Citat:
Jag är fullt medveten om att Gud testade Abraham, precis som han med ännu brutalare medel testade Job, men det är likafullt något enbart en psykopat skulle göra.
Citat:
Möjligt, men nu lever vi idag vilket innebär att vi inte har något val annat än att stifta våra egna lagar och själva bedöma vem som är skyldig och vem som är oskyldig, och jag tycker definitivt inte att vi skall använda Bibeln med alla dess vidriga regler som rättesnöre.
Kontoret är inte öppet idag, men den kommer att vara öppen 24 timmar om dygnet i den nya ordningen.
Citat:
Och här trodde jag Bibeln var tänkt som en lärobok i moral. Sen var ju Lot utvald som den ende rättfärdige i Sodom för att han var villig att lämna ut sina döttrar att våldtas.
Det var ju ofullkomliga människor som gjorde det, inte Gud, hur tänker du egentligen? Skyller du allt som händer på jorden på Gud? Har inte människor ett eget ansvar?
Citat:
Tråkigt att du inte svarar på frågan, jag tror det är för att du förstår att jag har en poäng och inte vill tappa ansiktet.
Jag svarade på frågan: att Gud är mäktig säger inte att han är god, och det sätt han beskrivs på i Bibeln gör att jag definitivt kan säga att han inte är det.
Kan du svara på frågan varför du tror att Gud skapade universum på något sätt skulle bevisa att han är god?
Citat:
Han borde ha koll på naturlagarna, men det är heller inte detsamma som moral. Mänsklig moral. Anpassad för människor.
Jag tror du förstår att någon som har skapat hela universum har en liite bättre förståelse av hur allt fungerar än dig, men det kan du alltså inte medge.