Citat:
Ursprungligen postat av
Galejan
Svensk media VET med säkerhet att folket är korkat. Jag har redan sett russofober här på forumet som nu försöker peddla narrativet att det egentligen är Putin som ligger bakom alltihop med Epstein. Sedan lär det naturligtvis inte få fäste överallt och framförallt då inte i USA som inte lider av samma sorts vanvettiga ryssrädsla men i länder som Sverige och Finland finns en möjlighet att det här kommer att vävas in i den folkliga förvirringen.
Vad vi nu bör kika på är hur personer som Patrik Oksanen och Lars Wilderäng orienterar sig på den här nya informationskartan. Börjar man väva in Epsteinfilerna i sin desinformation på samma sätt som man gjorde med de så kallade Muellerrapporterna gällande ”russian collusion”? De kommande veckorna blir intressanta.
Då kan jag glädja dig med att säga att alla russofober är inte sådana.
Jag har själv blivit stolt russofob, men jag har inte sett någon som helst koppling mellan Ryssland och Epstein (förutom i denna tråden - från dig, TS och en användare som inte lärt sig att man ska ha en avatar som om vi fortfarande levde i inlägg #11) och tycker spontant att det låter löjligt.
Hade du velat förklara hur deras argumentation lyder? Vad säger de? Var kan man läsa mer? Jag har helt missat denna orkan