Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Att läkare och forskare konverterat p.g.a. märkliga oförklarliga händelser.
Oförklarliga insjuknanden? Att rasera ett torn är lätt. Att bygga upp det igen är svårt.
Därför är väl oförklarliga tillfrisknanden oerhört mer intressant är oförklarliga insjuknanden. Dom händer väl hela tiden? har du en förklaring varje gång du blir förkyld?
Angående exorcism kan du se detta:
https://www.youtube.com/watch?v=kQts8iWnZXo
En exorcist påstår att han sett någon sväva. Jojo, jag vet vad du kommer svara, "att någon säger det betyder ingenting", och ja, till viss del har du rätt, men ändå skumt att höra någon påstå dessa saker.
Finns andra exorcister som säger liknande saker. Vad tror du det handlar om? det mönstret?
Jag ser inget speciellt mönster (men det är antagligen för att jag inte är uppvuxen med en religiös förförståelse av världen omkring mig).
Folk blir sjuka, en del tillfrisknar, en del dör i sjukdomen. Och till sist dör vi alla.
Världen är en sorgeö, bäst man andas skall man dö, och bli mull tillbaka, som skalden skriver. Och varför inte?
Om nu livet efter döden är så underbart som ni kristna vill få oss att tro, varför då genom mirakel hålla kvar oss i detta förgängliga kött, istället för att endera låta oss sväva upp till himmelska sfärer såfort som möjligt, eller på en gång deponera oss som annat avfall bland jord och aska?
"Guds vägar är outgrundliga", har jag läst och hört sägas. Ja, sannerligen, om någon Gud funnes, outgrundliga!
Men en enklare förklaring tycks mig vara att det inte finns någon.