2026-02-04, 04:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Ett tips är att om du har en beviljad kredit på 10 000 men vill köpa något för 20 000 så kan du sätta in pengar i förväg på kortet. Det är bara att betala räkningen i förväg. Det är alltid samma OCR-nummer. Alternativt kan du ändra beloppet på fakturan så att du betalar in lite extra och har ett positivt saldot. Du kan således använda kreditkortet som ett debetkort som du har haft tidigare.

Istället för att betala fakturan 1 gång i månaden så kan du betala in lite oftare så minskar kanske risken att du inte har pengar till fakturan.

går inte hos klarna dock
Citera
2026-02-04, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Ett tips är att om du har en beviljad kredit på 10 000 men vill köpa något för 20 000 så kan du sätta in pengar i förväg på kortet. Det är bara att betala räkningen i förväg. Det är alltid samma OCR-nummer. Alternativt kan du ändra beloppet på fakturan så att du betalar in lite extra och har ett positivt saldot. Du kan således använda kreditkortet som ett debetkort som du har haft tidigare.

Istället för att betala fakturan 1 gång i månaden så kan du betala in lite oftare så minskar kanske risken att du inte har pengar till fakturan.

Det är långtifrån alla som tillåter ett positivt saldo, tex Entercard gör inte det på sina kort eftersom de bara har licens för kreditgivning, inte inlåning.
Citera
2026-02-04, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Det är långtifrån alla som tillåter ett positivt saldo, tex Entercard gör inte det på sina kort eftersom de bara har licens för kreditgivning, inte inlåning.

Funkar på mitt Mastercard som är ifrån entercard.

Och på alla mina tankkort
Citera
2026-02-04, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Funkar på mitt Mastercard som är ifrån entercard.

Och på alla mina tankkort

Märkligt, de skriver själva:

Citat:
Om du har ett positivt saldo på ditt kreditkort kan du få det utbetalt. Utbetalningen sker via Swedbanks utbetalningssystem (SUS) och går till det konto som är registrerat där. Det behöver inte vara ett Swedbankkonto, utan kontot kan tillhöra en annan bank. Om inget konto finns angivet hos SUS, får du beloppet utbetalt på avi.

Då Entercard är ett kreditbolag och ingen bank har vi inte möjlighet att ha tillgodohavanden stående på ett kreditkortskonto. Vi rekommenderar dig istället att söka om en höjning av din kreditgräns vid större inköp.
Citera
2026-02-04, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Märkligt, de skriver själva:

Där ser man.

Har dock inte varit några större summor, men brukar överbetala lite när jag nollar kortet.
Citera
2026-02-04, 19:52
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Där ser man.

Har dock inte varit några större summor, men brukar överbetala lite när jag nollar kortet.

Jag har också betalat för mycket några gånger. Har aldrig fått något utbetalat av Entercard, utan det har varit ett positivt saldo ett tag, tills jag har hunnit handla upp pengarna.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in