2026-02-05, 09:47
Medlem
Amors avatar
Den här typen av människa kommer inte vilja prata om detta. Att belysa det nätverk hon varit med i kommer bara göra att alla misstänker henne att hon fått sina jobb på grund av det, inte på grund av kompetens.

Sen är det fascinerande att hennes uppdrag oftast varit kopplat till diverse vänsterliberala och kulturmarxistiska teman. "ansvarsfullt företagande" antar tex att det handlar om idén att alla företag ska tvingas knäböja inför diverse vänsterliberala idéer.
Citera
2026-02-05, 09:51
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123
Vem tillsatte henne och vilken politisk hemvist har/hade hon? Är nästan på bara politiker som blir ambassadörer, sen vad/var hon var ambassadör någonstans har jag inte fattat! Men resa runt och nuppa gick bra...
Bara genom att titta på henne och se vad hon jobbat med så kan jag se att hon är en klassisk girlboss som gillade Moderaterna när Reinfeldt var ledare, röstade på Centern sen under Annie Lööf. Numera är hon antingen Centerpartist eller Magda-moderat. Jag är helt säker.
Citera
2026-02-05, 09:52
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Den här typen av människa kommer inte vilja prata om detta. Att belysa det nätverk hon varit med i kommer bara göra att alla misstänker henne att hon fått sina jobb på grund av det, inte på grund av kompetens.

Sen är det fascinerande att hennes uppdrag oftast varit kopplat till diverse vänsterliberala och kulturmarxistiska teman. "ansvarsfullt företagande" antar tex att det handlar om idén att alla företag ska tvingas knäböja inför diverse vänsterliberala idéer.

Uppdragen är bara ett skådespel för att folket ska tro att allt är i sin ordning och att vi har kompetenta personer på varje position. Det är ju vad politiker och pampar vill få oss att tro. Jag hoppas att fler vaknar nån gång och inser att så är inte verkligheten.
Citera
2026-02-05, 09:54
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimsta89
Framgår om det hon deltagit på Epsteins sexfester? Kukjakt i Afrika, WoW! Vad vet ni mer? Var hon gift?

Lisa skriver att hon uppskattar all hans "input", Epstein frågar om det är en vits. Japp de har knullat.
https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet%209/EFTA00700197.pdf
Citera
2026-02-05, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Uppdragen är bara ett skådespel för att folket ska tro att allt är i sin ordning och att vi har kompetenta personer på varje position. Det är ju vad politiker och pampar vill få oss att tro. Jag hoppas att fler vaknar nån gång och inser att så är inte verkligheten.

Nej många gånger verkar ju faktiskt politiker vara motsatsen till det. I varje fall högre upp. De längre ner tror jag oftast drivs av ideologi osv. Men de som sitter i toppen har ju nästan aldrig ens en utbildning?!? Alltså de har ingen universitetsutbildning och har aldrig haft något riktigt jobb heller. Det är skrämmande. De kunde lika gärna hamnat i långvarig arbetslöshet och misär alltså om de inte varit just politiker.
Citera
2026-02-05, 10:02
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Nej många gånger verkar ju faktiskt politiker vara motsatsen till det. I varje fall högre upp. De längre ner tror jag oftast drivs av ideologi osv. Men de som sitter i toppen har ju nästan aldrig ens en utbildning?!? Alltså de har ingen universitetsutbildning och har aldrig haft något riktigt jobb heller. Det är skrämmande. De kunde lika gärna hamnat i långvarig arbetslöshet och misär alltså om de inte varit just politiker.

Tror också det finns engagerade politiker på lokal nivå men det verkar finnas ett fenomen kring människan att ju mer makt man tillskansar sig desto längre bort hamnar man från skam, skuld och empatisk förmåga. Sådant som gör att människor kan fungera i ett välmående samhälle. De tappar sin koppling till verkligheten och tillslut kan man ljuga om allt, bedra och ligga med pedofiler.
Citera
2026-02-05, 10:06
Medlem
Många förtroendevalda såsom politiker etc. är människor som blivit mästare på att manövrera sådana system utan att egentligen kunna eller göra så mycket. Det är tråkigt. Antimeritokratiskt.
För några år sedan innan det ens fanns ett namn på woke så var det ganska vanligt att implicit föra fram människor baserat på annat än lämplighet. "Kvinna" vägde tungt då.
Inte så juste mot männen eller de andra kvinnorna som inte körde det kortet.
Citera
2026-02-05, 10:09
Medlem
Citat:

Har själv träffat en del högt uppsatta förtroendevalda i olika sammanhang och kan intyga att det du säger stämmer. Många sådana människor är totala idioter och de med någon form av moral blir i regel utmanövrerade av de andra som går samman i pakter.
Citera
2026-02-05, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2

De är mästare på skitsnack. De var stöddigast i ungdomsförbunden och allierade sig med folk. Karriären var alltid prio, inte några idéal.
Citera
2026-02-05, 10:15
Medlem
Citat:
Tror också det finns engagerade politiker på lokal nivå men det verkar finnas ett fenomen kring människan att ju mer makt man tillskansar sig desto längre bort hamnar man från skam, skuld och empatisk förmåga. Sådant som gör att människor kan fungera i ett välmående samhälle. De tappar sin koppling till verkligheten och tillslut kan man ljuga om allt, bedra och ligga med pedofiler.

Det gör det. Känner två som varit politiker på lokal nivå och de är båda välutbildade och väldigt vettiga. Men jag tror inte ens någon av dem är intresserad av en politisk karriär, de drivs mer av ideologi på den fronten men har andra intressen också (vilket vettiga människor bör ha). Så de som klättrar högt är en helt annan typ, de är ute efter något annat och jag gissar att det kanske är den enda karriär de kan göra med tanke på bristen på arbetslivserfarenhet och högre utbildning… hade de klarat högre studier hade de ju velat jobba med det istället…
Citera
2026-02-05, 10:18
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det finns ju inte en chans att Lisa inte kände till att Epstein var en barnrumpknullare.

Inte nog med att hon fått många meter noggerballe i sig så har hon även knullat med judepedofiler.

Vilken fräsch tjej.

Självklart kände hon till det. Antagligen är hon också en vidrig pedofil. Det lär väl knappast vara svårt att få tillgång till barn att förgripa sig på i Kenya.
Citera
2026-02-05, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Har själv träffat en del högt uppsatta förtroendevalda i olika sammanhang och kan intyga att det du säger stämmer. Många sådana människor är totala idioter och de med någon form av moral blir i regel utmanövrerade av de andra som går samman i pakter.

Man måste i princip vara narcissist/psykopat för att klara av de högsta posterna i samhället, varesig det är inom näringslivet eller inom politiken.

De söker teflon-personer som är experter på att låta kritik rinna av. Samvetslösa. Med moral och heder är man lika körd som house Stark i Game of Thrones. Man skulle bli lika backstabbad som Håkan Juholt (respekt till den karln trots att jag inte är sosse).

Men jag måste säga att jag inte hade bangat på den här bruden.

Jag hade nog också kunnat tänka mig få musikalbiljetter och spendera en natt med snubben mot att bli delfinambassadör. Jag hade däremot dragit till Thailand.

Var kan jag som medelålders man knulla mig upp i karriären? Gärna typ FN, Schweiz eller Maldiverna? Skicka PM Magdalena Andersson, Barbro och/eller Silvia!
Senast redigerad av Benasque 2026-02-05 kl. 10:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in