2026-02-02, 21:46
Medlem
jontepsgs avatar
Vad styr Tonali med? Hans agent ska alltså ha kontaktat Arsenal och erbjudit honom. Jag gissar att dom gjorde det nu när Merino skadats och rykten om att dom söker en ersättare. Newcastle kunde dumpat Tonali under tiden han var bannad..

Hur känner ni Newcastle-fans?
Citera
2026-02-02, 22:54
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Vad styr Tonali med? Hans agent ska alltså ha kontaktat Arsenal och erbjudit honom. Jag gissar att dom gjorde det nu när Merino skadats och rykten om att dom söker en ersättare. Newcastle kunde dumpat Tonali under tiden han var bannad..

Hur känner ni Newcastle-fans?

Inte bara Arsenal utan också Chelsea och Liverpool.. Bra spelare som egentligen borde åka hem till Serie A.
Citera
2026-02-03, 00:07
Medlem
Drickbacks avatar
Officiellt: Jeremy Jacquet, Rennes —> Liverpool från 1/7-26 till 2031+1 för~£55+5m.
Senast redigerad av Drickback 2026-02-03 kl. 00:13.
Citera
2026-02-03, 09:12
Medlem
skogsburkans avatar
Christophe Dugarry häpnar över summorna PL klubbarna huvudlöst pungar ut:

Citat:
”Det här säger jag inte för att förolämpa spelaren, ingen skugga över honom och jag önskar honom all lycka, han är en bra spelare, men när det finns dårar…bra jobbat Rennes. Rennes lyckades hitta en dåre som Liverpool som betalar 72 miljoner euro”, säger Dugarry, ”Låt dem fortsätta, dessa engelska klubbar som skickar tiotals miljoner euro. Det är inte längre fotboll på olika nivåer, det är fotboll som tappat huvudet. Det är dags att sluta låtsas att det finns något rättfärdigande för detta”. Han avslutade, ”Det handlar inte om tillgång och efterfråga, det här är bara löjligt. Löjligt!”.

Håller med. Pengadopade skittklubbar.
Senast redigerad av skogsburkan 2026-02-03 kl. 09:16.
Citera
2026-02-03, 14:34
Medlem
Drickbacks avatar
N’Golo affären sprack pga TMS data fel, allt övrigt var klart..
Citera
2026-02-03, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Vad händer om du kollar in de 4 fönstrena innan de 4 fönster du vill koncentrera dig på. Eller om man slår ihop dem och kollar de senaste 8 fönstrena? För det har jag inte orkat göra.

Liverpool de 8 senaste fönstren har köpt för 8 miljarder och sålt för endast 3,7 miljarder.
Citera
2026-02-03, 17:17
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hr-Gurka
Aftonbladet skriver 3,5 miljoner euro för Bolin nu.
Känns mer rimligt.

Står lån med option men förmodar den är tvingade annars har han bara 6 mån kvar när lånet tar slut.
Citera
2026-02-03, 18:37
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
SkySports Deadline day sändning går se på Viaplay sport nu.

När man inte har en dator så går denna kanal i bakgrunden hehe.

Jimenz från Milan till Bournemouth? Vad hände där? Såg ut som en riktigt bra värvning när han kom till Milan.

E: Stavfel och jag tänker nog på fel spelare

Tänkte på Giménez 😑
Senast redigerad av Vatos.Locos 2026-02-03 kl. 18:39.
Citera
2026-02-03, 18:41
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Liverpool de 8 senaste fönstren har köpt för 8 miljarder och sålt för endast 3,7 miljarder.
Stackars Chelsea som inte kan spendera på lika vilkor har under samma period köpt för 18 miljarder och sålt för 9,7 miljarder. Netto 8,3 miljarder jämfört med Liverpools 4,3 miljarder under samma period. Verkar verkligen som om Chelsea måste sälja för samma summa som de köper för.
Citera
2026-02-03, 19:25
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Inte bara Arsenal utan också Chelsea och Liverpool.. Bra spelare som egentligen borde åka hem till Serie A.

Ohfan, hade missat att det var till dom också.. Liverpool förstår jag, men inte riktigt Chelsea. City eller United hade också varit förståeligt.

Oavsett är det riktigt skumt agerat av honom, för hans agent kan ju inte gjort detta på eget initiativ. Han fick ju nytt kontrakt för ett par månader sedan så jag gissar att planen är att få till en övergång till sommaren.

Projektet olje-Newcastle har ju i princip dött av helt, så jag kan förstå att han vill vidare. Har alltid hävdat att Howe är fel tränare för att ta dom längre än vad han gjort hittills, och chansen finns ju att Isak var starten av att börja tappa sina bästa spelare(om inte klubben agerar och börjar satsa igen dvs).
Citera
2026-02-03, 19:32
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Stackars Chelsea som inte kan spendera på lika vilkor har under samma period köpt för 18 miljarder och sålt för 9,7 miljarder. Netto 8,3 miljarder jämfört med Liverpools 4,3 miljarder under samma period. Verkar verkligen som om Chelsea måste sälja för samma summa som de köper för.

Chelsea är i förstahand ett företag och jag tror inte titlar är prioriteringen. Sättet som dom köper-säljer-köper är väldigt skumt, men någonting får Boehly & co ut på det(andra affärsmöjligheter kanske?!). Dom enda spelarna som känns "osäljbara" är Caicedo, Cucurella, James och Enzo. Palmer kan jag se försvinna, han ser inte riktigt ut att nå upp till den där nivån han höll säsongen då han slog igenom.
Citera
2026-02-03, 19:52
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Ohfan, hade missat att det var till dom också.. Liverpool förstår jag, men inte riktigt Chelsea. City eller United hade också varit förståeligt.

Oavsett är det riktigt skumt agerat av honom, för hans agent kan ju inte gjort detta på eget initiativ. Han fick ju nytt kontrakt för ett par månader sedan så jag gissar att planen är att få till en övergång till sommaren.

Projektet olje-Newcastle har ju i princip dött av helt, så jag kan förstå att han vill vidare. Har alltid hävdat att Howe är fel tränare för att ta dom längre än vad han gjort hittills, och chansen finns ju att Isak var starten av att börja tappa sina bästa spelare(om inte klubben agerar och börjar satsa igen dvs).

Saudierna har insett att deras hutlösa spenderande på skit (utanför fotbollen också) inte håller långsiktigt så de har påverkat den inhemska ligan och ambitionerna med Newcastle. Tror det märks inom truppen och snacket går. Dessutom har ju FPP och andra regler dessutom sett till att de inte kunnat värva sönder.

Tog upp lite av de i Saudi tråden.

(FB) Roshn Saudi League - risker och möjligheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in