2026-02-03, 18:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Errrror
Ja, det är min erfarenhet av soc att det är så de jobbar. Håller varandra om ryggen in absurdum.
Men jag tycker att det är svårt att bilda mig en klar uppfattning när så mycket lämnas osagt. Hade velat ha mer information i UG programmet.

Det kanske är det som är tanken och att det kommer en uppföljare? UG sitter nog på en hel del smaskigheter, annars skulle de aldrig gå in i detta fall.
Citera
2026-02-03, 18:33
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Med tanke på att M haft som plan att hon skulle ha lika del i pojkens liv så är det ingen bra ide att skaffa ett nytt barn , umgänget har ju utökats med en timme per umgänge och var kanske påväg mot ännu mer utan övervakning inte minst pga att barnet blivit större

Nej det var väldigt kontraproduktivt. Skulle inte förvåna mig om socialtjänsten kommer påstå att hon är impulsiv eller dyl nu.
Citera
2026-02-03, 18:33
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Jo men det finns ju ingen rimlig lösning för barn 2 heller?

Du går lixom runt problemet och mitt ursprungliga påstående att det är ett sinnessjukt dåligt råd att ens föreslå utlandsflytt som ett ombud.

Om ett ombud ”ger upp” på en är det dags att söka sig vidare.
Du har inte fel uppfattning om vad som sagt, du gör dig till för att hålla igång den här karusellen.

Säg vad du vill, jag vet vad du håller på med.
Citera
2026-02-03, 18:34
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Situation med att ena föräldern kompenserar brister hos andra föräldern är inte ovanligt
Tack för infon. Himmelen är blå, lika mycket bidrag till diskussionen.

För övrigt bör det då gälla för Malins umgänge med första barnet eftersom hon nu är gift. Om de isåfall inte kan visa att hennes man är farlig för barn han med då...
Citera
2026-02-03, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Tack för infon. Himmelen är blå, lika mycket bidrag till diskussionen.

För övrigt bör det då gälla för Malins umgänge med första barnet eftersom hon nu är gift. Om de isåfall inte kan visa att hennes man är farlig för barn han med då...
Fram till att någon sa motsatsen tog åtminstonde jag för givet att G var med på umgängena eftersom barnet behöver få anknytning till honom också inför framtiden med längre umgänge utan övervakning , övernattning och framtida delvis boende
Citera
2026-02-03, 18:48
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Och hur blir det då med den livsviktiga anknytningen?

Tror inte soc anser att pappan behöver anknyta med nya barnet, för dem är han bara spermiedonator. Han spelar ju tydligen noll roll vad gäller att ta hand om sitt eget barn. För att soc bestämt att pappor är sådana.

Hade kvinnan ansetts normal och pappan trotts ha IF, soc hade inte klagat ett spår.
Citera
2026-02-03, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tror inte soc anser att pappan behöver anknyta med nya barnet, för dem är han bara spermiedonator. Han spelar ju tydligen noll roll vad gäller att ta hand om sitt eget barn. För att soc bestämt att pappor är sådana.

Hade kvinnan ansetts normal och pappan trotts ha IF, soc hade inte klagat ett spår.
Det första barnet bor med sin pappa på heltid
Citera
2026-02-03, 19:36
Avslutad
Citat:
Det är inte den biologiska pappan hon är gift med däremot bor barnet hos den biologiska pappan och har gjort efter att de varit på utredningshemmet

Och biologiska pappan vill inte vara med i programmet. Soc ifrågasatte hans föräldraförmåga då han ansåg att Malin var en bra och omhändertagande person när de beslutade efter utredningshemmet att hon fick flytta hem utan sin son. Således är han bakbunden och måste blint lyda de umgängesbegränsningar soc beslutat om. Stackars familj och stackars barn. Vilket rättshaveri.
Citera
2026-02-03, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trusttheprocess
Och biologiska pappan vill inte vara med i programmet. Soc ifrågasatte hans föräldraförmåga då han ansåg att Malin var en bra och omhändertagande person när de beslutade efter utredningshemmet att hon fick flytta hem utan sin son. Således är han bakbunden och måste blint lyda de umgängesbegränsningar soc beslutat om. Stackars familj och stackars barn. Vilket rättshaveri.
Biologiska pappan hade en åsikt från början senare har han tvärvänt och är del i att umgänget ser ut som det gör. Har inte framkommit info om pappan och M bara träffats ett kort tag eller om de känt varandra en längre tid innan graviditet skedde
Citera
2026-02-03, 20:03
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Det första barnet bor med sin pappa på heltid

Du menar att det finns logik i vansinnet?

Och du menar att du säkert vet att han är ensampappa?
Citera
2026-02-03, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Du menar att det finns logik i vansinnet?

Och du menar att du säkert vet att han är ensampappa?
Om han är ensamstående eller inte vet väl bara de som vet vem han är men han är ju inte direkt aktuell gällande detta så länge det inte blir en tvist om vårdnad
Citera
2026-02-03, 20:20
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Om han är ensamstående eller inte vet väl bara de som vet vem han är men han är ju inte direkt aktuell gällande detta så länge det inte blir en tvist om vårdnad

Känns som du missade andemeningen i det jag sa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in