2025-11-20, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Blev ganska förvånad att det enbart var negrer och babbar så långt ögat kunde nå i inslaget från fotbollsplanen. Sigtuna är inte direkt en kommun jag skulle förknippa med multikulti, men ska erkänna att jag inte är fullt insatt. Snackar vi tvångsblandning här eller?

Lite roligt hade det ändå varit om dessa inkvoteras på kungens gamla skola i framtiden.
Det var troligtvis inspelat i Märsta. Skulle säga att det var en realistisk representation av hur läget där ser ut
Citera
2025-11-20, 12:28
Avstängd
Fattar inte det här när de nu är totalt värdelösa o avslöjade

Varför lägger de inte ner kommunen betalar tillbaka alla konsultarvoden
o alla otillbörliga löner.

Varje kommun måzztte inte finnas kommunsammanslagningar har skett förr
sigtuna ligger bra till för detta
Citera
2025-11-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brukspatron1804
är det någoN som vet vem den andra kvinnaN är som står och assgarvar och verka hålla med Svitlana i insAget? är det Helen stockow från sosarna?
ja, det är det.
Citera
2025-11-22, 21:00
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Precis min tanke med. När jag ser sådant här så är det inte fel att göra värnplikten för ungdomar. Det är ett bra sätt att komma bort från curlande föräldrar och lära sig rutiner och disciplin.

Att sätta någon med schizofreni på att göra lumpen låter som en ruskigt dålig ide
Citera
2025-12-22, 07:38
Medlem
-GGs avatar
Angående Gustaf i Flen.

Vilka fantastiska föräldrar, särskilt fadern.
Så lugna, så trygga och så kloka.

Gustaf, om du läser här, så hoppas jag att du stannar kvar i livet och fortsätter att glädja dina föräldrar. Din far verkar vara en jättebra människa.
Citera
2026-01-06, 00:28
Medlem
Krabbfisks avatar
Just plöjt igenom ett antal avsnitt från i år.

Gustaf
Det är helt fruktansvärt att det ska gå så långt att han önskar att inte leva längre för att slippa vara en börda för familjen. Riktigt fega as på kommunen som antingen vägrar uttala sig eller är rent ut falska (läs: Svetlana). Riktigt äckligt att gå o hånle samtidigt som hon blir intervjuad. Varför ska det vara så svårt att ta ansvar? Om inte annat bara visa en gnutta empati. Instämmer med övriga att Gustaf har en fantastiskt fin familj och jag hoppas verkligen att det löser sig för honom, att de får något slags stöd och kanske att han får en bättre medicin eller bättre anpassad dos för att göra det mindre svårt för honom.

Pedofilen
Helt sjukt hur länge han tilläts hålla på innan det faktiskt polisanmäldes. Inte tycks skolpersonalen ha rannsakat sig själva heller, det verkar vara viktigare att framhålla att man minsann "agerade rätt" istället för att rakt ut säga att de agerade helt felaktigt och borde ha polisanmält direkt. Det är väl bara att polisanmäla direkt sen är det polisens sak och därefter bör det väl med enkelhet kunna bli av med personen, men det verkade hela tiden vara lättare att bara "köpa ut".

Sigtuna kommun
Detta lär ju knappast vara den enda kommunen med både korruption och tystnadskultur, vore toppen om de kunde utreda fler kommuner så att fler saker kommer till ytan. Kanske något man kan ta AI till hjälp, att begära ut mängder av material för att sedan snabbt kunna analysera och hitta potentiell misskötsel.
Citera
2026-02-04, 06:43
Medlem
Riksreptilens avatar
Veckans avsnitt: Älskade kyckling
Kannibalkycklingarna är tillbaka... eller snarare vi har inte börjat fasa ut underarten Ross 308 i Sverige.

Det är uppföljning av ett två år gammalt reportage från avelsgårdarna där de snabbväxande kycklingarna, som är standard i våra butiker, får bli vuxna hönor för att producera nästa generation.

I Norge har de återgått till mer långsamt växande underarten och priserna verkar inte ha påverkats. Farmarna verkar nöjda med att slippa plocka bort hjärtdöda kycklingar m. m.
Senast redigerad av Riksreptilen 2026-02-04 kl. 07:03. Anledning: Namn på kannibalerna
Citera
2026-02-04, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Veckans avsnitt: Älskade kyckling
Kannibalkycklingarna är tillbaka... eller snarare vi har inte börjat fasa ut underarten Ross 308 i Sverige.

Det är uppföljning av ett två år gammalt reportage från avelsgårdarna där de snabbväxande kycklingarna, som är standard i våra butiker, får bli vuxna hönor för att producera nästa generation.

I Norge har de återgått till mer långsamt växande underarten och priserna verkar inte ha påverkats. Farmarna verkar nöjda med att slippa plocka bort hjärtdöda kycklingar m. m.

Det där lät så jävla metal/apokalyps/sci-fi att set finn inte. KANNIBALkycklingar??????
Är det så enkelt att de äter varann?? Varför?? För att de växer så fort att de kräver mer mat och ger sig på varann?
Men sen skriver du hjärndöd?!
Berätta mer 😅
Citera
2026-02-05, 05:47
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Det där lät så jävla metal/apokalyps/sci-fi att set finn inte. KANNIBALkycklingar??????
Är det så enkelt att de äter varann?? Varför?? För att de växer så fort att de kräver mer mat och ger sig på varann?
Men sen skriver du hjärndöd?!
Berätta mer 😅
Hjärtdöda = hjärta (och andra inre organ) hinner inte växa i samma takt som muskler så arrytmier och hjärtsvikt är två möjliga orsaker till att Ross 308 självdör rätt ofta trots sin korta tid som fabriksdjur.

De må vara gulliga när de kläcks men alla fåglar är dinasariernas ättlingar. 🐣
Citera
2026-02-05, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Hjärtdöda = hjärta (och andra inre organ) hinner inte växa i samma takt som muskler så arrytmier och hjärtsvikt är två möjliga orsaker till att Ross 308 självdör rätt ofta trots sin korta tid som fabriksdjur.

De må vara gulliga när de kläcks men alla fåglar är dinasariernas ättlingar. 🐣

I see! Haha
Hjärtdöd va ett ord jag inte visste va en grej så antog att de skulle ha hjärndöd 😂

Det här har väl varit ett problem med många djur.
De där jätte tjurarna som avlas för kött är väl också ganska sjuka med kort livslängd om jag inte minns fel tex.
Massproduktion/avling av kött är generellt ganska skitigt.

Men varför ”kannibal”? Är det så att dem äter varann alltså?
Citera
2026-02-05, 12:29
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
I see! Haha
Hjärtdöd va ett ord jag inte visste va en grej så antog att de skulle ha hjärndöd 😂

.....

Tama hönsfåglar är mer avlade för utseende och produktivitet än att vara listiga med rymmingsrisk, om man säger så.

Det var nog pickandet på tarmarna på (förhoppningsvis) död fågel som nog fick många i både Sverige och Norge bli rejält äcklade i programmet för tre år sedan.

https://www.svtplay.se/video/8q1BpEL/uppdrag-granskning/kycklingens-pris
Citera
2026-02-17, 11:00
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
I see! Haha

Det här har väl varit ett problem med många djur.
De där jätte tjurarna som avlas för kött är väl också ganska sjuka med kort livslängd om jag inte minns fel tex.
Massproduktion/avling av kött är generellt ganska skitigt.

Avelsdjuren som ska producera många kycklingar och alltså leva längre än 14 dagar... dom får väldigt lite mat , får dom mat som matkyvklingarna så växer don för snabbt och dör i hjärtsvikt m.m på ett par veckor. Dom lever alltså hela sina liv i mörka lokaler och svälter därav börjar dom äta varandra i ren desperation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in