2026-02-04, 22:56
Medlem
exploring-mapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Jag tycekr fortfarande att du ska adressera TS 🤷🏼
Vad i helv... Skaffa en avatar! Jag gjorde det!

Men nu när jag ändå har dig på tråden - vad tycker du?

1. Är det dåligt att ryska kopplingar utreds?
2. Är det dåligt att andra utreds?
3. Har det varit mer nyheter om ryska kopplingar eller om andra kopplingar?
Senast redigerad av exploring-maps 2026-02-04 kl. 22:58.
Citera
2026-02-04, 22:59
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exploring-maps
Vad i helv... Skaffa en avatar! Jag gjorde det!

Men nu när jag ändå har dig på tråden - vad tycker du?

1. Är det dåligt att ryska kopplingar utreds?
2. Är det dåligt att andra utreds?
Allt ska utredas. Det tycker kanske t.o.m. TS. Jag uppfattar dock att hans tes är att media håller på med någon form av fokusförflyttning när det gäller Epsteins kopplingar till bl.a. främmande makt. Och det kan tänkas att han har rätt i det.
Citera
2026-02-04, 23:03
Medlem
exploring-mapss avatar
Citat:
Allt ska utredas. Det tycker kanske t.o.m. TS. Jag uppfattar dock att hans tes är att media håller på med någon form av fokusförflyttning när det gäller Epsteins kopplingar till bl.a. främmande makt. Och det kan tänkas att han har rätt i det.
Ja, det har du nog också helt rätt i. Något annat vore väl konstigt.

Att fokus flyttas inom nyheter är väl ganska naturligt, annars är det väl ingen nyhet?

Är det ett stort problem att Ryssland hamnar i fokus? Är fokus ett större problem än misstankarna i sig? Är det ett problem att den norska kungafamiljen har varit i fokus de senaste tiden?

Och framförallt - om du fick bestämma, vad hade du gjort? Sluta utreda eller utreda?
Senast redigerad av exploring-maps 2026-02-04 kl. 23:08.
Citera
2026-02-04, 23:08
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exploring-maps
Ja, det har du nog också helt rätt i. Något annat vore väl konstigt.

Att fokus flyttas inom nyheter är väl ganska naturligt, annars är det väl ingen nyhet?

Är det ett stort problem att Ryssland hamnar i fokus? Är fokus ett större problem än misstankarna i sig? Är det ett problem att den norska kungafamiljen har varit i fokus de senaste tiden?
Det skulle väl fortfarande vara en nyhet om det visade sig finnas kopplingar till Israel. Eller måste media byta land hela tiden för att ha något att skriva om menar du? Jag tycker att Rysslandskopplingen känns extremt långsökt men tiden får utvisa den saken.

Anklagaren på plats
Citera
2026-02-04, 23:11
Medlem
Ja och ja.
Det är väl tydligt?
Citat:
Ursprungligen postat av Dragspelochbas
Nu när vi vet att en stor del av världens ledande skikt i bästa fall är med i något som liknar en maffia som traffickar kvinnor, eller i värsta fall pedofiler och barnmördare, så är det värt att blicka mot media.

Kontrollerar detta skikt även media i detalj med tanke på att man nu trots alla Israel och mossadkopplingar till Epstein valt att totalt ignorera detta och pusha någon bisarr story om att det i själva verket är Putin.

Tror media i Sverige att folket är korkat eller att dokumenten i talande stund inte styckas och granskas systematiskt av tiotusentals personer online?
Citera
2026-02-04, 23:20
Medlem
exploring-mapss avatar
Citat:
Det skulle väl fortfarande vara en nyhet om det visade sig finnas kopplingar till Israel.

Citat:
Eller måste media byta land hela tiden för att ha något att skriva om menar du?
Jag låter din trovärdighet tala för sig själv här

Citat:
Jag tycker att Rysslandskopplingen känns extremt långsökt men tiden får utvisa den saken.
Håller med!

Hade dock inte blivit ett dugg förvånad om Ryssland kunde ha haft med Epstein att göra - i och med att hela jävla världen verkar ha haft med Epstein att göra. Men än så länge verkar det långsökt i och med att jag inte känner till någon koppling till skillnad från alla brev, foton, sms, m.m från alla andra ledare i hela världen.

Jag ska försöka vara mer objektiv och ärlig än dig nu och säga - jag hatar Putin.

Men jag tror inte han är särskilt inblandad i detta. Han har säkert en del människor på sin hållhake, men det är nog inte via Epstein.

Förresten:
Såg att du skaffade en avatar nu. Tack, I love it
Senast redigerad av exploring-maps 2026-02-04 kl. 23:28.
Citera
2026-02-04, 23:56
Medlem
Det är väldigt många rysstalande i Israel. Upp till 20 procent.
Båda kan ju vara inblandade i kakan.

Sådana nyheter ser man endast en gång per 30-40 år. Detta är jättestort...
Citera
2026-02-05, 00:06
Medlem
Citat:
Nu när vi vet att en stor del av världens ledande skikt i bästa fall är med i något som liknar en maffia som traffickar kvinnor, eller i värsta fall pedofiler och barnmördare, så är det värt att blicka mot media.

Kontrollerar detta skikt även media i detalj med tanke på att man nu trots alla Israel och mossadkopplingar till Epstein valt att totalt ignorera detta och pusha någon bisarr story om att det i själva verket är Putin.

Tror media i Sverige att folket är korkat eller att dokumenten i talande stund inte styckas och granskas systematiskt av tiotusentals personer online?

Kollade lite på de engelska tabloidernas facebooksidor där dom lagt upp teorin om att det egentligen är Putin som ligger bakom Epstein. Mellan 90-70% av 👍🏻-knappen bestod av skratt-emojen. Folk går inte på det där som tur är.
Citera
Motvillig1.2s avatar

Moderatormeddelande

Postat av Motvillig1.2 2026-02-05, 00:41
Moderator
Tråden ligger i MoJ. Det är med viss tveksamhet den får ligga kvar. Epstein i sig är inte topic. Endast mediala eller journalistiska aspekter. Det finns gott om trådar i andra underforum för själva historien och dess många aspekter.
2026-02-05, 04:39
Medlem
Citat:

Svenska folket hatar ju Putin så att dra ytterligare en vals om Putin går nog hem hos de flesta
Citera
2026-02-05, 05:02
Medlem
dude2ks avatar
Narrativet väger tyngre än sanningen för media i Europa. Faktum är: att säga sanningen är strikt förbjudet.
Citera
2026-02-05, 05:30
Medlem
guderis avatar
Är väl ingenting konstigt med det, vore väl snarare närmast tjänstefel av ryska underrättelsetjänsten att inte ha någon koppling till ett sådant nätverk som Epsteins. Gäller väl förövrigt även CIA och Mossad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in