2026-02-05, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Epstein stiger mer och mer i mina ögon. Vilken beundransvärd och aktningsvärd person.

Fy fan vilken storfräsare (ståfräsare)

Snubben måste ju ha nåt alldeles extra. Eller är kvinnor bara så jävla simpla att vankas det pengar, kända människor och flott omgivning så sparar de gärna på benen.

👍 För Epstein som visar av vilket skrot och korn de flesta svenska kvinnor är. Ambulerande horor. Missar inte en chans att sära på benen om de kan ta ett kliv i karriären, eller på annat sätt tjäna på det.

Jag tror Epsteins styrka var att han var en karismatisk person som gärna umgicks med tråkiga personer och var manipulativ nog att få de att känna sig intressanta. Pga detta bildade många personer en stor lojalitet mot honom. Många av breven återger ju snudd på ett beroendeförhållande. "Come and tickle my mind" typ. Klart han inte skulle komma dit för att ge intellektuell stimulans. Han skulle dit för att ge bekräftelse.
Citera
2026-02-05, 10:44
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Många förtroendevalda såsom politiker etc. är människor som blivit mästare på att manövrera sådana system utan att egentligen kunna eller göra så mycket. Det är tråkigt. Antimeritokratiskt.
För några år sedan innan det ens fanns ett namn på woke så var det ganska vanligt att implicit föra fram människor baserat på annat än lämplighet. "Kvinna" vägde tungt då.
Inte så juste mot männen eller de andra kvinnorna som inte körde det kortet.

Ganska fantastiskt att Lisa Svensson fick kontakt med presidenten i Maldiverna genom Epstein -- en kontakt som initierades av att presidenten bad om Epstein-hjälp med ett förslag till affärsupplägg som i själva verket var ett advance fee-bedrägeri. Det blev säkert några rubriker på sin tid: "svensk toppdiplomat hjälper Maldiverna med havshöjningen" eller något liknande snömos. Och alla som läser tidningen bara "oooh vad vi betyder mycket i världen". När det i själva verket handlar om en korkad president, en slug jude och en kvinna som fått kontakten sängvägen.
Citera
2026-02-05, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
När man läser hennes jobbtitlar tycker jag det låter som att det behövs en ordentlig revision av UD.

Ja, UD har fallit långt ned i avgrunden. Man skyddar fortfarande spionerna i Lidingöhuset, exempelvis. Några historier som kommit fram de senaste 5-10 åren får en att fundera vems ärenden UD faktiskt går.

Om kakistokratin i Svensk förvaltning även drabbat UD så tror jag faktiskt att vi kan strunta i det här och flytta till Spanien eller Grekland...det är kört.

Notera att Epstein dömdes för sexbrott mot underåring 2008...så diplomatens bortförklaringar bör man nog ta med en skopa salt.
Senast redigerad av ZAIZAI 2026-02-05 kl. 10:50.
Citera
2026-02-05, 10:47
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123
Var hittar jag hennes CV/yrkestitlar? Är Barbro utredd här och vad hon hör hemma i politiken för tror inte man bygger upp en sådan "organisation"utan politiska kontakter högst upp. Är det samma nätverk som Sozzemagda var med i? Nu vill jag bara fråga om Annika Strandhäll inte är inblandad i detta med? Jag grundar det på att hon gillar kuk och är Sozze, men hon kanske är för korkad helt enkelt?
Strandhäll vet jag inget om men USAs justitiedepartement sparar nog det värsta till sist och många sitter nog och svettas i Europa och undrar hur de ska kunna påverka Danmark att skänka Grönland till Trump.
Citera
2026-02-05, 10:54
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Haha, man har faktiskt träffat på vissa kvinnor som har mycket högre sexdrift än många män. Vissa är helt vilda. Generellt alltså, inte personen som det handlar om här.

En anna grej. Alltså den här Epsteinkillen alltså hur högt bodycount hade han egentligen? Vuxna kvinnor alltså.
Han såg ju ut som en apa. Ett ansikte som bara en mor kan älska. Men han var ju ruskigt rik.
Han var ju ihop med Eva Andersson i 11 år. Jag vet inte deras deal men hon var vanlig läkare och ganska normal.

När jag läser i Epstein files vilket oerhört jobb, hur mycket pengar, som han lägger ner för att få ett enda foto av någon 16-åring i ett annat land som vill bli modell så undrar jag om han hade sex alls eller bara drömde.
Citera
2026-02-05, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Rolig historia. När kom du på den?

Eller har du en källa?

Kul så hinner du redigera in en länk din rackarunge
Kolla dagens Friatider.....
Citera
2026-02-05, 11:00
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Jag tror Epsteins styrka var att han var en karismatisk person som gärna umgicks med tråkiga personer och var manipulativ nog att få de att känna sig intressanta. Pga detta bildade många personer en stor lojalitet mot honom. Många av breven återger ju snudd på ett beroendeförhållande. "Come and tickle my mind" typ. Klart han inte skulle komma dit för att ge intellektuell stimulans. Han skulle dit för att ge bekräftelse.

Det är ändå häpnadsväckande på vilket sätt han målas upp. Självklart har han inte särskilt hög moral i många frågor. Men jag tror att han såg det mer som att "ge och ta" . De flesta av dessa kvinnor visste vad de gav sig in på, men de tyckte att det var värt det. Ungefär som vissa inom idrotten väljer steroider, epo eller tillväxthormoner för att maximera sina chanser. De vet att chansen finns att åka fast och att det inte är bra för hälsan. Men driften att lyckas är större.

Epstein var säkert karismatisk så in i helvete. Han visste hur han skulle få folk med sig. Hur han skulle få folk att trivas, skratta, vara glada och vara trygga. Det var säkerligen otroligt underhållande att hänga med honom och hänga på hans fester.
Citera
2026-02-05, 11:06
Medlem
Många kvinnor som inte fick vad de blivit lovade efter att ha släppt till klev fram under metoo. Nu får vi en inblick vad övriga tjejer som faktiskt fick betalt har sysslat med.

Äckliga kvinnor och äckliga gubbar. Samtidigt är de alla feminister och mot prostitution utåt såklart.
Citera
2026-02-05, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Då är man nog ganska störd själv. Antagligen har personer som säger sådant gett upp helt och hållet. Jag uppmanar i alla fall inte till kognitiv impotens av det slaget - kanske förgäves, vem vet. Jag är kanske den som först hamnar i ett underjordiskt labb och blir experimenterad på, just för att jag tar deras projekt på lite större allvar än du.
(FB) Epstein-dokumenten allt mer öppna - Politiska aspekter för de som är med
Överklassens vardag är en ständig galafest med röda mattor, butlers, etagevåningar, bugatti chirons, lyxyatcher, helikoptrar, privatjets, livvakter, privatkockar, privatskolor, lyxeskorter, lyxkonsumtion, michelinrestauranger, deras vänner är oligarker, kungar, prinsessor, diplomater, ambassadörer, presidenter och allihopa har flertalet älskarinnor. Du är bara avundsjuk.

Medeltiden fortsätter som vanligt, överklassen bor i slott med sina servanter och vi alla andra är deras fattiga slavar som skickas ut i krig för dem. Denna händelse med Epstein är inget nytt och bör inte förvåna någon. Det är bara underklassen som är avis på eliten. Kom in i verkligheten, de är inte som vanligt folk, om du tror det är du blåst, de kommer undan med vilka brott som helst och gör vad de vill medans en vanlig arbetare förlorar sitt liv över en joint.
Citera
2026-02-05, 11:25
Medlem
Mindbusinesss avatar
Hon har kanske inspirerar till Mimmi Hamilton i DIPS?
Citera
2026-02-05, 11:40
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMullenss
Överklassens vardag är en ständig galafest med röda mattor, butlers, etagevåningar, bugatti chirons, lyxyatcher, helikoptrar, privatjets, livvakter, privatkockar, privatskolor, lyxeskorter, lyxkonsumtion, michelinrestauranger, deras vänner är oligarker, kungar, prinsessor, diplomater, ambassadörer, presidenter och allihopa har flertalet älskarinnor. Du är bara avundsjuk.
Knappast.

Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMullenss
Medeltiden fortsätter som vanligt, överklassen bor i slott med sina servanter och vi alla andra är deras fattiga slavar som skickas ut i krig för dem. Denna händelse med Epstein är inget nytt och bör inte förvåna någon. Det är bara underklassen som är avis på eliten. Kom in i verkligheten, de är inte som vanligt folk, om du tror det är du blåst, de kommer undan med vilka brott som helst och gör vad de vill medans en vanlig arbetare förlorar sitt liv över en joint.
Jag antar att vi gör motstånd på olika sätt. Du kapitulerar genom att röka en spliff, medan jag blåser liv i intelligenta agentsystem som utför mina uppgifter. Mer än så behöver jag inte direkt göra för att hantera verkligheten. Jag är dessutom väldigt nöjd så länge jag kan återvinna tid och uppleva absolut frihet. Om de välbeställda önskar mer missunnar jag dem inte det - det är bara tragiskt när deras kriminella intressen går ut över alla, i synnerhet de svagaste. Som denna vidriga saga visar klarar de styrande inte av att skydda de utsatta. Tvärtom fortsätter man skydda just de personer som moraliserande organ har till uppgift att lagföra. Det är givetvis svårt att acceptera. För lite krav ska man väl ändå kunna ställa?
Citera
2026-02-05, 11:53
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Fast under me2 var det ett kollektivt skuldbeläggande av män. Nu är det enskilda individer och ingen skulle få för sig att påstå att kvinnor som grupp har ett problem.

Kanske en dålig jämförelse ja.

Det verkar aldrig vara ett problem att så många kvinnor trots allt tycker det är rimligt att sälja sexuella tjänster som försörjning. De är ju liksom offer hur man än vänder och vrider på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in