat tro sina lögner). Och typ det när han sa att folk åt sina grannars hundar, märkliga utspel om sådant som känns som att någon sagt i förbigående. Eller hur han har hanterat Grönlandfrågan och verkar inte kunna hitta någon linje. Jag tycker det här borde vara politiskt sprängstoff?

Här ett tydligare klipp på händelsen.

"We Lost It Watching This Trump Press Conference Clip"
https://www.youtube.com/watch?v=mMq9-3YBA18
Citera
2026-02-05, 16:08
Medlem
Kapten-Efraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
AIklipp. Om folk inte kan förstå/förutsätta att klipp likt dessa är fake så går det inte att ha en rimlig diskussion(kring något egentligen).

Jag menade bara att det var mer synligt att något skett jämfört med filmen från pressträffen (som är den som disskuteras i tråden) där man varken hör eller ser någonting. Allt bygger på ett ljud (som kan vara vad som helst) och sedan på reaktioner från en kvinna i grönt och de som "slänger ut" journalisterna och fotograferna. De två exemlen som uppkom hade i alla fall en synlig olycka, även om de naturligtvis bara är förfalskat material.

Har folk sett videon när Trump bajsar ner sig under pressträff?

Nej, det kan jag inte säga att jag har...
Citera
2026-02-05, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Jag tror inte heller det var en shart. Det lät som han la en brakare och har man som Trump en diet på mcfish filé så lär det stinka rejält. Därav att de föste ut pressen.

Helt otroligt fin evakuering - på trettio sekunder från att Trump avslutar mötet lyckas de få ut hela samlingen inklusive kameror och utrustning. Alltså troligen något man var förberedda på.
Citera
2026-02-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Efraim
Jag menade bara att det var mer synligt att något skett jämfört med filmen från pressträffen (som är den som disskuteras i tråden) där man varken hör eller ser någonting. Allt bygger på ett ljud (som kan vara vad som helst) och sedan på reaktioner från en kvinna i grönt och de som "slänger ut" journalisterna och fotograferna. De två exemlen som uppkom hade i alla fall en synlig olycka, även om de naturligtvis bara är förfalskat material.

Har folk sett videon när Trump bajsar ner sig under pressträff?

Nej, det kan jag inte säga att jag har...

Det är ju just utkastandet av pressen som är det anmärkningsvärda här - hur man ställer sig framför skrivbordet och börjar vinka ut dem. Vill man inte ta frågor så hjälper det att ignorera dem en stund och tacka för träffen, men här skickade man ut hela gänget på en halvminut från att Trump avslutade mötet.
Citera
2026-02-05, 16:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Jag har förklarat varför det inte är ett "ihopfantiserat" scenario i en annan tråd om Trump. Märkligt att du inte svarat.

Det måste vara rätt obehagligt att vara Trumpslickare i dessa dagar, med tanke på sådana här olyckor.
Jag är ledsen men din förklaring verkar mest vara ett desperat försök att övertyga dig själv. Vet inte ens vad jag ska svara en människa som fantiserar om avföring. När jag växte upp satt din sort på mentalsjukhus.

Jag förstår att detta numera är viktigare än Epsteinhärvan. Alla som inte håller med är sektmedlemmar.

Citat:
Någon slutsats kan man inte dra med all säkerhet, men det kan knappast uteslutas heller. Man hör ju ett pruttljud, varpå det verkar bli väldigt bråttom att avsluta eventet och skicka ut journalisterna så hastigt som det är möjligt.

The Shart of the Deal.
Citera
2026-02-05, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag är ledsen men din förklaring verkar mest vara ett desperat försök att övertyga dig själv. Vet inte ens vad jag ska svara en människa som fantiserar om avföring. När jag växte upp satt din sort på mentalsjukhus.

Jag förstår att detta numera är viktigare än Epsteinhärvan. Alla som inte håller med är sektmedlemmar.

Som jag gjort klart flera gånger så är jag inte "övertygad". Jag säger bara att det ser klart misstänkt ut.
Citera
2026-02-05, 16:24
Medlem
Kapten-Efraims avatar
Citat:
Det är ju just utkastandet av pressen som är det anmärkningsvärda här - hur man ställer sig framför skrivbordet och börjar vinka ut dem. Vill man inte ta frågor så hjälper det att ignorera dem en stund och tacka för träffen, men här skickade man ut hela gänget på en halvminut från att Trump avslutade mötet.
Ja, har aldrig sett beteendet tidigare. Men tidigare i tråden hävdade nån att det har gått till så vid tidigare tillfällen också. Kanske var det vid ytterligare ett paniktillfälle då olyckan varit framme. Borde inte någon av journalisterna känt av denna stank då man ju bara var på några meters avstånd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in