Resultat: Vem hoppas du vinner Melodifestivalen 2026?
Iconic - A-Teens
7,48%
8 röster
Dooset Daram - Meira Omar
0%
0 röster
Delulu - Lilla Al-Fadji
11,21%
12 röster
Ain't Today - Saga Ludvigsson
4,67%
5 röster
Hollow - Smash Into Pieces
4,67%
5 röster
Eternity - Cimberly
7,48%
8 röster
Viva L'Amor - Medina
3,74%
4 röster
Half of Me – Greczula
8,41%
9 röster
Honey Honey – Robin Bengtsson
0%
0 röster
My System – Felicia
39,25%
42 röster
Waste Your Love – Sanna Nielsen
0,93%
1 röster
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers
12,15%
13 röster
2026-02-03, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Hur känner du nu, gällande din frågeställning:

"Kan detta betyda ett starkare startfält...?"

Efter juniors bidrag, menar jag? 😉
Det var EN dålig låt, varför ramas den in som att Mello är förstört? Det ett är sådant bidrag som folk som är skeptiska till Mello ser och skriver allt som att det är över.
Citera
2026-02-03, 13:07
Medlem
Det har du helt rätt i! Det bidraget var kass. Nästan lika illa som din stavning full av särskrivningar.

Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Och jag som tyckte Gunilla Persson vad en riktigt medioker sångare som inte kunde sjunga när hon var med i Mello. Nu fick Junior Lerin henne framstå som värsta proffs sångerskan. Skulle nästan säga Juniors sång insatts är värre än när Irland skickade (Dustin the Turkey - Irelande Douze Pointe i Eurovision 2008) Stackars Junior undra om han blev tvingad av Husse Lars Lerin att var med i melodifestivalen... Han är nog ganska hårt styrd av Lars Lerin
Citera
2026-02-03, 13:13
Medlem
Jo, visserligen en låt. Med den tragiska känslan att Junior saknar självinsikt. Lite som auditions till Idol förr... när de undrade ifall deltagarens mamma aldrig talat om för honom att han inte kan sjunga.

Men hans outfit var ju lite underhållande... påminde mig om karaktären Dynamo i gamla filmen Running Man. Om man korsat hans outfit med en kycklingdräkt från en karneval i Rio.
Möjligen med skillnad att Dynamo kunde sjunga.

Kvaliteten i övrigt var väl inte så upplyftande. Inte nog för att lyfta deltävlingen från Juniors avgrundsdjupa nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av flashbaker95
Det var EN dålig låt, varför ramas den in som att Mello är förstört? Det ett är sådant bidrag som folk som är skeptiska till Mello ser och skriver allt som att det är över.
Citera
2026-02-03, 14:10
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983

Unikt ID...? Var nånstans är det unikt?
Annat än att sången inte håller... och att hon försöker sjunga med samma fjantigt tillgjorda uttal som en massa andra... som vill låta lite som Adele.

Hon har ju en bra grundröst även fast man skulle påstå att hon gör till rösten. Skulle man slå på radion så skulle man förmodligen höra ganska snabbt att det är just hon.
Vet inte vad du föredrar för AI-röster som går massproducera.

Hon sjunger knappast dåligt?
Citera
2026-02-03, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Tycker denna låt med indra är fantastisk!

https://www.youtube.com/watch?v=_pUW2X39aJo&list=RD_pUW2X39aJo&start_radio =1

Vad tycker du?

Den är riktigt bra! Det var den låt som jag gillade bäst. Hon har dessutom en unik röst som sticker ut. Borde gått vidare i stället för Jacqline, men jag kan förstå att den gick hem då den är mer kommersiellt gångbar.
Citera
2026-02-03, 15:49
Avslutad
Brandsta City Släckers kommer gå vidare.

"Rakt in i elden”
https://www.svtplay.se/video/eDvovDx/melodifestivalen-se-bidragen/brandsta-city-slackers-rakt-in-i-elden

Samma låtskrivare som ”Bara bada bastu”
tillsammans med Anderz Wrethovs syster Elin.
Citat:
Och självklart är första textraden
en blinkning till Kom och ta mig:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/bloggar/schlagerbloggen/a/m01jgv/brandsta-city-slackers-ar-sa-svenne-banan-att-jag-gapskrattar
Citera
2026-02-03, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmekulan
Brandsta City Släckers kommer gå vidare.

"Rakt in i elden”
https://www.svtplay.se/video/eDvovDx/melodifestivalen-se-bidragen/brandsta-city-slackers-rakt-in-i-elden

Samma låtskrivare som ”Bara bada bastu”
tillsammans med Anderz Wrethovs syster Elin.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/bloggar/schlagerbloggen/a/m01jgv/brandsta-city-slackers-ar-sa-svenne-banan-att-jag-gapskrattar

Mina favoriter denna säsong

Hoppas verkligen dom kan ta sig till final.
Citera
2026-02-03, 18:19
Medlem
Robin Bengtsson verkar ha en förkärlek för att framföra låtar med ABBA-låttitlar. För 2020 framförde han "Take a Chance" och på lördag skall han framföra "Honey Honey" ;-)
Citera
2026-02-03, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.E
Gloria, i engelskspråkig version av Laura Brannigan. Tror Carola sjungit den på svenska också, ursprungligen är den på italienska.

Slutet av låten låter som Lyssna till ditt hjärta.
Lyssna hellre på det italienska originalet Gloria med Umberto Tozzi, den är ännu mer lik Grezulas version. Sedan är det som redan sagt toner av ABBA och Fame i början respektive slutet. Helt sjukt vad den låten triggar min plagiatsensor. Om den vinner Mello och skickas till Eurovision kommer det bli livat.
Citera
2026-02-03, 22:38
Medlem
Citat:
Greczula gör ett misstag, och det är när det är så mycket text att det kan bli svårt att sjunga med. Believe me var mer omedelbar än Half of me. Men sjunga, absolut. Har absolut chans till final.

Andra misstaget är att stjäla någon annans musik. Ifjol var det Elton Johns Tiny dancer i år är det lyssna till ditt hjärta. En riktig clownartist som klär sig som en manshora.
Citera
2026-02-03, 22:42
Medlem
Citat:
Hon är inte uttråkad, det är snarare att hon är så duktig på detta så att hon behåller lugnet som säg varken Keyyo eller Edwin gjorde. Vilket kan göra så att hon ser ''uttråkad'' ut

Hon är uttråkad och ser ut som en parodi på sig själv efter alla operationer och fillers. = 0 energi 0 engagemang 0 intressant
Citera
2026-02-04, 10:35
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbywee
Andra misstaget är att stjäla någon annans musik. Ifjol var det Elton Johns Tiny dancer i år är det lyssna till ditt hjärta. En riktig clownartist som klär sig som en manshora.

Har du seriöst aldrig sett Freddie Mercury?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in