2026-02-03, 14:48
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Du har väl en latinobrud , du åker på stryk om hon kommer hem o du ligger i soffan med en arboga 10.2 o flottig nätbrynjetröja me ketchupfläckar o fiser äggizar

Sådär kan det nog mycket väl bli den dan jag pensionerar mig. Idag sitter jag däremot hemma och jobbar, och har faktiskt skjorta på mig.

Och lyssna på mig nu fotomodellen, att hittar du en kärring från någon machokultur och visar att du inte är någon jävla jättebebis som hennes landsmän i regel är utan kan ta hand om ett hem så kommer du ha mer en halva inne direkt.
Citera
2026-02-03, 15:03
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Sådär kan det nog mycket väl bli den dan jag pensionerar mig. Idag sitter jag däremot hemma och jobbar, och har faktiskt skjorta på mig.

Och lyssna på mig nu fotomodellen, att hittar du en kärring från någon machokultur och visar att du inte är någon jävla jättebebis som hennes landsmän i regel är utan kan ta hand om ett hem så kommer du ha mer en halva inne direkt.

Jag har alltid hela inne direkt hos brewdar 👍

Jag är ingen tjock plattjordare me stinkande strumpor o gula tänder
Citera
2026-02-03, 15:19
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Kvinnor överskattar ofta hur mycket de faktiskt gör i hemmet.

Det är intressant, efter att ha varit sambo i 10+ år kan jag konstatera, efter att ha blivit singel, att jag äter hemlagad mat betydligt mer och att det är betydligt renare på hemmaplan än när jag hade sambo.

Det säger ingenting om gruppen kvinnor och att de skulle "överskatta hur mycket de faktiskt gör i hemmet" speciellt om det är barn med i bilden.

Det du berättar är egentligen bara att du förväntade dig att din kvinnliga partner skulle städa och laga mat oftare.
Citera
2026-02-03, 15:27
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo man bara för att man har en position som t.ex läkare så gör det en inte till en högre person. Någon som hjälper dig är på samma nivå som dig tycker alla fall jag. Samma sak bara för man är man gör det inte att man är på någon högre nivå.

Fantastiskt att du har rehabiliterat dig själv verkligen starkt gjort.

Man önskar att så många som möjligt kan vara på din sida och hjälpa dig och tro på vad du säger är sant.
För min del så är jag läkt men vi ser även ett system som är bland det lättaste i Sverige att bedriva korruption igenom eftersom vi inte kontrollerar vården, inte kontrollerar läkemedelshanteringen och inte kräver att vården leder till positiva resultat och därför inte anser att kompetens är viktigt. Vi ser väldigt många inom vården åka fast för övergrepp många år efter de börjat. Dvs efter åratal av att ha skadat människor inom yrket. Läkemedelsindustrin är även en miljardindustri med psykiskt dåliga människor som måltavlor. Uppenbart så leder inte särskilt mycket läkemedelsbehandlingar till tillfrisknanden, ändå trycker man i patienter många olika läkemedel om dagen på rutin.

Vi ser även väldigt många nättroll, inte bara anonymt utan även öppet, medvetet försöka dreva mot människor de kallar för psykiskt sjuka. Saken är att även om någon skulle vara svårt sjuk, så innebär inte det att vårdpersonal har någon större rätt att få göra vad de faktiskt gör. Men de kommer ur ett arbetsklimat som drivs av pur aggressivitet och människoförakt. Där de även har fria händer att få göra vad de vill så länge det inte blir rubriker.
Citera
2026-02-03, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
För min del så är jag läkt men vi ser även ett system som är bland det lättaste i Sverige att bedriva korruption igenom eftersom vi inte kontrollerar vården, inte kontrollerar läkemedelshanteringen och inte kräver att vården leder till positiva resultat och därför inte anser att kompetens är viktigt. Vi ser väldigt många inom vården åka fast för övergrepp många år efter de börjat. Dvs efter åratal av att ha skadat människor inom yrket. Läkemedelsindustrin är även en miljardindustri med psykiskt dåliga människor som måltavlor. Uppenbart så leder inte särskilt mycket läkemedelsbehandlingar till tillfrisknanden, ändå trycker man i patienter många olika läkemedel om dagen på rutin.

Vi ser även väldigt många nättroll, inte bara anonymt utan även öppet, medvetet försöka dreva mot människor de kallar för psykiskt sjuka. Saken är att även om någon skulle vara svårt sjuk, så innebär inte det att vårdpersonal har någon större rätt att få göra vad de faktiskt gör. Men de kommer ur ett arbetsklimat som drivs av pur aggressivitet och människoförakt. Där de även har fria händer att få göra vad de vill så länge det inte blir rubriker.

Jo du har rätt ,bara för att man har en titel betyder det inte att man blir snäll. Det kan vara så att elaka personer försöker få vissa befattningar för att skada.

Bara för att det ska passa ämnet ,det är viktigt att man inte gifter sig med en elak person. Om två snälla gifter sig så går det oftast bra eftersom de förstärker varandras snällhet. Fast det är svårt att veta innan hur snäll en person är ,eftersom hon/han kan dölja det. Snälla män vill inte förtrycka kvinnor ,det är inte männen som förtycker kvinnor utan de är några män som gör det.

Främst män som är tillsammans med kvinnor som är påverkade negativt av något mentalt måste vara extra taktfulla och inte röra upp något inom kvinnan. Liksom skydda kvinnan från världens ondska och det inkluderar saker som kan finnas i våra myndigheter.

Sedan finns det en sanning i att tiden läker sår och har det förflutet en tid utan något upprörande eller att man utsätts för något kan man bli frisk. Som det är nu så har unga kvinnor mer mentala problem än äldre och det kan bero på att efter de är myndiga kan de bestämma själva ,var de ska vara och vad de ska göra.
Citera
2026-02-03, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Kvinnor kanske borde bli kompenserade för det förtryck som pågått i tusentals år.
Män behöver hjälp ifrån samhället för att kunna anpassa sig mer till kvinnorna
Citera
2026-02-03, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster

En annan sak du har rätt i är att läkemedel är ganska dåliga ibland och läkemedelsindustrin vill sälja så mycket som möjligt och påverkar läkare skriva ut mediciner.

Saker man kan göra istället och som i viss mån är topic.

1. Vara i en lugn miljö, om man har mentala åkommor kan man bosätta sig på landet och då är det bra att ha en man ,dels får man sällskap ,dels lite oreda men inte överdrivet mycket. Det kan för några kvinnor med mentala problem bra att ha en man.

2. Äta bra ,studera kost.

3. Försöka få bra kärlek med olika saker ,man kan ha en hund eller katt som man kan älska , det är en sak som håller personer friska

4. Sedan är massage och olika beröringar mycket helande .jag tycker det vore bra att ha en man till det eftersom han har ett naturligt intresse för din kropp ,men det är inte nödvändigt.

Ibland när man gör en beräkning ,så kan en bra man ha vissa fördelar. Samma sak för en man ,en kvinna är mycket fördelaktigt.
Senast redigerad av Prepper 2026-02-03 kl. 17:12.
Citera
2026-02-03, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Män behöver hjälp ifrån samhället för att kunna anpassa sig mer till kvinnorna
Samhället? Tänker du dig en slags kurs i hur man som människa anpassar sig då eller? Snacka om inlärd hjälplöshet. Arma mänsklighet.
Citera
2026-02-03, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Samhället? Tänker du dig en slags kurs i hur man som människa anpassar sig då eller? Snacka om inlärd hjälplöshet. Arma mänsklighet.
Männen kan inte själva anpassa sig till kvinnorna utan behöver hjälp av samhället.

Så när kvinnor skulle anpassa sig till männen så gjorde samhället ingenting?

Det är orimligt om männen ska anpassa sig till kvinnorna samtidigt som samhället ska inte göra något. Exempelvis Fröken-Sverige-tävlingen sponsrade under en tid av dåvarande folkhälsomyndigheten. Det var en tid när kvinnorna hade mindre makt.

Det är verkligen att kvinnor skulle tänka på sig själva om det ska handla om eget ansvar samtidigt som krav ställs.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2026-02-03 kl. 17:14.
Citera
2026-02-03, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Jag har alltid hela inne direkt hos brewdar 👍

Jag är ingen tjock plattjordare me stinkande strumpor o gula tänder

Är det på krogen/fester du träffar dina brewdar?
Citera
2026-02-03, 17:28
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Är det på krogen/fester du träffar dina brewdar?

För fan riktiga män raggar inte på packade luder på krogen , vi blir uppplockade av nyktra vackra kvinnor i vardagslivet eller möjligtvis nattklubbsmiljö med saloongsberusning

Blitt upplockad av ägarens 18 åriga dotter på en sommarkrog för överklassfolk.

Nykter och jag också

Man måste ju hålla viss klass o inte släpa hem en wt-morsa som spytt o har discofitta som luktar ammoniak o järn
Citera
2026-02-03, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Männen kan inte själva anpassa sig till kvinnorna utan behöver hjälp av samhället.

Så när kvinnor skulle anpassa sig till männen så gjorde samhället ingenting?

Det är orimligt om männen ska anpassa sig till kvinnorna samtidigt som samhället ska inte göra något. Exempelvis Fröken-Sverige-tävlingen sponsrade under en tid av dåvarande folkhälsomyndigheten. Det var en tid när kvinnorna hade mindre makt.

Det är verkligen att kvinnor skulle tänka på sig själva om det ska handla om eget ansvar samtidigt som krav ställs.
Din grammatik är lite "äventyrlig" så jag har svårt att tyda vad du försöker säga. Menar du att Folkhälsomyndigheten sponsrade Fröken Sverige-tävlingen eller tvärtom? Och hur hjälpte det kvinnor i allmänhet menar du? Kan ju inte vara ens en promille av kvinnorna som hade något med den tävlingen att göra, eller ens noterade den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in