Resultat: Vem hoppas du vinner Melodifestivalen 2026?
Iconic - A-Teens
7,48%
8 röster
Dooset Daram - Meira Omar
0%
0 röster
Delulu - Lilla Al-Fadji
11,21%
12 röster
Ain't Today - Saga Ludvigsson
4,67%
5 röster
Hollow - Smash Into Pieces
4,67%
5 röster
Eternity - Cimberly
7,48%
8 röster
Viva L'Amor - Medina
3,74%
4 röster
Half of Me – Greczula
8,41%
9 röster
Honey Honey – Robin Bengtsson
0%
0 röster
My System – Felicia
39,25%
42 röster
Waste Your Love – Sanna Nielsen
0,93%
1 röster
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers
12,15%
13 röster
2026-02-03, 07:43
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattgroda
Hon tar över och bossar från de andra i gruppen. Varför får Sara knappt säga något?

Eller hur, jävla irriterande människa 🤮
Citera
2026-02-03, 07:49
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglimtsjakt
Varför ska det läggas så mycket tid på sexuella saker på melodifestivalen och dragqueens nej förlåt, "dragdrottningarna"? Har det alltid varit det? Jag minns inte att det var så när jag var barn och Lena Philipsson sjöng "Ont det gör ont" - lite utmanande dans kanske. Det var väl det mest chockerande på den tiden. Iofs fanns väl aristgruppen som sjöng La dolce vita. Mja, det kanske alltid varit så.

Men t.ex. när Gina tar upp att en hinduisk gud vid namn "Indra" som artisten Indra, blev bestraffad att ha tusen vaginor över hela sin kropp. Och sen drar hon över det till KAJ i bastun, svampdödande medel.. Usch! Inget som är acceptabelt för ett barnprogram enligt mig. Stackars tjej som inte kan göra något annat än att skratta, vad ska man göra i hennes situation liksom? Bläää! Det är för mycket fokus på hbtbq och könsorgan och för lite fokus på själva artisterna och musiken tycker jag.

Det har alltid varit krystat, oberoende av vad som tas upp. Svensk underhållning är numera att vara så krystad som möjligt, både kommersiellt och public service. Det säljer antar jag. Sen är det som med annan underhållning när vi var små, sexsnacket eller skämten går över huvudet på oss. I övrigt var det inget sexuellt med drag queensen, som vanligt, men folk gillar verkligen att klaga på dem trots det.
Citera
2026-02-03, 07:52
Medlem
Syrons avatar
Enda jag egentligen kan klaga på på programmet (förutom SVTPlay) är att Gina verkade... uttråkad? Liksom "Yeah jag har gjort det här förut, jag får betalt ändå".
Citera
2026-02-03, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Enda jag egentligen kan klaga på på programmet (förutom SVTPlay) är att Gina verkade... uttråkad? Liksom "Yeah jag har gjort det här förut, jag får betalt ändå".
Hon är inte uttråkad, det är snarare att hon är så duktig på detta så att hon behåller lugnet som säg varken Keyyo eller Edwin gjorde. Vilket kan göra så att hon ser ''uttråkad'' ut
Citera
2026-02-03, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglimtsjakt
Varför ska det läggas så mycket tid på sexuella saker på melodifestivalen och dragqueens nej förlåt, "dragdrottningarna"? Har det alltid varit det? Jag minns inte att det var så när jag var barn och Lena Philipsson sjöng "Ont det gör ont" - lite utmanande dans kanske. Det var väl det mest chockerande på den tiden. Iofs fanns väl aristgruppen som sjöng La dolce vita. Mja, det kanske alltid varit så.

Men t.ex. när Gina tar upp att en hinduisk gud vid namn "Indra" som artisten Indra, blev bestraffad att ha tusen vaginor över hela sin kropp. Och sen drar hon över det till KAJ i bastun, svampdödande medel.. Usch! Inget som är acceptabelt för ett barnprogram enligt mig. Stackars tjej som inte kan göra något annat än att skratta, vad ska man göra i hennes situation liksom? Bläää! Det är för mycket fokus på hbtbq och könsorgan och för lite fokus på själva artisterna och musiken tycker jag.
Mello ska inte vara ett barnprogram, det ska vara ett program för alla. Det är för barn när man tar in Fab Freddie. Det var ju sexskämt förra året också, men dom var lite mer subtila. Gina är rakt på sak med humor.
Citera
2026-02-03, 09:01
Medlem
Tycker denna låt med indra är fantastisk!

https://www.youtube.com/watch?v=_pUW2X39aJo&list=RD_pUW2X39aJo&start_radio =1

Vad tycker du?
Citera
2026-02-03, 10:48
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Tycker denna låt med indra är fantastisk!

https://www.youtube.com/watch?v=_pUW2X39aJo&list=RD_pUW2X39aJo&start_radio =1

Vad tycker du?

Seg pekoral kopia av hur Bondlåtar brukar vara
Citera
2026-02-03, 12:49
Medlem
Hur känner du nu, gällande din frågeställning:

"Kan detta betyda ett starkare startfält...?"

Efter juniors bidrag, menar jag? 😉

Citat:
Ursprungligen postat av flashbaker95
Nu är den här, årets (hittills) första förändring inför kommande Mello. Urvalsjuryn skrotas och istället kommer 4 personer med musikalisk bakgrund vara dom som väljer ut låtarna. Det betyder inte medieprofiler, branschfolk b.l.a. Istället kommer musikproffs välja ut bidragen sen sätter Karin Gunnarsson, Viktor Berglund, Lotta Furebäck och Daniel Edwardsson ihop dom 30. Man kan jämföra detta med juryn i Eurovision och webbjokern som Björkman hade mellan 2004-2010, alltså att Karin har större inflytande med just startfältet och kan välja sin egna favoriter.
Detta tar bort Mellofans, löst folk och Svt profiler. T.e.x. radiostationer, streamingtjänster osv. Kan detta betyda ett starkare startfält?
Citera
2026-02-03, 12:51
Medlem
Exakt... som ett blekt billigt intetsägande försök att vara som en bondlåt med Adele...

Utan att låten nånsin lyfter

Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Seg pekoral kopia av hur Bondlåtar brukar vara
Citera
2026-02-03, 12:54
Medlem
peterZiipens avatar
Blev en slant på Brandsta City Släckers, x6 pengarna att de vinner sin deltävling. Journalister som lyssnat på låtarna är skapligt imponerade:

Felicia (f.d. Fröken Snusk) verkar dock sitta på en banger, så vinsten kan såklart även bli hennes, så det är en chansning.
Senast redigerad av peterZiipen 2026-02-03 kl. 13:05.
Citera
2026-02-03, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Hon sjunger ju bra och har ett unikt ID. Eller vill du ha fler autotune-röster?

Unikt ID...? Var nånstans är det unikt?
Annat än att sången inte håller... och att hon försöker sjunga med samma fjantigt tillgjorda uttal som en massa andra... som vill låta lite som Adele.
Citera
2026-02-03, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Skönt med Gina och Hampus som programledare, allting är bättre än Edwins bögskämt.

Svårt stå ut med den gnälliga norrländska dialekten som Gina dessvärre är begåvad med. Är väl Sundsvall som gör sig skyldig till någon sorts norra Sveriges gnällbälte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in