2026-02-05, 10:24
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Varför ingen vill kännas vid Epstein idag förstår alla men varför ville alla ha kontakt med honom innan (de obevisade) pedofilanklagelserna?

Jag tror att de alla ville korrumpera sig inför CIA därför att det var enda möjligheten att inte bli motarbetad av CIA. Dessutom fanns många lockande frestelser och möjlighet att roa sig ohämmat.

Varken Mette-Marit eller Lisa förstod nog hur djupt Epstein skulle falla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Från Expressen:

”Svensson är en känd medlem i det Epstein-nära elitnätverket Barbro's best and brightest, BBB, som grundades av finanskvinnan Barbro Ehnbom.

I nätverket ingår bland annat flera toppdiplomater och tjänstemän på utrikesdepartementet.”

Vad fan är detta? Låter ju som hemliga klubben i lågstadiet, ”Barbros best and brightest, BBB”. Är de ens normalbegåvade som håller på med sådant här larv i vuxen ålder? Nästan så att man inte kan tro att det är sant. Är det den här typen vi har som jobbar med utrikesfrågor alltså? Skrämmande.

Borde inte Barbro utredas för bedrägeri?
Pengar som skulle till Handels har hon ju behållt själv.
Citera
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benasque
Man måste i princip vara narcissist/psykopat för att klara av de högsta posterna i samhället, varesig det är inom näringslivet eller inom politiken.

De söker teflon-personer som är experter på att låta kritik rinna av. Samvetslösa. Med moral och heder är man lika körd som house Stark i Game of Thrones. Man skulle bli lika backstabbad som Håkan Juholt (respekt till den karln trots att jag inte är sosse).

Men jag måste säga att jag inte hade bangat på den här bruden.
Kvinnor är troligen samma proportion narcissister eller sexdårar som män och om Epstein files visar att lika många kvinnor som män var inblandade med snuskmannen så är det inte förvånande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benasque
Man måste i princip vara narcissist/psykopat för att klara av de högsta posterna i samhället, varesig det är inom näringslivet eller inom politiken.

De söker teflon-personer som är experter på att låta kritik rinna av. Samvetslösa. Med moral och heder är man lika körd som house Stark i Game of Thrones. Man skulle bli lika backstabbad som Håkan Juholt (respekt till den karln trots att jag inte är sosse).

Men jag måste säga att jag inte hade bangat på den här bruden.

Just den här kvinnan vet jag inget om så uttalar mig inte alls om henne.
Mina inlägg rör politiker överlag och ofta sådana med viktiga jobb högt upp.
Citera
2026-02-05, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Kvinnor är troligen samma proportion narcissister eller sexdårar som män och om Epstein files visar att lika många kvinnor som män var inblandade med snuskmannen så är det inte förvånande.

Haha, man har faktiskt träffat på vissa kvinnor som har mycket högre sexdrift än många män. Vissa är helt vilda. Generellt alltså, inte personen som det handlar om här.

En anna grej. Alltså den här Epsteinkillen alltså hur högt bodycount hade han egentligen? Vuxna kvinnor alltså.
Han såg ju ut som en apa. Ett ansikte som bara en mor kan älska. Men han var ju ruskigt rik.
Senast redigerad av KapitalismKnullad 2026-02-05 kl. 10:28.
Citera
2026-02-05, 10:26
Medlem
Svavelbryggas avatar
När man läser hennes jobbtitlar tycker jag det låter som att det behövs en ordentlig revision av UD.
Citera
2026-02-05, 10:31
Medlem
machinemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Var det före eller efter knullresorna till Afrika? Märkligt om han accepterade henne efter dom.

Han hade ett politiskt uppdrag.

Värva inflytelserika människor, pumpa dem på information, få dem att verka i samma riktning som han själv.
Citera
2026-02-05, 10:31
Medlem
Utan att kommentera henne.

Att vara kvinna och snygg eller kvinna och bestämd är mer eller mindre en gold ticket för att göra politisk karriär.
Feministerna har helt fel i sin förståelse.
Det är tvärtom mycket lättare som kvinna i sådana sammanhang eftersom man hela tiden tjatar om att män fötrycker och kvinnor skall lyftas fram. Sedan lyfter man fram helt fel kvinnor, men det är en annan diskussion.
Citera
2026-02-05, 10:35
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Kilar hon stadigt med en kenyan eller betalde hon bara för tillfälliga förbindelser?
Citera
2026-02-05, 10:35
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Härligt, svenska diplomater i trekant med Epstein. Heja Sverige

Epstein stiger mer och mer i mina ögon. Vilken beundransvärd och aktningsvärd person.

Fy fan vilken storfräsare (ståfräsare)

Snubben måste ju ha nåt alldeles extra. Eller är kvinnor bara så jävla simpla att vankas det pengar, kända människor och flott omgivning så sparar de gärna på benen.

👍 För Epstein som visar av vilket skrot och korn de flesta svenska kvinnor är. Ambulerande horor. Missar inte en chans att sära på benen om de kan ta ett kliv i karriären, eller på annat sätt tjäna på det.
Citera
2026-02-05, 10:38
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Utan att kommentera henne.

Att vara kvinna och snygg eller kvinna och bestämd är mer eller mindre en gold ticket för att göra politisk karriär.
Feministerna har helt fel i sin förståelse.
Det är tvärtom mycket lättare som kvinna i sådana sammanhang eftersom man hela tiden tjatar om att män fötrycker och kvinnor skall lyftas fram. Sedan lyfter man fram helt fel kvinnor, men det är en annan diskussion.
De kvinnor som Barbro Ehnbom samlade kring sig var mer nog än normalbegåvade men också mer golddiggers än normalt. Genom att sälja sig med kropp och själ trädde de in genom den jordiska pärleporten.
Citera
2026-02-05, 10:40
Medlem
Var hittar jag hennes CV/yrkestitlar? Är Barbro utredd här och vad hon hör hemma i politiken för tror inte man bygger upp en sådan "organisation"utan politiska kontakter högst upp. Är det samma nätverk som Sozzemagda var med i? Nu vill jag bara fråga om Annika Strandhäll inte är inblandad i detta med? Jag grundar det på att hon gillar kuk och är Sozze, men hon kanske är för korkad helt enkelt?

Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
När man läser hennes jobbtitlar tycker jag det låter som att det behövs en ordentlig revision av UD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in